- 1048 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Doğum günün kutlu olsun Peygamberim
DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN EFENDİM.
Sevgili Peygamberim, sen kainatın yaratılması için gönderilmiş bir peygambersin. Seni Yaratan Ulu Yaratıcı nurundan tüm kainatı yarattı. Canlı, cansız tüm nesneler ,tüm varlıklar senin nurundan ,senin şerefine dünyaya gönderildi. Sen Allah’ın bize en güzel hediyesisin. Sen Rabb’in sevgilisisin. Seni anlamak aşkı anlamak, seni anlamak ,iyi insan nasıl olunur onu anlamak. Eğer seni anlayabilmiş olsaydık;dünyada ve ahirette daha mutlu olurduk. Tevhidi anlamak, Yaratıcıyı ve seni anlamak ve güzel insan olmanın yolunu bulmaktı.
Son peygamberdin. Gelen tüm peygamberler kendi kavimlerine gönderilmiş iken sen tüm dünyaya sevgiyi, güzel ahlakı ve kendini buraya göndereni Yani Rabbimizi anlatmak için geldin. Tüm peygamberlerin başından geçenleri değilse de önemli olanların başından geçenleri bizlere anlattın. Bunlara şahit değildin ama Cebrail’in senin kalbine vahiy yolu ile hissettirdiklerini bizlere anlattın. Görmediğin yaşamadığın ama tarihin doğruladığı olayları aktardığın için biz seni görmeden sevdik Ya Resul Allah.
Bizlere dünyayı, tarihi, insan olmanın yollarını, kanunları, hayat boyunca nasıl yaşamamız gerektiğini birbirimize nasıl davranmamız gerektiğini, ahiret için dünyanın bize tarla olduğunu buradan götüreceğimiz güzel davranışların bizlere cennet olacağını anlattın. Bizler dünya durdukça seni ve getirdiğin güzel dinini anlatacağız.
Dedikodunun, insanların hakkını yiyenlerin, rüşvetin, devlet malını kendi çıkarları için kullananların büyük vebal altına girdiklerini; kulunu temiz yaratan Allah’ın temiz ve güzel davranışlı olanların sadece kendisi ile sonsuza yolculuk yapacağını anlattın.
Sen yaşayan Kuran’dın. Eğer seni taklit edersek aslında Kuran’ı hayatımıza yerleştirmiş oluruz. Başkalarının gönüllerini yaptığımızda biz seni en iyi temsil etmiş oluruz. Adalette hep haktan yana olmamız gerektiğini en yakınınız olsa da doğruyu söylememiz gerektiğini hep anlattın.
Sen ticaret yaparken doğruluktan ayrılmadın sen el emindin ve tüm insanlar Mekke’de sana güven içindeydiler. Çalışmayı öğütlerdin Ya Muhammed yalandan uzak olmamızı istedin. İnsanlara yardımcı olmamızı hayvanları sevmemizi, hiçbir varlığın yüzüne vurmamızı ve temiz olmamızı istedin. Sen ne güzel bir yol göstericiydin.
Selamı ve gülümsemeyi öğütlerdin, komşumuz açken tok yatmamızı doğru bulmadın. İnsanların eğitimli olmasını okumasını emrettin. Cahillerin amelinden alimin uykusunun daha güzel daha kıymetli ibadet olduğunu söyledin. Savaşlarda okuma yazma öğreten esirleri serbest bırakarak okumaya ne kadar değer verdiğini öğrettin.
Çocukları, torunlarını, yaşlıları çok sevdiğini bizim de onlara çok değer vermemizi hep hadislerinle ve hayatında yaşadıklarınla anlattın. Namaz kılarken torunların gelir sırtına binerdi onlar düşmesin diye uzun süre secdede kalırdınız. Bunları seninle yaşayanlar anlattı bizlerde senin gibi bir peygambere ümmet olmanın mutluluğunu okuyarak öğrendik.
”Küçüklerine şefkat göstermeyen bizden değildir “dediniz. Bizim de çocuklarımıza iyi davranmamızın yolunu gösterdiniz. Anne babaya iyi davranmamızı öğütlediniz. Çünkü onlar bize küçükken merhamet gösterdikleri gibi bizler de onlara sevgi ve güzel davranışlarda bulunmalıyız dediniz. Kutlu peygamber sen bize en donanımlı yol gösterici oldunuz efendim..
Borcumuzu zamanında ödememizi, bize hata yapanların hatalarını affetmemizi ve arası bozuk olanların arasını iyilikle bulmamızı istedin. Bizimle çalışanlara, insanlara önce insan oldukları için güzel davranmamız gerektiğini öğütlerdin. Sen ne güzel insansın Ya Muhammed.(a.s.a)
Seni hakkı ile sevmeyi, senin muhteşemliğini insanlara anlatmayı bizlere nasip etsin Allah’ım. Sen güzelliklerin ile gönlümüzü doldurdun. Sana milyonlarca salat ve selam olsun Ya Resul Allah. Doğum günün kutlu olsun efendim.
SEMİRAY SEZGİN DAYLAN. 9/11/2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.