- 645 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Marvel Evreni Nasıl Oluştu
Bundan yıllar yıllar önce kimsenin adını dahi bilmediği birçok çizgi roman kahramanı vardı. Tozlu raflarda hüzünlü ama mağrur bir duruşla dünyaya hükmedecekleri günü bekliyorlardı. Belki tamamen hayalden ibarettiler, belki yazarları onları çizmese hiç varolmamış olacaklardı ama onların kaderi bir şekilde gerçekle buluştu. Bu süper ve uslu kahramanlarımız kendilerine ayrılan zamanın fantastik bir dünya ile buluşacağı günü hep beklediler. Hangi çizgi roman karakteri yasak elmayı ısırdı bilinmez ama artık onlara ait fantastik bir dünya var. Belki bizlere süper kahramanların bir beklenti içerisinde olduğu fikri şimdilik saçma gelebilir ama emin olun, tüm süper kahramanlar çizgi romanlardan yaratıldı ve şimdilerde hepsinin kendine ait bir dünyası var. Bu dünya var oldukça hiçbir şeyin imkânsız olmak gibi bir başarısı da olamaz gibime geliyor. Yani, dünün çizgi roman karakterleri bu günün Marvel Kahramanları belki de yarının geliştirilmiş insan fikrinin son aşaması olabilir. Yani; giriş çizgi roman. Gelişme süper kahramanlar. Sonuç süper insanlar.
Yukarıda bahsettiğimiz Marvel Evreni ve hatta DC evreni dünyada milyonlarca insanın artık vazgeçemediği, filmlerini beklediği birer meta haline gelmiş durumda. Böylesi fantastik güçlere sahip süper kahramanların insanlar tarafından kabul görmesi ve bu süper kahramanların film dünyasındaki başarısının sebebi nedir peki? Sanırım bu sorunun cevabı yine insanın kendi benliğinde var olan mükemmelleşme içgüdüsüyle ile açıklanabilir. Tabi bu mükemmelleşme güdüsü tek başına bir ayağından yoksun biri gibiydi oysa ölümsüzlük fikri harika bir protez bacak gibiydi. Marvel ve DC evrenlerinin her yapımının altında mükemmelleşme ve ölümsüzlük var. 2008 yapımı Iron Man bu örtülmüş ya da aleni gerçeğin ilk başyapıtıdır. Milyoner Playboy Tony Stark’ın Iron Man olma hikayesi anlatılıyor.
Bu sürecin devamında The İncredible Hulk (2009) filmi yapıldı. Marvel’in önemli karakterlerinden Bruce Banner’in nasıl Hulk’a dönüştüğünü anlatan bir filmdir.
Dikkat edersek çizgi roman geleneğinin kısa sürede süper kahramanlara evrildiğini gördüdük. Peki, asıl soru bundan sonrasın neler olacağıdır.
Bundan sonraki filmlerde izleyicilerin tatmin duygusu nasıl giderilecek ya da nereye kadar giderilebilecek kestirmek çok zor.
Iron Man 2 (2010) tatmin duygumuzun nasıl giderildiğinin ilk yapıtı olabilir. Çünkü Nick Fury bu filmde ilkkez görülür, SHİELD’den ilkkez bahsedilir ve Avengers evreninin yapı taşları döşenir.
Bizler ilkkez gördüğümüz bu örgüyü 2011 yapımı Thor filmiyle ve Captain America ile pekiştirdik. Avengers’in kötü adamlarının olduğunu ve bunlarla mücadelenin geçmişten günümüze farklı bir dünyada devam ettiğini öğrendik.
İşte bu noktadan sonra film izleyen süper kitle nasıl tatmin edilecek diye düşünürken, 2012 yılında Avenger çıkarıldı ve herkes son derece mükemmel ve ölümsüz bir film izlemiş oldu.
Galaksinin Koruyucuları filmi (2014) vizyona girdiğinde birçok kişi bu filmi tamamen bağımsız bir film olarak biliyordu. Aslında bu film bizlere Thanos ve sonsuzluk taşları hakkında bilgiler veriyordu.
Görüldüğü üzere Marvel, yıllar içerisinde bizlere katman katman mükemmelliği, ölümsüzlüğü aktarıyordu. Tüm bu aktarımı kendi yapıtlarının mükemmeliğiyle ayakta tutabilirdi ve öyle de yaptı. Çünkü Avengers Endgame filmi de dâhil olmak üzere dünyanın her yerinde beğeniyle izlenildi.
Şimdi sırada neler var? İzleyici daha nasıl tatmin edilecek diye düşünürken insanın aklına ister istemez ortak bir evren fikri de gelmiyor değil. DC, Marvel ve Star Wars’ın içerisinde bulunduğu tüm kötülerle tüm iyilerin film serilerinde bir araya geleceği yeni bir film dünyası olabilir mi gerçekten merak ediyoruz.
Timur KOHEN
YORUMLAR
eski destanların ve efsanelerin de içine girdiği ve geleceği etkileyecek bir film ve dizi serileri..
z kuşağı bunlarla büyüyor ve gerçekleştirmek için de uğraşacaklar...
çünkü hayal şırıngası enjekte edildi, artık luck'de olduğu gibi beynimizi full kullanmak için gelecek bir nesil ondan sonra bir nesil daha...
saygılarımla..
esen kalınız..
Ilgili çeken bir konu olduğu için okumadan geçemedim. Güzel bir inceleme olmuş. Hatta şunu belirtmek lazım iki evren yarışmakta; marvel ' cılar ve dc' ciler var desek bile güzel olur.
Bu iki evren kendi arasında surekli bir yarış içinde. Ilerde birleşir mi bilinmez tabii.
Marvel özellikle dizi piyasasında da sinema dünyasında olduğu kadar başarılı. Marvel ve dc arasindaki rekabet de dizi dünyasında da devam etmekte.
Gorsel yani oldukça iyi başarılı yapımlar yapılmakta. Itiraf etmeliyim bende marvel evrenini daha çok takip ediyorum;))
Tebrikler ve saygılar...
Timur KOHEN
black_sky
Devamı gelir umarım...
Saygilar