- 957 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Türk çiftçisinin emperyalizmle imtihanı
Yıllardır, tarımı öldüren ve çiftçiyi bitiren politikalar izleniyor. Buna rağmen hala bile isteye emperyalist ülkelere hizmet eden iktidarlar tarafından yönetiliyoruz.
Yurtdışından ithal edilen ürün gamını aşağıda sıraladım:
-Buğday, çavdar, arpa, yulaf, pamuk, mısır, susam...
-Elma,armut,erik,karpuz...
Yurtdışından ithal edilen bu ürünlerin büyük bir çoğunluğu Gdo’ lu. Yediğimiz bu gdo’ lu ürünler, vücudumuzda ve sağlığımızda kalıcı hasarlar bırakıyor. Şeker hastalığı(diyabet), Tansiyon, Kanser v.d. gibi...
Sağlığı bozulan memleketim insanı; koşa koşa doktora gidiyor: "Aman doktor beni kurtar." Diye yalvarıyor. Doktor ilaçlar yazıyor. Bu ilaçlar nereden geliyor.Tabii ki, yurtdışından.
Ülkemiz insanının işbirlikçi iktidarlar eliyle düşdüğü duruma bakar mısınız? Emperyalist ülkeler bir yandan bize sattığı gdo’ lu gıdalarla bizi hasta ediyor, öte yandan ilaç satarak hastalıkları tedavi ediyor(kısmen). Ve bu yolla, halkımızın cebinden milyarlarca lira, yabancı ülkelere akıtılıyor.
Peki, nasıl çıkılacak bu işin içinden. Yıllardır bu yolda giden bir ülkeyi elbette bir anda rota değiştirttiremezsiniz.
Yapılacak şey adım adım şudur:
-Atatürk’ün Cumhuriyeti kurduktan sonra izlediği üretim ekonomisi yolu izlenmelidir.
-Üretim ekonomisine geçiş için tarım ve hayvancılıkta seferberlik ilan edilip, çiftçimize gerekli maddi ve teknolojik destekler aktarılmalıdır. Ayrıca,çiftçilerimize; İl ve ilçe tarım müdürlükleri tarafından nasıl daha verimli ve organik üretim yapılabilir konulu eğitimler verilmelidir.
-Çiftçi Kooperatifleri kurularak, çiftçimizin ürünleri daha iyi pazarlanabilmelidir.
Sağlıklı üretim yapıldığında; hem çiftçimiz daha iyi kazanacaktır, hem insanımız daha iyi beslenecek ve sağlık problemleri azalacaktır.
Ve en nihayetinde, ihracatımız artacak, ithalatımız azalacaktır. Bu yolla; ülke kasasından para çıkmayacak, aksine para girecektir.Milli gelirimiz ve kişi başına düşen milli gelirimiz artacaktır. Halkımız daha sağlıklı ve müreffeh, ülkemiz daha kalkınmış ve gelişmiş olacaktır.
Sağlıcakla kalın...
YORUMLAR
O kadar haklısınız ki.. yıllardır öldürülen tarım ve eğitim politikaları karşısında halk olarak nasıl bu kadar sessiz, bilinçsiz ve tepkisiziz anlayabilmiş değilim.. birinci mesele eğitim ve tarım politikalarının ıslahı olmadan milli güvenlik, tam bağımsızlık sağlanmış olmayacak asla. Belki de sırf bunun için.. fakat ben, sorunu sadece bu iktidarla sınırlamıyorum. Türk siyasi tarihine baktığınızda tarım ve eğitimin sistematik kırımına şahit oluruz. Mesele, tâ köy enstitulerinin kapatılmasından başlar.. derin mevzular.
cfikirkoca
Saygılar.