HAYIRLI CUMALAR
İslamla taban tabana zıt hallerin olması..Evinde çocukların rızkını gösteriş için harcamak sizce ne kadar sağlıklıdır..
Oralarda asla namaz islami konular görüşülmeyip konuşulmadan sadece nefsi olduğunda bu günler kadınlar için tehlikelidir...
Allah adı anılmadan yeme, içme, günlük dedikodu, giybetlerde ev eşyalarını da değiştirme eziklik yaşamamak için eşlerini hanımlar çok değişik şeyler isterler..
Dedikodu gıybet olan yerede şeytanlar hücum eder..
Hemcinslerimizin dillerini nefslerini her hallerini yuvasını koruması ayakta tutması lazımdır..
Aynı halde eşlerininde vefalı sadakatli eşlerine yardımcı olması helal rızıkla ailesinin gelirini sağlaması gerekir..
Düşünüyorumda ekonomik durumu zayıf olanlar dahi gün yapma hevesindeler
Günlere giderken en güzel şekilde giyinmek süslenmek evinde eşine çocuklarına davranışlarından farklı halleri insanı düşündürüyor..
İnsanlar hemcinslerim evlerinde çocuklarına eşlerine daha çok zaman harcamaları gerek..
İslamı öğrenmeli yüzeysel yaşamamalı insanlar..
Kadın illa da para, günde altın alınacak ya da para diye eşlerini zora koyarlar oda yetmez yavrularının rızıklarını birbaşkalarına harcarlar..
Herkesin yorganına göre ayaklarını uzatması gerekir..
Durumu iyi olsa da evin rızkı geliri kadın yoluyla günlere şık olmak desinler için harcanmaz
Etrafımıda ki canlıllara önce ailemiz sonra kediler köpekler tüm can taşıyanlara karşı herkes merhametli olmalı...
Fakat bilmediği dini konular Kuran Hadis islami bilgileri öğrenmek öğretmek için hanımların bir araya gelmesi iyiliği önermek zor durumdakilere yardım gayesiyle toplanmada zaman boşuna harcanmaz eşlerin rızasıyla da asla gücünü zorlamaz hemcinslerim...Allah hak yolda olan evlatlarına eşine hayatı kolaylaştıran islamı çevrede yavruların yetişmesine birbirine yardımcı olan ilmi yönde de ilerlemesine uğraşan hemcinslerimden ALLAH razı olsun
Erkeklerde de kumar içki zina gibi sebeplerle ailesinin çocuklarının rızkını başkalarına harcanmamalı..
Evin çocukların hanımın tüm masrafı erkeklere aittir islamda!
Erkek hanımına çocuklarına islamı öğretmeli ve yaşatmalıda!..
Evlenince evin koruyucusu çocukların emanet edildiği hanımdır
Allah yakıtı insanlar olan cehennemden ailenizi eşinizi çocuklarınızı koruyunuz diyor..
Moda ismiyle tesettüre hiç yakışmayan giyim tarzları da başka..
Yüzlerde tonlarca boya, daracık tüm vücut hatlarını belli eden giysiler içinse giyinmiş açıklar denmiyor mu?
Ayrıca daha çok ilgi çekmez mi çekerdir mutlaka..
Sözde kapalı tonla makyaj ve daracık giysiyle hem ilgi çeken hem de göze hoş görülmeyen haller hemcinslerimde hoş görünmüyor aslında..
Allah rızası için tesettüre dikkat edelim islamı yaşayışımızla halllerimizle huy ve davranışımızla tavrımızla evlatlarımıza islamı yaşayarak gösterelim..
Mutluluk zenginlikte değil kanaattedir..
Helal rızıkta bereket vardır..
Aşırı ihtiyaçlar çıkartıp gün modayı takip gibi eşleri güçlerindan fazlasına değil..
Helal kazancıyla yetinmeye geçimdarlığında ne kendileri ne de eşlerini bunalım içinde bırakmamaları gerekir..
Aynı durum erkek kardeşlerimiz içinde evinde eşinin çocuklarının rızkını kumar,içki zina benzeri yollarda harcamamaları gerekir..
Yuvanın huzuru evli eşlerin sağlıklı düşünmeleri, saygı sevgilerinin sabırla iyi kötü günde birbirlerine destek olmasıyla devam eder..
Ben hemcinslerimi aşağılamak için yazmadım makalemi.Aksine annelerin ayakları altındadır cennet denilmekte..Anneler vardır Fatihler doğurur elleri öpülür ,Anneler vardır şehitler doğurur..Anneler vardır beşşik sallerken bilemez kimbilir belki de fatit olacak ya da ilmi yolda ışık olacak olanın beşiğini sallar..Hemcinslerim hem dünya hem dini yönlerini zengin etmeli okumalılar..
Dünya da çok fakir var denilmekte açlıktan ölenler de cabası...Ya müsrif edilip çöpe atılanlar...
Ve israf edilen çeşit çeşit yiyecekleri dahi beğenmeyen ailelerini daha fazlasına zorlayan şımartılmış evlatlar ya da eşler..Hepsine dur denilse birkapla dolan mide ye tıka basa yeyip mide fesadı geçireceğine müsrif edeceğini önce yakınları sonra mahallede ki yoksullar gözetilseydi açlıktan asla kimse ölmez kimse çöpten yiyecek toplama zorunda kalmazdı..
KOMŞUSU AÇKEN TOK YATAN BİZDEN DEĞİLDİR DİYEN HZ MUHAMMED S.A.V. İN ÜMMETİYİZ EFENDİMİZE LAYIK OLMAYA ÇALIŞALIM..Etrafımızda kileri gözetelim..
İçki kumar gün gibi keyfi harcamaları bırakmak hem sağlık hem huzur getirir insanlara ..
İnanan tevhid ehli tüm dinkardeşlerimin cumaları mübarek olsun...
ALLAH A EMANET OLUN SELAM VE DUA İLE
Nigar Bedirhan
YORUMLAR
Çok doğru tespitler her kim ki, İslamı yüceltmek için uğraşırsa Rabbim de onu yüceltsin. Her kim ki, İslamı alçaltmak için uğraşırsa, Rabbim de onu alçaltsın. Güzel bir konu, güzel bir yazı kaleme almışsınız, Allah razı olsun kardeşim. Hayırlı cumalar
CENGİZ AKSU tarafından 9/13/2019 9:34:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yeganem
Tüm dualarınıza amin inşaallah diyorum.İyi dilekleriniz için Allah razı olsun Allah hak yoldan ayırmasın cümlemizi tek serveti tevhid inancı ve imanı olan son nefeste kelimei tevhid söyleyerek iman ve kuranla dünyaya veda edenlerden eylesin Rabbimiz.Allah a emanet olun selam ve dua ile.