Aman dikkat
Hadi derler ya, işini güzel yap, işini en güzel yapan vatanını en çok sevendir. Doğrudur elbette. Benim tek tutamağım oldu yazmak, karalamak.. O yüzden bugünkü yazımız da tahmin edeceğiniz gibi çorba olacak. Haydi çorba içmeye...Kelle paça olsun mu??
İtiraf edeyim çok sıkı bir medya takipçisi, internet takiçisi oldum çıktım. Zaten tam 18-20 yaşlarımıza denk geldi internetin de dünyaya ülkeye yayılması..
Yazınızın okunurluğunu artırmak için direkt zihin altını meraklandıracak başlık atmalısınız.. Haber sitelerinde yapılan da budur, başlıklar genelde soru barındırır? Başlıkta verebileceği bilgiyi, yazının içinde uzatır da uzatır. Haberi tıkladığınıza pişman olursunuz.. Haber bile değerini yitirir..
Değer yitirme demişken, son 20 yılda ülkemizde ve dünyada değerini neler yitirdi, yani neler in- girdi, neler out-çıktı oldu? Son 20 yılda kaç yakınınız öldü? Moraliniz bozulmasın hemen, sizler de öleceksiniz, ben de.. Öleceğiz mecburen..Ölüm bir kurtuluştur bu dünyadan... Lakin sizlerin de tahmin edebileceği gibi yaşamak, bir tebessüm miktarıncadır gönüllerimizde, zihnimizde..
Yazının başlığını neye dikkat çekiyor değil mi? Yunanistanda, sınıra yakın bir caminin minaresine yunan bayrağı asmışlar, belediye fark edince hemen indirmiş.. Aslında yazının kaynağı bu haber idi..
Sonra biraz zaman yolculuğuna çıktı zihnim.
Atatürk’ün Selanikteki doğduğu evin bombalanması sonucu yaşanmamış mıydı 6-7 olayları yani 1955 te meydana gelmiş. Çoğumuz yok imişiz dünyada.. Kıbrıs görüşmeleri sürüyor imiş o yıllarda, iktidarda insanları din yoluyla kandıran demokrat parti var imiş..
Tabii bunlar olur iken hangi yasalar geçirilip milletin hakkı ve ülkenin geleceği satılmıştır ayrı bir araştırma konusu olmalıdır.
Biz Türklerin yumuşak karnı veya insanların yumuşak karnı diyeyim, Kürt kardeşim ama ben de Kürdüm ya hu deyip beni dışlamasın. Dindir, daha doğrusu tarihin yumuşak karnıdır din ve inanç meselesi..Lakin çok kötü oyuna getirildik biline..Dinlerin ve kutsal diye bize anlatılanların kökenlerini araştırınız.
Günümüze gelelim, İzmirde minarelerden Çav Bella şarkısı çalındı. Hemen Chp’li biri tutuklandı. sonradan da bırakılmak sorunda kaldı. Çünkü devlet veya devlet yetkilisi akıllanmıştı yıllar içinde.
Ardından yine minarelerden Selda Bağcan’ın bir parçası çalındı, tamamen prokatif bir eylemdi, karıştırıcı güç minareyi ve dini kullanıyordu yine..
Ve sonradan bugünkü haber, Yunanistan sınırındaki eski bir camiye Yunan bayrağı asılması. İhtimaldir ki, aynı ekibin işi. Maşalar her düşünceden birileri olabilir. Dönemine göre bir maşa bulur derin dediklerimiz..
Sonra haberlerden aklıma geliyor yine, Buhan Kuzu, uyuşturucu kaçakcısı olarak bilinen birinin davasına müdahil oluyor, önce inkar ediyor, üstüne gidince Cumhuryet ve Sözcü gibi gazeteler itiraf ediyor, hakimi ve savcıyı aradım, ama bir sor neden aradım diye kıvırmaya başlıyor.. Sonradan Hanım ağa diye gazetelerde haberi olan bir mafyanın Burhan Kuzuyu TBMM de ziyaret ettiği ortaya çıkıyor.. Vb Vb Vb..
