Niye İdam Cezası Olmalıdır
Her gün medyaya baktığımızda başka bir vahşet ve inanılmaz cinayetlere tanık oluyoruz. Yaşama hürriyeti ve sınavı kişinin kendisini bağlar. Ne yaptıysa ne biçtiyse, dinen inanırız ki, ölümden sonra hesap var ve adalet yerini Hakkın sorgusunda hakkıyla yerini bulacaktır. Bu yüzden inananın yüreğinde bir bekçi hazır beklemekte, günahta ısrar etmemektedir… Allah’ın sorgusundan, onun aşkını kaybetmekten korkar şüphesiz!
Kayseri’de bayram şekeri için el öpmeye gelen 3 çocuğun hunharca öldürülüşü. Üvey anne ve anneannesi tarafından kurbanlık gibi parçalan çocuk cinayeti. Aracına aldığı kıza tecavüz ettikten sonra, başından taşla ezilerek öldürülen üniversite öğrencisi. Liseli âşıkların evlerinde, erkeğin kızı öldürerek testere ile parçalara ayırması, çöp tenekesine atılışı,eş cinayetleri ve daha niceleri… Yürek yakan, o ebeveynler ve sevenleri ile bende ağlıyorum. Hangimiz çocuklarımızın böyle hunharca öldürülüşüne dayanabiliriz ki…
Eğer cezalar caydırıcı olmazsa, insanlar 50 TL ye adam öldürecek, vahşetlerine devam edeceklerdir. Öldüren düşünüyor ki, “Nasılsa ölmeyeceğim, uzun yıllar hapiste kalmayacağım, çünkü her onlukta aflar geliyor. İstediğimi öldürebilir istediğime işkence yapabilir, bu dünyanın deccalı ben olurum!” diyor. Kötü bir kişilik için bu yaklaşım fevkalade olumlu yaklaşım. Birde iyi haller göz önünde bulundurulursa, cezalarda o derecede azalıyor. Zaman aşımına uğruyor ve affediliyor neredeyse. Suç işleyen hukukunu öylesi güzel biliyor.
Kontrat yapıp, gerekli belgeleri tamamlayıp, evimi kiraya versem,, . Kiracı eve girdiğinde ev onun oluyor. Öğrendim. Evden içeri girmemin suç olduğunu da… Kira parasını ödemezse icraya veriyorsunuz. İcra konusunda olumlu karar çıkıyor ama dava en az 6 ay sürüyor. İcra için eve gidiyorsunuz, evde eşya yok para edecek. Kiracı tüm eşyalarını kaçırmış oluyor. Para etmeyecek eşyalar için, nakliye kiralıyorsunuz, devlete kira için para ödüyorsunuz, çilingire para veriyorsunuz. Üstelik elektriği kaçak kullanmış olduğunu elektrik idaresinden öğreniyorsunuz, sanki siz kaçak elektrik kullanmışsınız gibi cezalandırılacaksınız ki, tam bu anda imdat gibi ev sahibi olarak mağduriyetinize çare öneriyorlar. “Elektrik sayacım bozuk, değiştirilsin!” derseniz cezadan kurtuluyorsunuz. Ama kiracıdan para alamıyorsunuz. Kiracı kanunları öğrenmiş. Evimden çıkıyor başka eve gidiyor. Beni yakıyor başkasını da yakıyor… O her evde bedava yaşıyor. Kanunun boşluklarını öğrenmiş.
Hırsız evlere giriyor. Neyiniz varsa çalıyor. Sonra da yakalanıyor. Ne eşyanızın parasını ödüyor, nede geri alabiliyorsunuz. Hapse giriyor, kısa sürede yine dışarıda. Bir sürü önlem alıyorsunuz. Hepsi yüklüce para, kameralar, bekçiler! Birileri nemalanıyor elbette…
Kötü insanlar kanundaki boşlukları öğrenmiş. Çalarak lüks içinde yaşamaya alışmış. Her şeyi yapmaya hazır bomba gibiler. Alın teriyle kazanılmış her şeyi kendilerine helal gibi görüyorlar, can almayı da. Mahkeme olumlu bir sonuç alsa, temyiz edilip, Yargıtay’a gidiyor. Enflasyon olan ülkemizde para pul oluyor ve karar alınıyor. Bankaya kredi borcunu ödeyemediği için iflas eden esnaflar, sonucunda intihar eden ya da kötü yollara düşen, yıkılan aileler türüyor.
