- 571 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Kolay mı..!
.
Her mesleğin kendine göre zorlukları var..
Mesleğinizi beğenmiyorsanız bir kez daha, beş kez daha düşünün..
Lağım temizleyenler var mı, var. Ama onurlu..
40. katta cam sileni mi ararsınız. Var mı var.. Ama onurlu..
Karda kışta pazarda limon satmak kolay mı mesela..? Ama onurlu..
Bomba imha uzmanı var mı, 100 metre yüksekte mobil telefon kulesinin bakım görevlisi var mı var. Hepsi onurlu meslekler..
*
Kuzey Ankara’da bir şantiyede çalışıyorum. Sabah işe geldim ortalıkta “hırsızlık olmuş” haberi çalkalanıyor. Doğru mu, yanlış mı araştırdık. Doğru.
Şantiyenin çeşitli yerlerinde güvenlik amaçlı kameralar var. Önem arz eden yerleri görüyor. Olay şantiye girişinde bulunan bekçi kulübesinin orada olmuş. Kamera kayıtlarını inceledik. Yeşil renkli bir minibüs sabah saat 06.00 sularında bekçi kulübesine geliyor. Bekçiyle itiş kakış. Meğerse bekçiyi bıçakla tehdit ederek kulübeye hapsetmişler. Şoför dahil üç kişi. Bariyer kaldırılarak minibüs içeri giriyor. 750 kiloluk kablo makarasını küçük bir kalas yardımıyla minibüsün arkasına yüklüyorlar. Nizamiyeden çıkıp gidiyorlar. Giriş çıkış arası 22 saniye. 750 kiloluk kablo gitti.
Polise haber verildi. Eşkâlleri falan tarif edildi.
Hurdacılar sitesine götürüp satarlar denildi. Oraya adamlar gönderildi.
Yok. Gidiş o gidiş.
Aradan 3-4 yıl geçti.
TOKİ’nin yaptırdığı Ankara Yatık Musluk 472 Konut, 1 Okul ve 1 cami şantiyesinde müşavirlik konumunda çalışıyoruz. Bizim elektrik teknikeri Ramazan diye bir arkadaşımız var. Elektrik işlerinin kontrollüğünü o yapıyor.
Şantiyede çalışan bir elektrikçi ile karşılaşmış. Sohbet, muhabbet derken adamın ne olduğunu anlamış..
Anlattı, çok da komik biri bizim Ramazan.
“Adam hırsız, bildiğin hırsız Abi” diyor.
Şuradan şunu kaldırdık, buradan bunu derken o Kuzey Ankara’daki 750 kiloluk kabloyu da anlatmış. Birden Ramazan dikkat kesilmiş. “Ben de orada çalışıyordum. Onu siz mi yaptınız” diye sormuş.
Hiç bozuntuya vermemiş vatandaş.
“Evet biz kaldırdık” demiş.
“Sen o işleri kolay mı sanıyorsun arkadaş, ben o şantiyeye amele olarak girdim, 1 hafta çalıştım, en kötü, en pis işleri yaptım. Şantiyenin girdisini çıktısını öğrendim. Notlar aldım. Nerede ne var ne yok tespit ettim. Bir sürü planlar yaptım. Bir minibüs çalmak zorunda kaldık. Minibüsün arka koltuklarının tümünü sökmek için o kadar uğraştık. Sonra bir sabah malı kaldırdık” demiş.
Ağzı açık kalmış Ramazan’ın..
Ramazan gülmekten yerlere yatıyor. “Abi öyle korktum ki, neredeyse adam beni borçlu çıkaracaktı” diyor.
“O zaman helal olsun gardaş” demiş Ramazan..
"Aman sakın üzerine gitme borçlu çıkmayalım" dedim ben de gülerek.
Gülüştük.
*
Yaa böyle işte.. Mesleğinizin kıymetini bilin.. Her mesleğin kendine göre zorlukları var.
Kolay mı iş yapmak..
Kendi mesleğinizden başka meslekleri kolay mı sanıyorsunuz..
Haa unutmadan evinize hırsız girdiyse en iyisi evi terk edin kaçın. Aksi halde evinizde suçlu duruma düşebilir siniz..!!!!
Sağlıklı günler dilerim..
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Bazen ben de duyarım meslektaşlarımdan ''Beni kim ayakkabıcı yaptı ise lanet olsun.'' filan diye beddua eder dururlar... Yanlıştır bu yaklaşım sen mesleğinden ekmek yiyemiyor isen kabahati kendinde bulacaksın. Haftalığı içkiye kumara yatırırsan ne evin barkın ne de ailen kalır ki böyle örnekler çok bizim meslekte... Hırsızlığa gelince zaten onursuz bir iş, meslek de denmez... Hem ahiret hem dünya bitik demektir... Kutlarım güzel yazını...
Suat harikasın :)
Evet gerçekten her mesleğin zor tarafı var.
Düşünsene, önce imamhatip'e gideceksin, arapçayı ve duaları öğreneceksin, hitabını geliştireceksin, nasıl güvenilir görünülür öğreneceksin, nabza göre şerbet vermekte ustalaşacaksın, -miş gibi -mış gibi yapma konusunda evrileceksin, sonra çevre edinip politikaya atılacaksın ve en son aşama olan hırsızlığa terfi edeceksin. Zor kardeşim zor...
İzmir'de Hürriyet gazetesinin bölge şefi olan bir arkadaşım anlatmıştı. Arabasının teybini gazetenin otoparkından çalmışlar. Bunların yanında çaycı olarak çalışan bir çingene genç ben bulurum o teybi demiş. Bir gün sonra gelmiş, abla buldum teybi ama arkadaş bir miktar para istiyor. Neden deyince, teybi çalmak için az emek vermedim bari bir kaç kuruş versin dedi demiş :) Velhasıl kendi teybimizi tekrar parayla satın aldık demişti :))
Bu işler öyle kolay mı ?
Kalemin kelamın ayaz görmesin kardeşim :)
Suat Zobu
Kolay mı yani..
Üstüne ne oturdu ama..
Kolay mı yani. Adam onun için kafa yoruyor, polüm üretiyor, emek sarf ediyor kolay mı..
Adamın emeğinin karşılığını vermek lazım..
Hahahahahhahhhhaaa
İlk başta bahsettiğin apayrı. O ilim, ilim, boru mu ?
Kardeşim gözlerinden öperim..
Suat !
Çoktandır bir anımı pıaylaşmaktan terettüt ediyordum.
Ama bu yazını okuduktan sonra şart oldu.
Yokk yok sizin bildiğiniz o olay değil.
Bakalım bu gün değil de belki başka günlere....
Öpüyorum gözlerinden.
Suat Zobu
Biliyorum ki kalemden gene ballar damlayacak.
İlham olabildimse ne mutlu.
Elden öptüm..
Ühhhüüühhüüü
Kelden öpemiyorum.
:))
Selamlar..