Burhan Kuzu aslında çok ses getirmesi gereken bir demeç de veriyor bu günlerde lakin getirmiyor nedense, siyasilerin mahkemeleri aradığı gibi konular üzerinde bir şeyler söylüyor.
Burhan Kuzu Hocamız, Anayasa Hukukçusu! Lakin gördüğüm kadarıyla yasalarımız ve hukuğumuz veya hukuk görevlilerimiz inanca göre eğilip bükülebiliyor. Kah koltuk sevdası, kah evlat,kah korku, kah iş,kah tayin vb gerekçelerle talimatlara boyun bükmek zorunda mı kalıyor? Sistem buna izin mi veriyor acaba.. Yoksa sistem zaten böyle mi işliyordu hep??
Eski dinozor sistemi diyorum ben bu tür vakıalara..
Yine takip ediyorum basını.. Fetömetre icadıyla meşhur bir askerimiz veya komutanımız Cb kararnamesi ile GK emrine veriliyor ve basıyor istifayı.. Sonradan detayları haber oluyor, 15 temmuz olaylarında ne hikmetse bu komutanımız Marmariste, Cb’nının konakladığı tarihlerde bulunuyor, tesadüf ki, tam da 15 temmuzdan bir hafta önce yıllık izne çıkıyor ve 15 temmuzdan bir veya iki hafta sonra da izni bitiyor, yani iznini o şekilde ayarlamış ve bir şekilde 15 temmuzda Marmariste bulunmuş.. Halka sokağa çağırın talimanıtını da bu komutanımızın verdirdiği yazılıyor siyasilere..
Sonra haberler devam ediyor, ilgili komutanımız kendinden düşük rütbeli bir askeri hırpalıyor, hatta denize mi atıyor nedir, askerimiz ölüyor, soruşturma açılıyor ancak soruşturma bir türlü yürümüyor, ve bu komutanımız Fetö’nün en aktif olduğu dönemler diye anılan dönemlerde rütbe üzerine rütbe alıyor. ?
Zaman Gazetesinde yazıları çıkan bir çok iktidar vekili veya önlerinde dr, doç, prof ünvanı bulunanlar makam üzerine makam atlıyor, hatta biri sanırım Afyoncu MS Üniversitesine ne derler dekan mı , ha, rektör oluyor, BankAsya da üst düzey yöneticilik yapanlar, BDDK’ya atanıyor. vb vb vb..
Bankasayayı açanlar yani kurdelesi bulunanlardan Çillerin oğlu için İstanbul da bir tapu oyunu oynanıyor, kat hakkı veya boğaza yakın bir yerde arazi konusu geçiyor belediye meclislerinden..
Çilleri bana nasıl hatırlarsın diye sorarsanız;
İki anahtar, bir ev bir de araba.
Bu devlet için kurşun yiyen de kurşunda sıkan da şereflidir
Parsadan olayı o dönemde mi yaşanmıştı??
Hatırlayın benim zihnim zaman sıralaması yapmakta zorlanıyor, Ankara Garı Patlaması, Keş Dağında Yazıcoğlu’nun öldürülmesi ve o zaman ki K.Maraş valisinin bulundu, sağlıklıymış gibi beyanları, Zirve Yayınevi cinayetleri, Rahip cinayetleri, Gezi olayları....
Peyder pey yıllar içinde yaşandı...
Son zamanlarda yine aynı oyunlar, Hrand Dink Vakfı mıdır nedir veya kiliseden haç sökülmesi olayları...İzmirdeki Minarelerden çav bella ve selda bağcan’ın bir şarkısının okunması, Yunanistanda Türk sınırına yakın bir camiye veya o bölgedeki bir caminin minaresine Yunan Bayrağı asılması....
Bunlar yaşanırken şehit haberlerinin gelmesi.. Pkk olayları.. Corona yüzünden insanların robotlaştırılması sokağa çıkma yasakları, insanların dört duvar arasında psikolojilerin bozulmasına çalışılması (Lakin corona ciddi lütfen dikakt edin, ayrı bir konu olarak değerlendirin, hem ayrı bir konu hem de değil aslında)
Nihayetinde Rusya da darbe söylentileri, Abd de meydana gelen karışıklıklar.. Trumpın açıklaması, Antifa’nın terör örgütü ilan edileceği....
