Sınav sonrası
Bir de şu telefonu yanında taşı, ya yine isyandasın amca, sessizdeydi, ne oldu..Ne olacak köftehor, nasıldı sınavın, bu arada ayrıldın mı manitayla, ayrıldım amma kazandım takımı.. Sınav diyorum ne oldu.. Harika amca, bizden kaçar mı ihtimal sen anla diye söylüyorum, 100 üzerinden 88-92 arası.. Peki derece gelir mi, Bakarız duruma göre kanki.... Ne zamana ayrdılnız, ben takımımı isterim, ben biliyordum kızdan ayrılacağını amma zamanı tutturamadım işte..geçmiş olsun amca, pamuk eller cebe, param olursa ...Hadi sonra görüşürüz..
Loo loo Mahsun, efendim ana.. İnekleri sarı kayanın oraya götür, otlasınlar, tamam ana.. Alo hüseyin, efendim. ne yapıyon kanki.. Ne yapayım koyunlara veteriner gelecekti onu aradım yoldaymış.. İyi ben sarı kayanın oraya gidiyorum, işin bitince gelirsin.. Bu arada ihtimal Antalya üniyi tutturdum ben, senin sınav nasıldı, kanki sen nereye ben oraya. De ben önce KTÜ’yü yazarız diyordum bu sıcaktan bıktım. Edebiyat çok kolaydı.. Veteriner geldi , hadi görüşürüz.. aeo.
Selamünaleyküm, aleyküm selam.. Nerde kaldın, saat kaç, sınav vardı ya bugün usta, İyi hadi eğlenme 14-15 anahtarı getir, yağdanlık bitmiş onu da elden geçir, çayı da yeniden demle..Tamam usta..
Bakalım sırada ne var, sınav bitti, okey. Şu araba kullanmayı öğrenmeyi de çıkarayım aradan. Aloo baba, he oğlum, ne zaman gidiyoruz araba sürmeye, bakarız oğlum şu korona bir geçsin hele, gel de markete akşama kadar bekle, benim biraz işim var.. Ya baba dayım aradı o götürecek beni araba kullanmaya lütfen beni meşgul etmeyin efendim. dükkana in dedim, ne dayısı.. az önce görüştük daha bana bir şey demedi. ya baba..
Anne, efendim kızım, çok kötü geçti sınav, şimdi ben ne yapacağım ya, seneye de girersin kızım, hayat bir günlük değil ya..Off ya bıktım şu sınavlardan nefret ediyorum artık, hadi hadi söylenme makineyi çalıştır çamaşırları yıka, evi de bir elden geçirelim.. Off be anne hayat mı bu?? Kız sineklenip durma kırarım kafanı.. Aaa yeter be, hele sonuçlar bir açıklansın..
Aloo kanka, yarın bir abant yapalım, kızları da alırız, dur ben bir arayayım gelecekler mi bakalım. alo merve yarın bir abantta hava alacağız doğa moğa sınav sonrası .. Yok cicim biz yarın kankilerle yedigöllere kampa gideceğiz.. dönüşte ararız sizi.. Tamam kanki.. size iyi eğlenceler. Sınav nasıl geçti bu arada, sıçmışım sınavına geçirdiler işte..seneye kaldık
Murat bu din soruları neydi bugün ya, peygamber gelse cevaplayamazdı. kanki boş ver geçti artık.. Alo Burhan, efendim usta, nerede kaldın oğlum, bugün dükkanın camları silinecekti, genel temizlik yapacaktık. Ya usta bugün izin vermiştin ya.. Sınav içindi o izin bitmedi mi sınav..Bitti..Eee bittiyse ne.. Hadi yarım saate gel çabuk. Dostum ben lokantaya gidiyorum.. Akşama konuşuruz.. Tamam Burhan.. Kid.
Aşkitom, aynı üniversiteyi yazarız artık harika geçti sınavım. seninki nasıldı, felsefeden dediğim konudan iki soru çıktı bak.. artık bir yemeğe çıkarırsın beni.. tamam canım sen nasıl istersen..
Merhaba, iki kilo ot ilacı, bir torba küllenmeye karşı, ...ya usta şunları alacaktım liste işte.. Ne kadar ustam, 425 lira versen yeter. 25i ne ustam ya, ayıp valla.. 400 .. tamam tamam. selam söyle babana..Aleyküm selam usta. Alo İdris, efendim Gamze, Lila cafede saat 5 te toplanıyoruz. Tamam. Şey geliyor mu, bırak onu ya sana yar olmaz kuzum. O zaman ben niye geleyim hem işim var, Tamam tamam, kızma ben bir şekilde gelmesini sağlarım. Hadi çav..
Açıyorum açtım, açıyorum açtım.. melek naber gülüm, iyidir ne olsun, Cihat Selviyi boynuzluyormuş, sınav çıkışı gördüm yanında sarışın bir kız vardı, nerden bulduysa hasbayı.. Aradın mı Selvi’yi valla kimse alamaz elinden Cihat’ı.. Aloo aşkım ne yapıyorsun bir tanem, Suna’yı eve bıraktım.. Şimdi ben de seni arayacaktım. Suna’nın sınav nasıl geçmiş, idare eder dedi ama sanırım biraz kötü geçmiş.. Üzüldüm ya.. , sınavın nasıldı. Melek aradı Cihat yeni manita yapmış dedi. Dur ben onları arayayım. Bir oyun oynayalım.. watsapptan detayları yazarım. Saat 16 uygun mu canım.. Benim için sorun yoğ.. Tamam, Aloo Melek, efendim, daltonların en yakışıklı redkidi, ya ben Selvi den ayrılmak istiyorum ama nasıl söyleyeceğim, yardım eder misin...
