- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 3 Beğeni
AŞIK MAHZUNİ ŞERİF.
AŞIK MAHZUNİ ŞERİF.
Halk ozanımız Aşık Mahzuni Şerif 17 Kasım 1939 yılında Kahramanmaraş Afşin’de doğmuştur. Aşık Mahzuni Şerif 17 Mayıs 2002 yılında Köln’de vefat etmiştir.
Mahzuni Şerif Kahramanmaraş’ın Afşin İlçesi’nin Berçenek Köyü’nde dünyaya geldi. 1955 senesinde sonradan Ankara’ya nakledilen Mersin Astsubay Okulu’na kaydoldu. 1960 yılında ise eşi Suna’yı kaçırdı ve 6 ay köyünde kaldı. Bu sırada okulu Balıkesir’e nakledildi. Okul komutanının çabası ile yeniden okula dönen Aşık Mahzuni, 6 ay devamsızlık yaptığına ilişkin bir ihbar üzerine okuldan atılınca yeniden köyüne döndü.Aşık Mahzuni Şerif 1964 yılında ilk plağı ile müzik piyasasına girdi.
Bir süre Gaziantep’te kaldıktan sonra Ankara’ya taşındı. Aşık Mahzuni Şerif 1989-1991 yılları arasında Halk Ozanları Federasyonu tarafından Dünya’nın en büyük 3 ozanı arasında gösterildi.
Aşık Mahzuni Şerif Sivas Dramı adlı türküsünü Sivas Katliamı’nda yaşamını yitirenlere ithaf etmiştir.
Aşık Mahzuni Şerif 17 Mayıs 2002 tarihinde 60’lı yaşlarında iken Almanya’nın Köln şehrinde vefat etti. Vefat ettiğinde DGM’deki davası henüz sonuçlanmamıştı.
Mezarı şu an son ikamatgahı olan Hacı Bektaş Veli Külliyesi’nin yakınındaki Çilehane adı verilen bölgededir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.