Ve Mahsun Kırmızıgül sesleniyor Anadolunun bağrından Trumpa??
"Kilisede de şarap içmişler mi??"
Ve dahası elon musk’un abd derin devletiyle uzaya onlarca uydu göndermesi ve bu uyduların ne işe yaradığı manyetik dalga veya dünyanın artık tamamen izlenebilmesi gibi olaylar..
Ve tabii ki tüm bu olayların defterimize yansımaları?? Cami siyasetinine kurban olan zihinlerin din iman vatan millet diye şiirler yazmaları...
Unutmadan Kılıçdaroğlu’nun Chp’nin başına geçmesi hadisesi öncesi, Deniz Baykal’ın genel mi özel mi diye bir kasetinin iktidarca meydanlarda kullanılmasından sonra gerçeklemeşi ve Bir şehit cenazesinde tüm üst düzey devlet yetkilileri oradayken yumruklanması....
Lakin sizin de bildiğiniz gibi insanları tanımak için, ne iş yaptığına, bu işten nasıl para kazandığına ve yaptığı iş ile mali gücünün orantılı olup olmadığını sorgulamasının sonucu olarak, o insanın dürüst olup olmadığının kanıtı olsa gerektir değil mi?
Bana sana kalan mirası, işini ve mal varlığını söyle, sana kim olduğunu söyliyeyim diye yeni bir çocuk veya kuşak sözümüz olsun, hem atasözü olacak değil ya,???
Zihnimde birçok haber var, alevilerin de kapılarına işaret konmuştu yakın zamanda..
***
Bu tür olaylarlar yaşanmaya başladıysa, ya seçimler yaklaşıyor olmalı ya da bazı yasa değişiklikleri meclise gönderilmeye başlanmış olmalı..
Son af yasasından sonra kadına şiddetin arttığına dair istatistiklerde yayınlanıyor..
Eski kuşak devletler ve baronlar mı diyelim, derin dinistler veya derin zenginler bir oyun kuruyor yine..
Aman dikkat..
Belli başlı gazeteler ve televizyonlar hatta internet siteleri ile milletin zihni ve gönlü bulandırılıp kardeş kardeşe kırdırılmaya çalışılıyor yine..
Dolar da bu arada ne zaman veya nasıl yeniden 3 tl ye düşer acaba??
Gaza gelmeyin..
Dürüst ve doğru sözlü insan veya gazete veya haber sitesi bulmanın zor olduğu bir çağdayız..
Din üzerinden Tanrı üzerinden gaza getirmesinler kimseyi... Evet seni dinin sana benim dinsizliğim bana, Ben bir dinsiz olarak herhangi bir dindardan daha dürüst olduğumu düşünüyorum, ya sen bir dinsizden daha dürüst müsün yoksa demogoji barbarı mı, ??? LÜTFEN DÜRÜST OL, EMİN OL ve her kutsala aman inandım iman getirdim deyip insanlıktan, doğru sözlülükten ayrılma emi..!
Sen yanarsın veya yakarsın lakin bunları kullananlar ellerinde kah tespih, kah şarap şişesi keyfine bakar..
Tek çözüm nedir biliyor musunuz?
Devlet yetkilisinin hukuğun içinde kalması ve şaibeye, zorbalığa, hırsızlığa, adam kayırmaya, haksızlığıa vb izin vermemesidir.
Hukuk ipin ucundan tuttuğunda ülkemizde dünyamızda cennet olur.
Her şeye rağmen umutla kalınız efendim.
En sevdiğinize emanet olunuz.
Saygı ve huzur ile..
Unutmadan, ya hu dişçiler açıldı mı?
YORUMLAR
Yazı, çorba değil, aşure olmuş:)) Tadı da yerinde hani.
Şimdi ben bu kadar paragrafın içindeki cümlelerden birkaç kelimeyi alıp, bir şeyler yazsam mı, yoksa yazının tamamına bakıp tebrik mi etsem. Arada kaldım!:)))
Bi farkım olsun. Ben en iyisi tebrik edip, gideyim.
