- 582 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamak Gerek 24-25
24
Karşı grup üretim sürecine girmişti. Üreten süreç içine giren ikinci grup bir önceki zamanlardan beri tek yanlı olarak kendisine sunu yapılan gruptu. Tek yanlı durumla sunu alan grup üretim yapmakla yeni bir yansıma ve yeni bir yapabilirlik donanımı içine girmişti.
İyi de yamyamlık içinde olan ikinci grubumuz yeni yansımayı ve yeni yapabilirliği nasıl fark edecekti. Savunma bağlamında kendisini güven içinde görememesi nedenle kendisi de sunuda bulunacaktı. Savunma güdüsü bu denk düşmeleri ortaya koyacaktı.
İkinci grup kendisine sunulan ürüne karşı o sunuyu yapan grubu potansiyel bir tehdit olarak görmeye devam ediyordu. Tehdit olmasa bile imajdan algılı tehdit duyuşu nedenle grup savunması güvende değildi. Grup kaygı içindeydi. İkinci grubumuz aşağıdaki gruba nazaran ikinci bir nedenle bu kes de yukarıdaki yamyam grubun tehdidi altındaydı.
Bu yüzden ikinci grubumuz yine başka bir yamyam gruba karşı sunu yapmaya başlayacaktı. Kendisi de savunmacı ihtiyatla ve karşı grubun kendisine yaptığı sunu imajıyla daha hızlı bir şekilde üreten grup davranışı içine girecekti
Üretmeyen bir grup içinde doğal olarak üreten grup davranışı beklenmez. Üreten grup davranışı o grubun ürettiği nesneyi kendisini korumaya vakfetmeleriydi. Bu tür deney tekrarları ikinci grupta da bu tür tecrübeleri kendi savunmalarına dayanak yapacaktı. Grup kendisini koruma güdülü bir bilincin içinde olacaktır.
Üreten grup içinde fazla enerji tüketime eğilimi avlanma, toplama, üretim yapmanın yorucu yıpratıcı olma zorluğu ve riskleri nedenle bir sınırlanma oluştu. Üreten grup içinde görülecek davranışlardan birisi de belki de çok önemlilerden birisi de grubun saldırma ve doğada avlanma güdüsünün giderek azalması olacaktı.
Bu ben dediğimiz özne bilincinin kendisine, güdülerine karşı oluşmanın erdemiydi. Sağlama yapmanın, saldırmanın hemen beraberinde, hemen paralelinde "savunma" vardır. Üreten süreçler grup davranışında değişiklikler yapmakla, gerileyen saldırganlıklar, paralelindeki savunma güdüsünün yoğunluğunu öne çıkarmıştı. Saldırma geri kalmakla, beraber ve eş zamanlı olduğu savunma ileri çıkmış gibi oluyordu.
Yalıtımlı ben bilinci içinde en az dış dünya şartını yalıtım içine almanın yasası vardı. Ben bilincindeki en az dünya eksikliği, dış dünyayı bu ben bilincine cazibe kılıyordu. Bu nedenle dış dünya parçalı yalıtıma davetkar oluyordu. Grup öznesinin içinde doğanın kendisine davetkar oluşu gibi birçok deney sel imajların hafızası vardı.
Savunma güdülü grup bilinci, üreten grubu; yaptıkları üretimleri nedenle kendilerini çevreye davetkar kıldığını, sezmişti. İşte bundan sonraki grup savunma refleksi içinde bu tür davetkar oluşun akılcılığı ve kurnazlığı kullanılacaktı.
Kurban, sunu bu Yamyam bir grup diğer grubun avcılarıydı. Bu bağlamla bir grup hem avdı. Hem avcıydı. Bu nedenle bir grup hem davetkardı. Hem davet olunandı. Grubun ve kişilerin kendileri avcılara av olmakla davetkardılar. Üreten grup iki kes davetkardı.
İşte üreten grup kendi davetkar oluşlarını bu sunu ve kurbanlarla aşmıştı. Kişi ve grup deneyimi, yaşananları insan beyninde imge izlerini oluşuyordu. Enzimler beyindeki bu kopya iz düşümlü im, imge ve imaj görünümlü etkilerin tepkisini yine iz düşümlü enerji paketlerinin protein kalıplarını yapıyordu.
İşte geçmiş deneylerin hatırlanması bu iz düşümlü sanal ya da imaj kopyalardan yapılan okumalardı. Bir kişinin üretim olmaksızın doğaya yönelimli olduğu dönemlerinde beri doğanın bu yönelime davetkar olma hatırlaması kişinin yaşadığı bu süreçleri imajdan okumasıydı.
