- 423 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SÖZ AĞIZDAN BİR KERE ÇIKAR
Zapalıgilin Aziz anlatıyor:
14-15 Yaşlarındayım Çolakgilin Dursun Eniştem olur, Babam Ömer ise o yıllarda Kızılelma köyünün muhtarı. Köyümüzün İlk Okulunun tamiratı için Kereste ihtiyacı var. Babam Enişteme; Dursun Okul için dağdan bize kütük getir. "O yıllarda Muhtar olsun İmam olsun köy ihtiyar heyetine ve köy büyüklerinin istek ve taleplerine karşı gelmek ne mümkün " ...
-Tamam Ömer ağam : "Muhtar Ömer’i büyük küçük herkes Ömer ağa diye hitap eder." Yalnız bir şartım var senin oğlan Aziz’i yanıma vereceksin onunla birlikte kütükleri beraber öküzlere koşar getiririm Aziz’ede 2,5 lira yevmiye veririm.
-Yiğen ne parası senden hem kütük getirmeni isteyeceğim sense oğlum Aziz için para teklif ediyorsun olmaz öyle şey para mara verme.
-Ömer ağam sen bu işe karışma benim içimden geldi Aziz’e ben 2,5 Lira yevmiye vereceğim der ve yanından ayrılır. Ömer ağa nasıl biliyorsan öyle yap der...
Ertesi gün Dursun yanına Aziz’i de alarak Ormandan kütük getirmek için öküzleri koşup yollara düşerler, Aziz:
-Dursun eniştemle birlikte öküzleri koştuk yayla düzüne kadar vardık ,bu arada benim üzerime öyle bir ağırlık çöktü ki bıraksalar oracıkta uzanıp uykuya dalacağım. Eniştemden de çok çekiniyorum ona nasıl böyle bir teklif sunarım diye düşünürken Dursun eniştem:
-Yeğen benim üzerime bir ağırlık çöktü şuracıkta az uzanıp kestirelim sonra işimize bakarız dedi...
-Enişte bende de aynı durum hasıl oldu size korkumdan bir şey diyemedim...
Aradan hayli bir zaman geçti Eniştemle ben uzandığımız yerde uyuyup kaldık hava kararmak üzere...
-Yeğen az kestirelim dedik dalmış kalmışız ,bu gün artık geç oldu biz geri dönelim .Yalnız Ömer ağam sorarsa kütükleri getirdiğimizi söylersin al bu 2,5 Lirayı da ben sana yevmiye olarak vereceğimi söyledim diyerek cebime parayı sokuşturmaya çalışınca ;Enişte sen ne yapıyorsun, ne parası , senden paramı alacağım dememe ısrar edip teklifini geri çevirmeme rağmen...
-Yeğen ben söz verdim benim ağzımdan laf bir kere çıkar , bu parayı almazsan gücenirim , sonra benim ağzımdan çıkan lafın bir değeri olmaz diyerek şiddetle karşı çıktı mecburen kabullenmek zorunda kaldım...
Ertesi günü daha gün ışımadan , Eniştem Öküzlerini koşup , Ormandan Okul ihtiyacı olan kütükleri tek başına getirip , Okulun Bahçesine yıktığını gördük . Fakat Enişteme söz verdiğim için aramızdaki anlaşmadan Babama bahsedemedim . Ne zaman bu olay aklıma geldikçe verilen sözün yerine getirilmesinin değerini hatırlar hüzünlenirim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.