Kalemine taş değmesin...
Tebrikler, teşekkürler, saygılar.
Yinsani
katkılarınız için teşekkür ediyorum.
eksik olmayın..
saygı ve huzurla
Yinsani
Yinsani
o kitapla kandırılmışız diye şey ettiydim..
Ali Akış
Herkesin bir aklı var :))
Bi akıllı kendinizi görüp, eleman toplama kaygısına düşmüş biri olarak gördüm sizi.
Allahın merhameti çok.
Selametle.
Yinsani
Trump başkan da incil sallamaya başlamış, Bizim başkan da Kur'an sallamıştı meydanlarda. Ben Nemrut değilim İbrahimin düşünce ve ifade özgürlüğüne karşı çıkıp onu ateşe atayım veya Firavun değilim insanlara zulmedeyim. Sahi o zamanlar nemrut ve firavun zamanında kutsal kitaplar pek bu kadar yoktu, onlar nasıl kandırdılar insanları bunu düşünüyorum:))
İşinize gelmedi mi saygısızlık yapıyorsun diye bir şeylerin arkasına sığın, hedef göster, dinsiz, kafir diye yaftalamaya çalış?? tüm dindarların yaptığı bu... yapılan bu yani..
ne saygısızlığımı gördünüz. ben genelde diyorum ki; turan dursun'u bir okuyun? Kuranın yalanlarını ve tanrı kelamı olmadığını ortaya çıkarmış... Barbarların katlettiği eski müftü.. Komünist müftü derleşmiş...
Bize ne yaptılar biliyor musunuz; gönderdiler camiye, okuyun ezberleyin bakalım elif bayı anlamadığınız kuranı, ramazanda da bol bol okuyun sevap kazanın..Hadi camiye namaz kıl, abdestin incelikleri şunlar, zikir şudur...
Veya gidin sümer tabletlerini bir inceleyin?? Tüm kutsal kitaplar veya bizim çevremizde bize kutsaldiye tanıtılan kitapların öyküleri onlarda. zebur tevrat incil kuran .. aynı yerden alınmış lakin bu öyle melek geldi vahyetti değil, tanrı dağa çalıya düştü, tanrı isayı çarmıhtan kurtardı.. bunlar değil mi size çocuklukta anltılanlar ve bunların doğruluğunu ispatlamak için kırk takla atıp cennet için sizin gibi olmayanları öldürme düşünceniz bu yüzden.. zihninizi esir almışlar efendim.
Benim tanrının merhametine ihtiyacım yok, benim ihtiyacım olan insanın insana merhameti? Tanrı kandırıkcı yalancı bir şekilde yaratmış amma nasıl yarattığı meçhul olan bir ilüzyon bile olabilir Tanrı, Allah, Ra, Göktengri gibi adlarılan zatı şahane???
Lakin Tanrı parçacığını ve genini bulabilirsek insanlık olarak belki Tanrıyı yenebiliriz..
Kendimize insanca medenice uygarca herkesin huzurlu bir şekilde yaşadığı bir dünya kurabilirizdir düşüncelerim.. İlim o noktaya doğru hızla bir sıçrama yapacak diye okuyorum piyasayı, fikir tezgahlarını.. eğer bu olmazsa 1700 lerin kültür dünyasına geri düşeceğiz.. Buna polyanacılık ve idealizm gibi bir şey diyorlar..:) veya hayalperestlik..
Bakınız, sitedaşlar veya forumdaşlar gelir aynı sizin yaptığınız şekilde saygısızlıkla itham eder beni, oysa benim yaptığım başka bir pencere açmaya çalışmak..
Çünkü dinler tıkandı.. ?? ne mantaliteleri, ne vaad ettikleri artık karşılamıyor internet kuşaklarını yeni çağda,bu yüzden dine gerek yok diyorum, dini temele alan her düşüncenin bir şekilde barbarlaşcağına inanıyorum artık..
