Evde Kalmaktan Başka Çaremiz Mi Var
İnsan 3 gün su içmezse ölürmüş. İnsan hareketsiz uzansa şöyle, kaç gün dayanır hayatta kalmaya vücudu? Evdeyiz, hayatta hiç alışmadığımız kadar uzun, işsiz, güçsüz geçirdiğimiz bir zaman dilimi bu. Hani emeklilik hayali ve işe gitmeme, çalışmama dilekleri sanırım erken emeklilik kabul edildi. Ancak herkes başka türlü şikayet ediyor. Halinden kimse memnun da değil. Sporcu evini idman sahasına döndürdü, çiftçi evine saksıları doldurdu, domates, biberler boy boy büyüyor da, yeniyor… Manken dolap kapılarını yalama yaptı, yürüdüğü halıları eskitti…İnşaat işçileri, evleri inşaata döndürdü, gürültüden herkes şikayetçi… Fazla banyo yapmaktan, ısınmaktan doğal gaz patladı. Herkes alıştığı ölçüde idman yapıyor ve kimse ürettiği işten dolayı para kazanmıyor. Bu kadar idmana karşılık çok yemek, bu kadar üst baş çıkarmakla eskiyen elbiselerin yenisini almak…Oyuncakları artırmak için para gerek, para… Hem aynıları yapmaktan, hem çalışıp kazanamamaktan, hem baharın tadını çıkaramamaktan can sıkıntıları bastı. Evde hapis ama mahkum gibi yaşamak… Koronadan kurtulmak ama Koronadan beter bu hızlı değişime ayak uydurmak… Yağmurdan kaçarken doluya tutulmak, insan yaşamaya meraklı ama hastalığa da müptela…
Medyanın gücü,
Kitapların açtığı hayallerin türlüsü
Hızla olumsuz göstergelerin kalpte derinleştiği hüznü
Artık hiç görmediğimiz kadar uyurken görmediğimiz rüyalar
Erişilmeyecek kadar uzaklaşıyor dünyalar
Hani ya herkes obezite olma yolunda
Ya da zayıflayan kişileri görüyor sağında solunda
Orta direk öldü
Ucuna güveler daldı, ortası soldu… Çürüyor!
Kavgaların haddi hesabı yok… Boşanmaların saysısı arttı… çocuklarıyla eğitim yüzünden senli benli olamayan aileler, onlara çare üretmekten bunaldı… Kadınlar her nefesinde ya temizlik ya da yemek… Bulaşık, elbise yıkamak… Yüz sene öncesinin kadınlarına benzedi… İsyandalar!
Herkes firar etmeyi düşlüyor. Koronavirüse kin besliyor. Neden şikayet etmişlerse hepsinine razı, yeter ki hayat normale dönsün dedirtiyor. Zincirini kırmaya hazır. Hani gönüllü karantina bitti deseler, evlerine kaç kişi geri dönecek ki… Hani deprem olmuşta çadırda yatan, çimenlerin üstüne uzanan… Allahtan havalar artık soğuk değil, Nevruz ateşine gerek kalmayacak!
Tek teselli, herkese eşit yaklaşıyor… Adaleti öğretti deniliyor… Zalimler öldü, kafirler çıkış yolu arıyor! Çocuklar oyun bahçeleri, okul sıraları, Mark Twain’in ada macerasını Marsta tasarlıyorlar… Artık ruh bedenden çıkıp gidiyor… Havi virüs bulaşmamıştı, öldürmüyor du?
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Çaresizliğin de boyut değiştirdiği ve kocaman bir makasla hayatı tam da ortasından kestiğimiz yetmedi parçaladığımız ve de hayallerimiz.
Mecburuz hiç olmadığımız kadar çünkü hiç olmadığımız kadar da zalim olmayı becerdik bir de gururlandık nefsimizle.
Hayra çıkar İnşallah yolumuz ve tüten yangın yakıp bitirmeden insanlığı özellikle de mazlumları hele ki çocuklar ve henüz yolun başında olanlar elbette a'dan z'ye herkes gerek genç nesil gerek baş tacı büyüklerimiz.
Kökü kurur İnşallah bu illet virüsün ve eski dünya düzenine de dönmeyeceğimiz gün gibi aşikar ve İnşallah dünde kalır tüm zulüm ve yangın.
Selam ve dua ile ağabeyim.
Hiç olmadığımız kadar evdeyiz ve hiç olmadığımız kadar da cezamızı çekmeye mahkumuz.