- 531 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CORONA VE DEVLET
"Olmaya cihanda Devlet, bir nefes sıhhat gibi"...
Devleti, Halkın devleti olmaktan çıkararak, büyük sermaye gurupları, güç odakları ve egemenlerin örgütüne dönüştürülme sürecinde, doğuştan var olan yüreği ve beyni çıkarılarak, dini ya da "milli" hamasi samanla doldurulmuş, çeşitli şekilde paralı ya da demir asker şekline dönüştürülenler; şimdi gördünüz mü, devlet dediğimiz büyük şemsiye, asıl kimler için var olmalı ve kimlerin ihtiyaçları temel görevi olması gerektiğini?...
Halkın sağlığını ve çevrenin korunmasını dikkat etmeksizin yok sayarak, sağlığın bozulmasına ve çevrenin talanına göz yumulmasına karşı, alanlarda demokratik tepkilerini gösteren duyarlı kitle tepkilerine, öküzün trene bakar gibi melim melim bakan, yüreği dini ve milli hamasi nutuklarla doldurulmuş "vatandaş", küresel sağlık sorunu Corona virüsü çok net bir şekilde gösterdi ki Devletin öncelliğinin ve öznesinin insan ve insanın en temel ihtiyaçların olması gerektiğini.
Sen yoksan, gönderdeki bayrağın hiçbir anlamı ve değeri yok. Herşey sağlıklı kalabilen insanla güzel...
Geçen yıl İstanbul da ibadete açılan, martılardan bile yüksek rakımdaki 60.000 kişilik Çamlıca Camisinin maliyeti ile kaç bin vatandaşın sağlıklı kalabilmesi için hizmet verecek, kaç tane tam donanımlı Devlet Hastanesi yapılırdı?...
"İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın"...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.