- 365 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Kendini İfade Edememek ya da Susmak NE FARK EDER !
Kendimi ve bir çok insanı baz alarak bu konunun üstünden geçmek istedim.
En başta kendi kafa yapımı düzeltmek ,sonrasında ise bunu okuyup sonradan hak verecek ve değişmek isteyecekler için değişime bir adım olarak yazdığım bu yazı umarım hayatınızdan saniyeler çalmak yerine sizlere zaman kazandırır.
Çoğu insan kendini ifade etmek ister .
Kendini başkalarına anlatmaktan büyük keyif alırlar
Ama benim kafa yapıma sahip kişiler kendini ifade etmeden anlaşılmaktan daha çok hoşlanır.
Kimsenin kendisinin içindekidekileri bilmediğini bilse bile sanki o müneccinmiş gibi bilsin ister.
Susarak anlaşılmak istenen kişiler üzüldüklerinde/ sevindiklerinde ya da sinirlendiklerinde kimse empati yapıp o kişinin nasıl hissettiğini anlayıp onunla bu konu hakkında konuşmadığı sürece neden bu şekilde hissetiğini söylemezler gerçi bu durum gerçekleşse bile konuyu geçiştirir , kısa cevap verip kaçmaya çalışır ,saçmasapan bir cümle kurup mantıksız şeyleri düşünmeye sevk eder ya da karşısındaki insan sorusuna cevap alamayıp üstüne bir de sinirden kendini hırpalayana kadar susar.
Ben bu anlattıklarımın hepsini yapmış ama en çok insanları delirtene kadar susmuştum.
Konuşarak kedini ifade ettiğini zanneden insanlar susanlara kıyasla daha da fazladır .Genel olarak bu insanlar İstedikleri ya da ifade etmek istediklerini asla düz bir şekilde söylemez ve bunun yerine başka seçeneklerden yararlanırlar . Tabii ki bu kötü bir şey değil hatta yararı da var beyni çoklu düşünmeye sevk ederek geliştirir . Ama ne yazık ki herkesin düşünce yapısı sizin gibi olmadığı için fazla anlaşılır olamazsınız.
Lafı dolandırarak söyleyenlere dolandırmadan kısaca ifade edeceğim ne yazık ki siz cümlenin sonuna vardığınızda sizi dinleyen kişi cümlenin başını unutuyor .
Laf sokanların bir çoğuna hak veriyorum , boş yere laf sokmayan ama hak edeni yerden yere vuran o güzide insanlara.
Karşınızdaki insanın kalite standardı yüksek olsa zaten laf sokma ihtiyacı hissetmezsiniz. E sizi bilmem ama ben laf soktuğumda karşımdaki insan yaptıklarından, söylediklerinden utanması , kızarıp bozarmasını isterim yoksa ne tadı var ki laf sokmanın .
Sizi anlayabilecek düzeyde olan sevdiklerinizle tatlı tatlı atışın , arada kırıcı olmadan lafınızı da sokun.
Diğer türlü o bir gram aklı olan insanlara da yazık akıllarını soktuğunuz lafa verecek mana bulmaya çalışıp beceremeyecekler.
Hadi diyelim onlar umrunuzda değil ki zaten olmasın.
Laf sokmak için beyin süzgecinizden bir yığın kelime geçiriyorsunuz ve bunu ne kadar iyi yaparsanız yapın karşınızdaki kişi algı farklılığı dolayısı ile algılamada güçlük çekiyor .
Sarf ettiğiniz efora yazık .
Daha fazla uzatıp sizleri sıkmadan ifade etmek istediğim şey ; eğer anlaşılmada problem yaşıyorsanız sorunun kaynağına bir göz atmanız. . Unutmayın insanın Kim olduğu kadar kendini ifade edişi de önemlidir.
Anlaşılmak için kullandığınız kelimelerin ve kendinizi ifade etmek istediğiniz kişilerin anlama seviyesinin orantılı olmasına özen göstermelisiniz
Konuşmayanlara gelince içinizdekileri dışa vurunca ne kadar rahatllayacağınızı tahmin bile edemezsiniz.