Bunun nedeni de, insanların kutsal diyerek sömürülmesi.. Sömürüye karşıyım..Yeter kendi zihnimizi, çocuklarımızın zihnini, milletimizin ve insanlığın zihnini dinler ile doldurup dünyada kargaşa çıkarmaya yarayan dinler ile uyutulmak diyorum...
Sizler de(dinistler) artıparantez ( bu kültürde yaşadığımız için ekseri müslümanlar, biraz hristiyan varsa diğer inanç sahipleri) vay kafir ur kellesini, dinsiz imansız kitapsız vb bomba koy patlat, eve doldur ver ateşe... diye düşüncelerinizin derinin de düşmanca davranmak ve sevap veya cennet için öldürmek ..
Yani bunlar tarihte yaşanmış.. Çıkarım yapıyorum..
Siz siteye yeni gelmişiniz veya beni eskiden tanıyan eski bir dindar arkadaşım olabilirsiniz, siteden gitmiş cihat yapma gayesiyle geri gelmiş olabilirsiniz, lakin yapmaya çalıştığınız beni tongaya düşürüp hakaret etmek amacındasınız, ya da yanılıyorum.. İhtimal Avrupa'da yaşıyor olmalısınız.. VEYA TAMAMEN YANILIYOR OLABİLİRİM...
Ben şeffafım malım meydanda.. İçten pazarlık yapmam.. Açık ve net yazarım.. Düşüncelerim asla barbar veya insanları kandırmaya yönelik değildir, adama veya elamana da ihtiyaç duymam.. ne yapayım kalabalığı nerede çokluk orada *okluk efendim...
3-5-10 kişi fazla gerekmez, dürüst, insan, zihnini her şekilde düşünceye açmış, at gözlüğü takmayan, iyi güzel sitedaşlarla muhabbet etmek, fikirlerimi yazılarımda veya şiirlerimde paylaşmaktır amacım.
Eskiler yanılmış olabilir, çünkü ellerinde bilgi yoktu.. Lakin şimdi Kutsal denilenlerin kökenlerinin yanlış anlatıldığına dair onlarca yüzlerce binlerce gerçek belge var efendim... lakin ben sizlere saygısızlık yapmam.. Siz saygısızlık olarak görürsünüz .. Çünkü buna inandırılmış zihniniz, kültürünüz bu yönde, kendini kapatmışsını gerçeklere ven öyle düşünüyorum ...
onlara da veya çevremdeki müslümanlara da asla saygısızlık yapmam.. Çevremde çok ihtiyaç duyulursa gider Kuran alırım veririm eski topraklara gerekirse yeni topraklara çünkü onların huzurudur o.. başka türlü güzel bir dünya veya ölüm ötesi düşünceleri malesef yok..
Lakin sizlerin niyeti fesat.. Dinistler ve dindarlar akıl ve mantık ve hatta gönül ikliminden uzaklaştılar diye okuyorum piyasayı...
siz tüm derin devlet ve siyasi oyunları atladınız da buraya mı takıldınız şimdi???
Düşünüyorum, sorguluyorum eğer trump incil sallamaya kadar düştüyse Putin ne sallar acaba?? Bunlar şimdili eski kulak siyasiler ve düşünürler çağımıza karkaşadan, zorbalıktan, zulümden ve firabun nemrut idealizminden başka bir şey vaat etmiyorlar ve en çok destek aldıkları veya insanları en kolay kandırabilecekleri konu da din diyorum. Baskı diyorumi kutuplaştırmak diyorum..
Kutuplaşmaya ihtiyacımız yok efendim.. Kutsal kitaplarda anlatılanlardan daha güzel bir hukuk, sosyal ve medeni kültür, adalet, sermaye paylaşımıi ,düzen mümkün değil mi sizce de???
Saygılarımla efendim..
En sevdiğinize emanet olun..
Gerçeğin peşinden ayrılmayın..
Ali Akış
80 yaşına yakın yakınımın şiirlerini siteye aktaracaktım, sonra vazgeçtim.
Çevresine okusun.
Deneylerden dizilerden yola çıkarak bir yol çizmişsiniz. Sizin takdiriniz.
