- 565 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kontrol Kimde
Var gibi görünen şu alemden,yok gibi görünen berzaha zoraki seyrimiz...Kontrolümüzde olan ne var ki diyorum bazen...
"Kalpleri iki parmağı arasında çeviren",ve dahi bedeni senden habersiz alem gibi kendiliğinden işleten,yaşlılığı,hastalığı ve dahi ölümü kontrolün dışında belirleyende kontrol...
Gerçek şu ki;doğumun,yaşamın,tüm bedensel ve hatta ruhsal iniş çıkışların bile...yoktan var edenin yoktan var etmeye devam etmesi sadece...
Sende hükmeden,bende tecelli eden ve bütün alemlerde hüküm süren O...
Ben ve sen gölgeyiz sadece...Bir parça sonsuzluk tozu değdi diye geçici kırılgan gövdene...Var mı sandın kendini,bir bak çehrene...Dünya cehennemini yaratan körlüğümüz aslında,bakar körlüğümüz...
Benlik illüzyonu,ve gölgeyi asıl sanışımızın getirdiği ağır yük,iflah olmaz yanılgı ve amansız yanış...Ah o ağır emanet,dağların taşıyamadığı ruhun yongası nefes...
Şimdi diyorsun ki ben varım,özgürüm...
Söz geçiremediğin ya da seçemediğin şeyleri düşün; doğumun,bedenin ,ruhsal hallerin,ailen,ölümün...Ne kaldı geriye..Koca bir yok,koca bir boşluk,koca bir hiçten başka...Varlığına bulaşan ,bedenine üflenen ruhtan başka kalıcı olan ne var,ki o da onu üfleyenin malıyken...Neyin davasındasın gönül,varlık davası koca bir şirkten ibaretken...
Bir kez yokluğunu kavrasan bütün yanmaların da karışacak yokluğa...Sadece bir Var kalacak ,gölgesiz bir güneş kalacak kainat bile yok olacak o güneşte.Gölge
ve sanal varlığını,egonu bir fark edersen,O güneş kalacak senden geriye...
Nefsinin hükmünde gölgede kalan dünyanın kiri pası çözülür belki de böylece. Sen kalbini temizle,dünya zihninin yansımasını üreten bir rüya sadece...Anlamak zor,biliyorum anlatmak da öyle.Dinle nefsim,sustur zihin seslerini,durulsun sular ve izin ver o suda aydınlığın zuhur etmesine...
Anlamak da onun elinde bildiğin ama hâl edinemediğin gerçekleri nihayetinde.
Çünkü, kontrol onun elinde...Tecelli kendinden kendine...
YORUMLAR
tüm kötülük ve vahşilikler de ondan olmalı.. o yüzden güç yeterse onu bulmalı ve hsap sormalı.. zaten güç yetmezse ne değerin var ki, engelli bireyleri düşün, gündemi ve gündem haberlerinde doğaya ve hayvana ve dahi insanın insana zulmünde o.. tam tersi de mümkün.. belki de bir sarhoşun iki parmağı arasında iki sözünde bir kendini bilmediği halde evirip çevirenin.. evet bir hiçiz sonuçta, biz hiçsek o ne?