- 420 Okunma
- 6 Yorum
- 2 Beğeni
HIRSIZ VAARR!
--- Olamaz! Şu odanın haline bak, elleriniz kopsun emi!
Hırsızın ilk gireceği yer yatak odası olmuştu tabi çoğunlukla olduğu gibi. Öfkeden eli ayağı tutmuyor; zangır zangır titriyordu. Komşularının verdiği suyu yudumlamaya çalışırken, bir taraftan mırıldanıyordu:
--- Pis şerefsiz, çamurlu ayakkabılarıyla mahvetmiş halılarımı...
Komşuları gayri ihtiyari gülümsediler:
--- Sen çok yaşa emi!
Nezahat Hanım sinirden gülmeye başladı:
--- Daha yeni silmiştim, insan ayakkabısını çıkarır, görmüyor musun tertemiz ev.
Allahtan kormayan, kul hakkını düşünmeyen bir insan, benim halılarımı düşünecek değil ya, benim de söylediğime bak!
Komşular yeniden ağlamaya başlayan, Nezahat Hanım’ı nasıl teselli edeceklerini bilemez halde üzgün üzgün bakıştılar birbirlerine. Polise bile haber vermeye fırsatları olmamıştı, Nezahat Hanım bayılınca...
Nezahat Hanım’ ın eşine haber vermek gelmişti akıllarına ama, şehir dışındaydı ne yazık ki. Hiç aramadılar. Nezahat Hanım kendisine gelsin diye bekliyorlardı...
Binaya dadanan bu hırsız çizmeyi aşmıştı artık. Bu ay içinde bu üçüncü vakaydı. Nezahat Hanım markete gideli yarım saat bile olmamıştı ki geldiğinde; kapının açık olduğunu ve kilidin yerinden çıkarıldığını görmüş ve bütün gücüyle basmıştı çığlığı.
Konu komşu toplanmışlar, yatak odasının perişan haline hep birlikte tanık olmuşlardı.
Yataklar yorganlar yerde, çekmeceler karıştırılmış, giysiler odanın orta yerinde harman edilmiş, sandığın da en dibine kadar didiklenmiş ve hepsi boşaltılmıştı. Karman çormandı her sey.
Evin başka bir yerine girmiş miydi acaba?
Henüz diğer odalara bakmamıslardi bile.
Belki de hırsız hâla evin içindeydi.
Bir başka hırsızlık vakasında, ev sahibi hırsızın üzerine gelmiş. Hırsız gardolabına saklanmış. Ev sahibi dolabın kapısını açınca hırsızla karşılaşıp, bir ton dayak atmış hırsıza...
Nezahat Hanım telaşla sordu :
--- Kızlar başka bir yere girmiş mi?
--- Baktınız mı?
--- Ne olur bakın, gerçi paralar gitmiş, başka bir yerde yoktu para mara, aylığı alınca çekmeceye atıverdiydim, tüh eşek kafam niye yatak odasına koydum ki!
--- Yooo! dercesine baktılar komşular Nezahat Hanım’ ın yüzüne şaşkınlıkla.
Aradan çok az zaman geçmişti ki evin küçük kızı koşarak geldi salona:
--- Annee! Paraları buldum!
--- Paraları buldum!
Hepsi birden küçük kıza bakakaldılar, elinde paralar gülüyordı kikir kikir:
--- Senin namaz odana koymuş birisi, namazlanın üstündeydi...
Elindeki paralarla birlikte küçük bir kağıdı da uzattı annesine:
--- Bir de not buldum...
Hemen kaptı elinden kağıdı...
Evin merdiven altında ancak bir veya bilemedin iki kişinin sığacağı bir yeri, kücücük bir odacığın duvarlarını, yeşil boyayla boyamış, bir seccade sermiş, üzerine bir tesbih, hemen yanına beyaz bir namaz örtüsü, hemen karşı duvarına, küçük bir rafa Kuran’ı Kerim meali tevsiri ve bir kaç kitap daha yerleştirmiş, her namaz vakti orada tefekküre dalmayı adet haline getirmiş Nezahat Hanım yüksek sesle okumaya başladı elinde ki yazıyı:
--- Namaz köşenizde namaz kıldım, hakkınızı helal edin, bu benim son hırsızlığım olacak, Allah’ın izniyle...
--- Yok artık!
Komşu Sevil Hanım’ın sözleriyle şaşkınlıktan sus pus olan dilleri çözülüverdi, her kafadan bir ses çıkıyordu.
--- İlk defa bir hırsızın girdiği evde namaz kıldığına tanık oluyorum...
--- Şaka gibi ya!
--- Bir yaşıma daha girdim!
--- Allah hidayet verecekse nerede nasıl hiç belli olmuyor demek ki, çok ilginç ya!
--- Rabbim cümlemize akıl fikir versin, çoluğumuza çocuğumuza sen sahip çık Ya Rabiimmm!
Binaya dadanan bu hırsız kim di?
İçerden biri mi?
Gerçekten bu son hırsızlığı mı? Olmuştu...
Bu sorular hep cevapsız kalacaktı...
Ama bir insan namaz kılarsa kendisini günahlardan kaçınmak zorunda hissedebiliyordu ister istemez, Hem Allah’ ın huzuruna çıkıp hem de ben sana isyan ederim diyemiyordu demek ki...
Zaten kaç kişi günaha dalmışken, ara verip Rabbinin huzurunda secdeye varmayı hatırlar, kaç kişi Mevlasına secde ederken harama uzanmaya cesaret edebilir ki...