Selametle
Yinsani
görelim kim nedir, ne anlatıyor, insanlık ve dünya hakkındaki düşünceleri nedir.
çağın gerisinde mi yoksa ilerisinde mi..
saygı ve huzur ile..
en sevdiğinize emanet olun.
Nesildaşım aman dikkat dedin yazıya gelmem biraz zaman aldı...ama tarihsel bir serüven oldu bana...hatırlama, hatırlatma...he ya dedim neler gördük artık daha neler göreceğiz...komplo teorisi diye bir şey türeyip, aslında yapılanları birer paranoya çevirip inanmayın denilen süreçlerden sonra iki kitle oldu elde...her şeyden şüphe edenler ve her şeyi inkar edenler...güç denilen olgu öyle kuvvetli ki ele geçirmek isteyenlerin cevirmeyecegi dümen yok...o komplo teorileri diye gecistirilen her şeyde örtbas çabaları işte...aman dikkat diyeceksin ama bu cümle zaten halen düşünenlere...gerisi kendi kış uykusunda mutlu...
Ne denir kalemine sağlık nesildaşım..esaslı bir yazıydı.
Sağlıcakla
black_sky tarafından 6/1/2020 11:46:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
aynı zamanda sıkmadan baymadan da okunuyorsa yazı..
Yazının su gibi olması önemli bence, su gibi akıp gidiyorsa ne mutlu bana..
Gitmiyorsa daha yazmaya devam:))
Teşekkür ederim.
eksik olma..
saygı ve huzurla
black_sky
ölüm...
bu aralar epey yakın ilişki içerisindeyim
düşlerim düşüncelerim şiirlerim hep bu minval üzerine...
ve yazının özü
yine bir allama pullama yapılıyor erk'i ellerinde bulunduranlarca
amacını en iyi onlar biliyor.
bu yaşananlara dair herkesin bir düşüncesi var mutlaka, dileğim
her şeyi insan olabilmenin aidiyetiyle değerlendirmek.
umarım bu gidişin sonu yeni kaoslar doğurup yeni yükler yüklemez sırtımıza..
ki af buyurun yükümüz yüklü eşşekten de yüklü hale geldi zaten.hem de her yönden...
bir şiirimden bir iki bölümle noktalayım diyeceklerimizi
Offf be Eleni! (Eleni Vitali, Ena Xeimoniatiko Proi şarkısını söyleyen hanım)
Yeminle
Düşman değiliz
Kardeş de değiliz biz seninle
Ama sesin çok güzel
Deli misin sen
Boş ver şarkı sözlerini
Allah’ını seversen doğru söyle
Uzaylılardan mı çaldın sen bu müziğin notalarını
Çav bela
Çeltik çalışanı kadınlar
İzmir ve minareler
Kusura bakma öksüzüm burayı yazmayacaktım ama
Hatırından geçemedim attan düşen yiğit reisimin(!)
Yoksa seçim ve seçilmişlik sermaye değil sevgime
Mevzuyu başa alıyorum öksüzüm
Kısacası sözün özü
Tüm yasaklara rağmen
Seni çok seviyorumun öksüzcesi bu
insanca güzelliklerin
her şeyin önünde olması dileklerimle
sevgiler
Yinsani
:))
abi uzaylılar gelmiş aramızda dolaşıyorlar sanırım..
hangi gezegenden kurban??:))
eksik olma abim..
mutluluğa ve huzura şiir yazacağız..
saygı ve huzur ile..
Yinsani
ne yapalım deniz hanım.
katkılarınız için teşekkür ediyorum.
eksik olmayın..
saygı ve huzurla..
Bu güne kadar yaşananları nasıl da güzel özetlemişsiniz.
Bu baronlar yüzünden hepimiz paranoyak olduk. İnan akıl sağlığımızı zorluyorlar. Malesef her zaman değişik oyun değişik malzeme ve değişik maşa buluyorlar. Nasıl bir güçtür. Nasıl bir hırstır.
Kaleminize yüreğinize sağlık
Saygılarımla
Yinsani
teşekkür ederim..
eksik olmayın.
saygı ve huzurla..