BİR DEVLETİ YÖNETECEKSEN...
Eğitimin en yüksek seviyede olmalı.
En az iki dil bileceksin. ( Fatih Sultan Mehmet 6 dil biliyordu.
Mühendisti,matametik, astronomi biliyordu. Ateşli silahlarda uzmandı. Mustafa Kemal Atatürk çok zeki, askeri deha, teşkilatçı. 5000 kitap okumuş, araştırmacı, ülkeyi her alanda kalkınmaya yöneltmiş erdemli ülkücüydü.)
Liyakat sahibi,
Adaletli,
Merhametli,
Zeki olacaksın.
Haramı helali iyi ayırt edeceksin,
Milletine eşit davranacaksın,
Milletleri devletine düşman edecek davranışlardan kaçınacaksın,
Pavyon kabadayıları gibi davranmayacaksın,
Dilin zehir değil bal saçacak,
Hırs ve kinin olmayacak,
Gösterişten uzak duracaksın
Milleti birbirine düşürecek yanlış değerlendirmelerden, konuşmalardan kaçacaksın,
Savurganlıktan kendini men edeceksin
Sade bir yaşantın olacak,
Saraylarda şaşalı yaşarsan, bir gün; hakkını yediğin millet o sarayı başına geçireceğini aklından çıkarmayacaksın,
ve o sarayları kendi ellerinle yok edeceksin!
Akrabalarını, yakın çevrelerini devlet hazinesinden uzak tutacaksın,
Devleti yankesici mütahitlere teslim etmeyeceksin,
Senin gibi düşünmeyenleri hain ilan etmeyeceksin,
Adabını, haysiyetini düşürecek hallerden kaçınacaksın.
Bir de şiir yazacaksın, şiir yürekli olacaksın! :)
Fatih Sultan Mehmet Han’ın şairliğini hatırla!..
Zafer Direniş
...
ANKARA
YORUMLAR
Sayın Direniş Hocam , korkulacak bir durum mu var ki ben korkayım, Siz yazıyorsunuz haklı olarak bizler de eleştirip ve yorum yapıyoruz. Tabii ki ben beğenmezsem babamın yazısı olsa kimse bana yorum yazdıramaz. Yalnız içinde bulunduğumuz şu zor durumlar benim de sinirlerimi bozdu. Bazen düzgün yazamıyorum. Bu yüzden yanlış veya eksik yazılınca silmek zorunda kaldım... ve aynı anda da yazamadım. Saygılar efendim ,TEBRİK EDERİM.
Saray varsa zulüm,entrika, oyun, paralı kalemşörler, makamsever yaverler,gününü gün etme vardır..
Devlet varsa adalet, hukuk, güven,huzur, birlik , övünç, umut, üretim, kaliteli eğitim, en asgari bireyi düşünüp, en zeki bireylere imkan tanıyan teşkilat vardır.
tebrik ederim efendim.
direniş
Aynen dediklerinize imzamı atıyorum
Saygılar
Azınlık bu şekilde düşünüyoruz,halk memnun halinden ve cokk mutlular.saygilar efenim.:))
direniş
Haklısınız :(
Hayırlısı
Ama yakın gelecek bize cehhennemi işaret ediyor!
Aygün Deniz tarafından 5/11/2020 8:27:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
direniş
Yorum yazdın, sonra sildin mi?
Korktun mu yoksa?
Güldürdün beni :) ))))
Gülüm Çamlısoy tarafından 5/11/2020 9:08:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
direniş
Devleti kim hedef alıyor? Devlet biziz zaten.
Devlet yönetmek her adamın harcı değil. Lakin bu çağda çok kolay. Biraz nutuk atma sanatın, belden aşağı konuşma maharetin, yalaka badının ve işbirlikçilerin pofpoflaması ile liseyi bitirmen, sahte diplomalarla üniversite diplamasıda aldın mı sen artık kral bir başkan olursun. Atatürk'e dil uzatanların bi mal varlıklarına bakalım, nasıl elde etmişler?
Ben pirim mirim anlamam. Öyle de bir hevesim olmadı. Kimse gelipte benim şiirlerime, yazılarıma şakşakçılık yapsın istemem ama eleştitilere açığım. Duygularımı, düşüncelerimi amatör ruhla yazmaya çalışıyorum.
Nitelikli edebiyatın bu olmadığını efebiyatımızın değerli usta eleştirmenleri değerlendirir.
Edebiyat adına her şey yazılır, yazılmalıdır.
Değerli yorumuna teşekkür ederim
Kardeşime saygılar...