Çelişki olur, tezat olur...
Hem sen:
--- Sen benim Rabbim’ sin!
De...
Hem de:
Ama ben sana isyankarım!
--- Seni saymıyorum, senin emirlerine kulak asmıyorum, helalmiş harammış beni hiç ırgalamaz, ama senin huzuruna gelirim, tesbih ederim, seni yüceltirim, sen benim Rabbimsin derim, işte bu kadar!
Olmaz tabi, akıl ve mantık ölçüsünde olmaz. Saçmalık olur...
...
ANKEBÛT SÛRESİ
(45) (Ey Muhammed!) Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayasızlıktan ve kötülükten alıkor. Allah’ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı biliyor.
BAKARA SÛRESİ
(45) Sabrederek ve namaz kılarak (Allah’tan) yardım dileyin. Şüphesiz namaz, Allah’a derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir.
BAKARA SÛRESİ
(177) İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.
HAC SÛRESİ
(35) Onlar, Allah anıldığı zaman kalpleri ürperen, başlarına gelen musibetlere sabreden, namazı dosdoğru kılan ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden Allah yolunda harcayan kimselerdir.
YORUMLAR
Bayılıyorum senin şu yazılarına her biri ayrı bir heyecan her biri bambaşka âlemlere götürüyor beni ve her hikâyende kendimi birine benzetiyorum bil bakalim bu hikâyede ben kimim öpüyorum o guzel yüreğinden güne gelmeli gelmezse çok üzülürüm saygılarımla
asude_vuslat
şakaa (:
cidden merak ettim şimdi
bu arada yorumunu maviye boyadım
yürekten gelen
mavinin en naifiyle
yorumun gibi naif (: sağolasın can
Çok güzeldi.
Bir kez de bizim evimiz soyulmuştu. Eline kesmiş hırsız. Bütün her yerde kan. Kuranı 'ın arasında bile para aramış. Kanlı elleriyle..
Çok ilginçti hırsızın hidayete ermesi.
Namazın insanları ne kadar kötülüklerden muhafaza ettiği de büyük bir gerçek. Abdest alıp öyle Allah' ın huzurunda beş vakit ibadet eden biri ne kadar büyük bir fazilet içinde kötülüklere uzak oluyor.
Tebrikler. Sevgiler.
asude_vuslat
ne ilginç olaylar yaşanıyor ne kadar çok konu var yazacak
teşekkürler paylaşım için
ve içten samimi yorum için
saygılarımla...
Asude Kardeşim,
Tam ikindi namazına hazırlanmak için kalkmayı düşünürken, makaleler bölümünde isminiz gözüme çarptı; kardeşimin "HIRSIZ VAARR" yazısını bir çırpıda okudum ve ustaca yapılan bir girişten sonra sevgili Asude'mizin çok harika bir özelliğinin farkına vardım. Hikaye anlatım tarzı kalemime ne kadar da benziyor... Eğer kanatlarım olsaydı sanırım gökyüzünün mavi derinliklerinde süzülür giderdim... Sebep hem ustaca kullandığınız kalem, hem de Nezahat hanımın , belki de günah bataklığına saplanmış bir ruhun kurtulmasına vesile olmasıdır. Ben Allah'a inanan, güvenen ve korkan günahkar bir kul olarak, Dinimi asla siyaset ve menfaat için kullanmadan;
"Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim" buyuran bir peygamberin güzel ahlakını kendime örnek alarak; şükürler olsun işlerimde dürüstlükten ayrılmadan, akrabaları , fakir fukaraları, yetimleri gözeten, ülkenin bütünlüğünü sağlamak ve eğitim seviyemizin yükselmesi için çabalamaya çalıştıysam, bu sadece Allah'a olan inancım, güvenim ve O'dan korktuğum sayesinde olmuştur.
Örnek olarak sunduğunuz ayetler bizim düsturumuzdur, güzel kardeşim.
Beraber yazalım, güzel yazalım, güzel günleri görelim....
Sevgilerimle...
asude_vuslat
ama uyarayım sizi yazdıklarımı tü kaka bulanlar var... sizi de mimlemesinler. dikkat edin
doğruları yazanları pek sevmiyorlar.
olsun canları sağ olsun.
çok teşekkür ederim desteğiniz güzel yorumunuz beni çok mutlu etti.
yalnız değilsiniz!
der gibiydi yorumunuz
çok sağolun
saygılarımla...
Girdiği evde, mutfağa oturup sarma yiyen hırsız duydum, duş alanını duydum. Girdiği bakkaldan bir kilo şeker, bir kilo un, birkaç paket makarna ve dolu olmasına rağmen kasadan sadece 30 lira alan hırsız duydum... ama, girdiği evde namaz kılan hırsızı ilk kez duyuyorum:)
asude_vuslat
ben de duş alanı duymamıştım (:
acaba aynı hırsız mı
tevbe edip kırklandıkdan sonra namaz kılmıştır (:
türk flimlerinde izlerdik bir zamanlar.
bu arada kırklanmak diye bir tevbe şekli yoktur dinimizde. Tevbe edip o günaha tekrar dönmemek yeterlidir. Kabul görür mü orasını Yüce Rabbim bilir. umut ile korku arası bir yoldur. sabırla yürümelidir kul bu yolu.
asude_vuslat
şaşırmış olmasa elin evine girer mi
yolunu şaşırmış orası kesin