İnsanları eğitmeliyiz. Kanunlar topluma eşit seviyede adalet sağlamalı. Eğer ahlakını yitirmişse bir toplum, orada anarşi orada umutsuzluk orada huzursuzluk var demektir. O toplum yıkılmaya mahkûmdur. İlahi adalet büyük felaketlerle uyarmakta insanları depremlerde, savaşlarda büyük acılar içinde. Ama okuyacak kalp yok yürek yok… Görecek göz yok!
Bana göre ne idam olsun nede vahşet gibi cinayetler. Allah’ın işine kimse karışmasın diyorum. Ama öyle çok çoğaldı ki bu gibi şeyler. Kimse kanunların işe yaramayacağını düşünüyor ve kendi adaletini eşkıya gibi kendi çözüyor. Çeteler meydana geliyor. “Ver parayı bul devayı…”
Acilen el atılmalı bu duruma. En azından şimdilerde yeniden tartışılmaya başlandı. Politikacılar, sivil toplum kuruluşları, her insan konuşuyor, dizilere konu oluyor. İnsanların dilinden düşmüyor
Eğer idam gelse , eğer cezalar ağır olsa bu dediklerim caydırıcı olacak...“Adalet istiyorum, Adalet!”
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
idam da gelsin hırsızın koluda kesilsin
hiç bir suç cezasız kalmasın
herkesi tatmin edemezsın ama herkese adil davranılabilir
adaletin olmadığı yerde insanlıkta yoktur
duyarlı bir yazı okudum
eyvallah
saf şiir
Adalet diye çıktığımız her yolda
bir şehit verdik
bu ülke mazisinde
sırf düşündü diye gencecik fidanları asmış eller le dolu
ona onay veren dillerle dolu
ben idam gelsin istemiyorum
neden biliyormusun
çünkü hiç bir şey layıkıyla yapılmıyor
yarın bir gün suçu daha kanıtlanmamış olanlar bile asılıcak
demek değil ki bu ceza olmasın
HADIM CESAZI GELSİN
nasıl ki tarihte önce büyük çatal gibi aletlerle cinsel organını parçalatıp
sonrada fareleri yemeleri için üzerine saldıkları gibi
bir kişiye yapılsın bakın ve görün
tecavüz
taciz
ensest ilişki
koca fahşeti
kadın dayağı kalıyor mu
Adalet için adliyeyi yol edenlerden biriyim yıllarca yol ettim ne oldu
beraat
o yüzden sayın şair cezalar ağırlaştırılsın en ağırı verilsin
belki adalet için yanan yüreklere bir nebzede olsa su serpilir
yüreğine sağlık
saf şiir
Cinayet bir insanın tasarlayarak canını almak ne kadar acı ve ne kadar hüzünlü bir olaydır. Tabi kanunların caydırıcılığının fazla olmadığı zamanlarda cinayetler alıp başını gidiyor. Bir insanın yaşam hakkını elinden alıyorsunuz. İdam bu gün bir çok ülke de var, bir çok ülkede de uygulanmıyor. Ölen öldüğü ile kalıyor. İnsan hakkı diye idam cezasını kaldıranlar ölenin acaba insan hakkı olduğunu hiç düşünmüyorlar mı? ''Kısas da sizin için hayat vardır.'' der Kur'an çok önemli bir ayettir suçların önlenmesi hakkında. Yani fütursuzca cana kıyan kendi canının da yanacağını bilecek, bilmeli... Can almak bu kadar kolay olmamalı. Can bu Allah'ın insana emaneti, emaneti iyi korumak lazım. Bu gün süper güç diye tabir edilen Amerika'da bile var idam. Bizde de olmalı bir nebze suça yönelenleri dizginler ve bir daha düşünmeye sevk eder gibi geliyor bana. Kutlarım güzel yazını Saffet Kardeş selam ve dua ile...