25
İşte üretimi yapılan ya da doğada kendi kendisine üreyen nesneler de ister istemez o ürüne ihtiyaç duyan varlıkları, kendisine davet edecekti. Gruplar eskiden eskiye bu tür bilginin bilinci içindeydi. Bu davet içinde oluşan yansımanın özgün savunma bilincini ortaya koymak kaçınılmazdı.
Grup doğada da sağlasa, üretim de yapsa yine de savunma refleksi ile davranmaya devam edecekti.İşte bir grup ürettiği bu ürün sayesinde sadece o ürünü üretmekle kalmayıp, bu ürünle kendisini savunur olmanın olanağını da ele geçmişti.
Üretilen bir ürün, nasıl savunma sisteminin parçası olmuştu? Kaba bir örnek vereyim. Peşinizde olan bir köpeği nasıl şaşırtır, nasıl dikkatini dağıtıp; onda kafa karışıklığı yaparsınız?
Eğer elinizde ekmek, et gibi bir nesne varsa, peşinizdeki köpeği şaşırtma köpeğin dikkatini çekme, köpeğin kafasını karıştırma olanağınız vardır. Yüzde yüz müdür. Doğada hiçbir şey yüzde yüz değildir. Köpeğin kafasının karışmaması, köpeğin dikkatinin dağıtılmaması da yüzde yüz değildir.
Bu nedenle köpeğin dikkatini dağıtmayı başaran süreç başarılı olacaktı. Yani peşlerindeki yamyam gruplar için barınağın dışına besin koyan üreten gruplar sürecinden hepsi değilse de biri ya da birkaçı başarılı olacaktı.
Süre gelen konjonktür, başarısız olanların değil başarılı olanların ikame seçme seçilme süreciydi. Artık bu süreç diğer süreçlerden ayrılan bir seçeme ayıklama tekrarları ve seçme ayıklama kopyaları olacaktı.
Bundan sonra üretilen totem meslekli ürünler savunmanın bir parçasıydı. Üreten ilişkiler nedenle savunma yapma süreci içinde bam başka ve yepyeni bir olanak ele geçmişti. Bu olanak, üreten gruplarla peşindeki yamyam takipçiye sunuda bulunmaktı.
Bu olanak üreten grupla peşlerindeki yamyam gruba kurban vermekti. Bu olanak üreten grupla ortaya konan rüşvet vermeydi. Sunu da kurban da rüşvet te efektif olarak aynı sonucu ortaya koyuyordu. Her üç eylem de yamyam grup saldırıları karşısında, üreten grubun canının kurtarıyordu.
Sunu ile, kurban ile rüşvet ile grup canını kurtarıyor diğer yandan da kendisini, yamyam hayatın içinde çekiyordu. Üreten grup yeni durumla bu yeni tutumun doğumu ve eşiği içindeydi. Bu doğumun gebelik süreci ve ayağını basacağı eşiğin gerçek olmakla belirmesi ön ittifaklarla ortaya çıkacak olan uygarlıktı.
Geçiş süreci ritüelleri içindeki üreten grup, entegre kolektif süreçlerin uygarlığıyla taçlanacaktı. Savunma kaygısı nedenle karşı tarafa tek yanlı sunu yapan gruplar kurtulmalık veren sunu sal ritüeller içinde geçmekle, ön ittifaklı sentezin eşiğine gelmişlerdi. Gelişen süreçlerin üreten grupları ile birlikte ortaya çıkan, yamyam gruplardan korunmanın stratejisiydi.
Grup, ürettiği buğday, et gibi ürünlerden savunma tepkisi nedenle kendi yamyamına kurtulmalık (kurban) veriyordu. Yamyam grubun başında da başka bir yamyam grup tehdidi olan kaygı ve savunma vardı. Yamyam grupların aldıkları kurban ve rüşvet nedenle; ikinci bir artık zamanları ortaya çıkıyordu.
Yamyam grup bu artık zaman içinde oyun eğlence ve meraktı deneylerle olacaktı. Bu süreç giderekten üreten, kendisine sunu yapan karşı gruba veya diğer yamyam gruba pay ayıran bir davranışa dönüşecekti. Böylece savunma yapan süreç sunu alan süreçlerle üretim sürecine katılan etki sel bir değiştirici dönüştürücü olacaktı.
Canını kurtaracak bir savunma nedenle, karşılıklı kurban, sunu tekrarlı kopya ritüel süreçleri içinde olan gruplar; ilkin farkında olmadan ve sonra da farkında olacakları takastı süreci de doğdurmuştular.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.