Selamün aleyküm, aleyküm selam çocuklar, sınav bitti ama hayat bitmedi, sınav stresini atmak için ikindi namazından sonra yurttaki öğrencilerimizle üç etkinlik düzenledik. Rasim, efendim hocam, şu listedekileri alın Burhanla nereden alacağınız biliyorsunuz.. Erkan hocaya söyleyin beraber gidin alışverişe maskeleri takmayı unutmayın.. Tamam hocam.. Hocam, efendim Emre, dinde şöyle bir soru geldi, Tamam sorular bitti, haftaya kadar aklınızda kalan soruları yazın not alın, değerlendirme toplantısı yapacağız.. Tamam hocam.. Öğleyi kıldınız mı, kıldık hocam, hay maşaallah..
Ben böyle hayatın ta... ulan atlayasım var köprüden ne boktan geçti sınav. seneye rahat bırakmazlar beni, ne çalışayım şu boklu dünya için.. Sakin ol reis, sözleşmeli askerliğe yazılalım diyordu Hikmet, valla bizi de askerlikten başkası paklamaz zaten. Maaşları güzel, başka türlü kurtulamayız hayatın çarklarından.
Alo nizam, nasıl geçti, ee boşver 51 alayım yeter, fakir edebiyatı yapa bana.. kıbrısta mı okuruz seneye, avrupada mı?? şu turistler bir gelsin de iyi yaptılar yks yı öne almakla.. kral bizim bakan ya.. kia yeni jip sürmüş, gördüm.. lakin ben kiaya binmem, bilirsin.. x5 serisinden devamı ancak keser beni..bizim benzinlikte çalışacak bir elaman lazım, var mı çevrende biri..
Hayat devam ediyor.
YORUMLAR
hayatın kendisi bir sınav zaten
bence sınavları kaldırsınlar
her öğrenci ne okuyacaksa ilgili bölümde bir yıl hazırlık okusun
başarılıysa ve de seviyorsa devam etsin
başarısızsa sevmiyor demektir ki
başka seçimi olsun derim ben
yazık bu tür kaos ortamlara, çocukların psikolojisine yazık....
nice saygılarımla
Yinsani
sınavları kaldırmak yerine, sınavlara bir liyakat getirilmesi siyasetçisinden, öğrencisine, bakanından cumhurbaşkanına herkesin bu sınavlara girmesi gerekiyor bence.. Lakin o kadar çok oynandı ki sistemle başı dönmeyen yoktur sanırım.
katkı için teşekkür ederim.
eksik olmayın..
Sınav bitti, herkes normal hayatına döndü tabii.
Yazı, potbori gibi olsa da bu derlemeyle bunu bize çok güzel anlatmış. sonuçlar belirlendikten sonra başlayacak asıl koşuşturma...
Ben de sizin bu yazılarınızı okurken oğlumla o dönemde yaşadıklarımızı hatırladım. Sınav bittiği gibi ( o zaman canlı yayında sorular hemen çözülüyordu ) onu bile yapmak istemedi ve bir kır lokantasına gitmiştik ailecek...
Sonuçlar açıklanacağı zaman bunu önce kendisinin görmek istediğini söyledi. Odasına girdi ve kapıyı kapadı!.. Saat geldi içerden 'çıt' çıkmıyor, tabii bizden de... Dışardan bizi dinleseler evi boş zannedecekler!... :)))
Biraz sonra 'kazandıııım!' sesini duyduğumuzda herkes aynı anda salondan çıkmak isteyince kapıya şıkışmıştık.
Sizin de yeğeninizden böyle güzel haberler almanız dileğimle...
Saygılarımla...
Yinsani
..
Hayat devam ediyor ama bu gün haberlerde, tviterde vb vardı sınav sonrası bir gencimiz diyarbakırda intihar etmiş.. bu ülke nereye gidiyor bilmiyorum hocam...
Ne habere ne sosyal medyaya bakmayacağım dedikçe yine de bakıyorum, moral bozulmaktan başka bir işe yaramıyor..
paylaşımınız ve katkınız için teşekkür ederim hocam.
saygı sağlık ve huzurla..
Sınav muhabbetlerinden sonra şınav mı çekse millet... Durmadan sallıyorlar işte
işkembe-i kübradan... Bütün bir hayatın 90 dakikalık ya da 180 dakikalık bir sınavın sonucuna bağlanması ürkütücü gerçekten... Tabi ki 12 sene artı doksan dakika da o on iki sene sallapati bir durumda geçmişse, erkekler için ver elini uzman erbaşlık, kız içinde Bel Mek kursları ve koca bulma alıştırmaları ... Değişir mi bu sistem ileri de? Değişse fena olmaz ama yerine koyacakları da bundan daha kötü olursa ne yapacağız? Eğitim ve öğretimi paraya boğdular, Milli adı sadece hatıra olarak kalacak bu gidişle... Dişe dokunur şeyler bu yazılanlar lay lay lom yazı yazanlarda okusun ara sıra da feyiz alsınlar... Kutlarım ...
Yinsani
bugün bir öğretmen isyan ediyordu sorular, ösym başkanı gelsin kolaysa çözsün bu soruları diyordu..
ben merak ediyorum şu millet vekilleri bu sınava girse acaba ortalamaları ne olurdu??? daha net bir değerledirme yapardık ya da değindiniz gibi MİLLİ eğitim! bakanlığı personeli de girse bu sınavlara??? değerlendirmeler ve çıkarımlar, saray personelini de sokmak lazım bu sınavlara..
teşekkür ederim katkılarınız için.
saygı sağlık ve huzurla.