- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
arılar; hayvandır ve böcektir. ard-öyk. 88-2020
biz insanlar etrafımızı sarılı böcek, çiçeklerin bezeğiyle olduğumuzu düşünsek!
canlı hayvan ve bitkilerin dizilmiş sırası; insanların tekil canlı olmaları, dizilişte gayet normaldir.
karl von frisch avusturyalı etolog.
arıların dans etmeleri davranışını incelemiştir.
dansı bizde insani boyutta araştırıyoruz.
dans üstüne... portobello cadısı romanı yeni bilgiler vermiştir.
dansı bir tanrı dili ile onunla konuşma üstünden anlatan kitap vardır.
tanrıya ve evrene lisan olmuş dans ve matematik...
arılar dans ile matematik koordinatları dile getiriyormuşlar.
karl von frisch 1973 senesinde bu çalışmasıyla nobel ödülü almış.
bugün "cosmos" t.v. proğramını seyrediyordum... ünlü fizikçi neil degrasse tysson’s sunuyordu.
arıların ve matematiğin evren dili hususunu anlatıyordu.
matematiğin evren dili olduğu ve yapay zekacıların bunu istismar ettiklerini evvel ki yazılarım birinde yazmıştım.
arıların araştırılması arıların "tekin" olmadıkları; bütün kadim metinlerin ortak belirtikleri şey değil midir?
arıların matematik bildikleri ve dans estetiğinde dans ederek koordinatlarıyla adres tarifini arkadaşlarına yaptıklarını: karl von frisch araştırmış ve bulmuş. ve insanlık bu çabayı nobelle ödüllendirmiştir.
o insanlık şimdi bu integral yolları terk etmiş ve yapay zeka sapağına kısılmıştır.
arıların alengirli olduklarını, sırlarına erilemediğini arıcılardan meraklısı duymuştur.
karl von frisch’i bugün öğrendiğimde, matematik, dans, yapay zeka, ve arılar düşünmek hamlim bir daha coştu.
yalçıner yılmaz
960toki
çanakkale
22-05-2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.