- 695 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Avni İle Siyaset
Avni Kardeş, siyaset kazanı yine kaynamaya başladı.
4’lü koalisyon düştü düşmesine; amma yeni hükumet de bir türlü rayına oturamadı. Oturamıyor.
Avni Kardeş, hayırlısıyla Yeni Hükumet kuruldu.
Kuruldu kurulmasına amma kafalarda hep deli sorular.
Bakanlıklar dağıldı dağıtılmasına fakat daha koltuklara oturmadan bazı bakanlar birbirine ters düşmeye başladı.
Şöyle sorayım sana Avni Kardeş: Maliye Bakanı “Aybaşında 288 Milyon para geliyor” dedi. Ama dış işleri Bakanı bunu yalanlarcasına, “Öyle bir şey yok” dedi. Peki, bu iki bakan, neden birbirlerine ters düşen açıklamalarda bulundu? Yoksa hala birbirlerini hükumet dışında rakip olarak mı görüyorlar?
Bu konuda sen ne diyorsun Avni kardeş? Senin düşüncelerin benim için önemli…
Avni Kardeş biliyorsun, 4’lü koalisyon kurulmadan önce UBP’nin başında Sayın Özgürgün vardı. HP de Hükumeti kurmak için kahve içmeye bile gitmedi.
HP sandıktan çıkınca kendini dev aynasında görerek “Kimilerini mahkemeye, kimilerini de mahalleye yollayacağız” demişti. Yani kendilerine göre yolsuzlukların üzerine gideceklerdi. Fakat 14 ay hükumet ortaklığı yaptılar. Dediklerinin hiç birini yapmadılar.
Avni kardeş, Yeni Hükumet kuruldu. Kuruldu kurulmasına amma öyle güllük gülistanlık değil her şey. Şimdi de bir güven oyu sıkıntısı yaşanmaya başlandı.
Avni Kardeş bir düşün, Mağusa UBP’nin kalesi. Ve burada 5 vekil var. Gel gör ki 5 vekile sadece 1 bakanlık verildi. Ama 6 vekili bulunan Lefkoşa’ya 5 bakanlık verildi. Bu sence adil oldu mu Avni Kardeş?
Burada da çok dedikodu çıktı ortaya. Dursun Oğuz’a bakanlık verilmezse TC kökenli tabanın YDP’ye kaçacağı söylenildi. Ve YDP’ye kaçışın önlenmesi için Dursun Oğuz’a Tarım Bakanlığı verildi deniliyor. Bu söylemde senin düşüncen nedir Avni Kardeş? Sen de böyle düşünenlerden misin?
Asıl konumuz bu değil aslında…
Konumuz güvenoyu sorunu…
Bakanlık alamayan bazı vekiller, tepki gösterircesine mecliste muhalefet tarafına oturdular. Sanki cepheleşmiş gibiler. “Güvenoyu vermeyeceğiz” der gibiler…
Ne diyorsun Avni Kardeş? Bunu yaparlar mı? Sanmıyorum… Ama senin düşüncen önemli benim için…
Eski Başkan Sayın Hüseyin Özgürgün güvenoyu toplantısına katılmayacağını açıkladı. Bunun anlamı da güvenoyu vermeyecek demektir. Böylece oy sayısı 29’a düşmüş olacak. Peki, eski başkanın yanında kızgın 4 kişi daha protesto edip güvenoyuna katılmazsa ne olacak? Dolayısı ile hükumet güvenoyu alamayacak ve bir erken seçime gidilecek.
Burada Sayın Özgürgün’ün tavrına ne diyeceksin Avni Kardeş?
Adam haksız mı?
Adam için söylemediğin kalmasın… Bin bir laf, bin bir hakaret, bin bir söz…
Sonra da dön, adamdan güvenoyu iste…
Yani Avi Kardeş, ben olsam, ben de böyle davranırdım.
Sen bana dokunursan, ben de sana böyle dokunurum…
Biliyorsun Avni Kardeş, sen iyi bir siyasetçisin zira…
Yarını düşünerek adım atacaksın…
Bilinçli adım atacaksın,
Siyasette söylediğin sözleri iyi tartacaksın…
Yarın karşına silah olarak çıkar o sözler…
Avni Kardeş, Sayın Özersay UBP ile Hükumet kurduğunu galiba unuttu. Hala diyor ki: "Özgürgün olsaydı hükumeti kurmazdık"
UBP’nin eski başkanına veya başkanlarına dil uzatmak doğru mu Avni kardeş? Yani sanki de adam "Bize güvenoyu vermeyin" diye haykırıyor.
Bu konuda neler düşünüyorsun? Senin düşüncelerin önemli...
Bu hükumet, güvenoyu alamayacak mı?
Bir de Genel Sekreter sorunu var ortada Avni Kardeş…
Bakanlık alan Genel Sekreter, bu görevi bırakmayacağını söylüyor.
Geçmişte Sayın Dursun Oğuz’a da “Sen genel sekretersin” diyerek bakanlık verilmemişti. Bu duruma ne diyorsun?
Senin düşüncelerin benim için çok önemli Avni Kardeş…
UBP, elbette düze çıkacaktır… Ama neden bu kadar kaynıyor?
Cevabını heyecanla bekliyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.