Din nedir?
Dağdaki çobanın dağdan geçen birine söylediği yalana, şehire inince kendi yalanlarına inanarak cahilleri kendine tabii kılmasıdır.
Lamı cimi yok.
Hepsi aynı..
Hepsi birbirine üstünlük kurma yarışında..
Bu esnada bolca darül harp masalları anlatılması..
Tarihte dinler kadar/dinciler kan dökücü başka bir konu var mı? Nedir bu ya hu?
Kutsiyet atfedilmesi maddeye...
Yahudilik de aynı, hristiyanlıkta, islamiyette...
Hepsi de çoban ve koyun özüne dayanıyor..
Ne çobanız ne koyun, doğru değil mi?
İNSANIZ YA HU..
AKIL VAR MANTIK VAR...GÖNÜL VAR.. AŞK BAMBAŞKA BİR DUYGU..TANIMSIZ..
DİN uğruna yapılmayan hayvanlık kalmamış tarihte..
Bakın din savaşlarına..
israil filistin meselesi..amca çocukları...
Birbirine yapmadıkları kalmadı..
Hristiyanlar ile Müslümanlar didişip duruyor ben diyeyim 1000 yıl sen de 1500 yıl.
Yalan mı?
Kuanın yazılışını araştırın?
Halife dediklerimiz bile Kuran yakmış yani..Nerde kutsiyet...
Hicri 2-3 yüzyılda eklenmiş arap kitabına esre üstün ötre tenvin...
Niye, kelimede anlam kayması oluyor...
Ya hu çevir türkçeye, ingilziceye, çince ....
Peygamber ölmeden ayet dediklerini bile kitaplaştırmamış. Nasıl tüm insanlığa gönderilmiş olabilir?
Veda hutbesinde denir ki 120 bin kişi vardı! Doğru mu? Öyle değil mi?
Veda hutbesinde 120 bin kişi olan bir insanın, cenaze namazını 17 kişi kıldırmış. Doğru mu? Öyle değil mi?
120 bin nire, 17 kişi nire??? Kocaman bir bit yeniği yok mu bu işte!
Kuran diyorduk, Sonradan o bir tane yazmış, diğeri bir tane yazmış, yok iki şahitmiş, yok diğerinde bir ayet silinmiş..Yok besmele ayetten sayılır mı, sayıılmaz mıymış??
Tutarlı bir tarafı yok be canlar, dostlar..
Ebabekir oğlu osmanı öldürmeye gitmiş..
Hasan hüseyin kafaları kesilmiş..
Hristiyanların kendi arasındaki zulümlerin haddi hesabı yok..
Hristiyanlar ayrılmış 3-4..
Müslümanlara bak, güneydeki farklı islam anlayışı, kuzeydeki farklı..
Hani bunların dinleri birdi..? Hepsi isa diyordu..
Müslümanların hepsi muhammed diyor?
Ya hu kaç tane İsa var, Kaç tane Muhammed var...?
Yahudiler zaten dünyaya bela..
Bu dinlerin ne faydası var, ne faydası olmuş arkadaşlar..,
Çocukluktan dolduruyorlar kafamızı doldurmuşlar...kalıpların dışına çıkıp düşünmeyi günah sayarak çay sonra gelip çay sonra gitmişiz yani..
Elbette gider validemiz cuma okumalarına, sırtımızda taşırız, gerekirse büyük yazılı Kuran isterse alıveririz, yeter ki ata ananın gönlü hoşolsun. Onlar bir ömrü bir inanç ile geçirmiş, ki zaten ilokul mezunları çoğu bizim kültürümüzdeki ata analarımız..
Elbette babamızi atamız günde beş vakit camiye gider, gerekirse onun için camiye yakın ev tutarız, özellikle cumayı kılmak istediği bir camii varsa götürürüz.. yeter ki gönülleri olsun..
Ancak, atamızın anamızın amcamızın veya yeteriz bilgiyle aklını doldurup bize öğretmenlik yaptığını düşünen bir önceki neslin düşünsel-duygusal hatalarını veya bir önceki iki önceki kuşağın yaptıkları hataları biz niye yapalım?
Niye onlar gibi düşünmek mecburiyetindeyiz.?
Ben kimseye saygısızlık yapmıyorum, küfretmiyorum, dalga geçmiyorum..
diyorum ki; çıkmaz sokak!
Yok işte olmuyor..
Hiç bir din toplumlara, milletlere huzur getirmiyor?
Sadece çıkar amaçlı kurumlar kurmuşlar..Kendilerini korumaya almışlar dünyevi yaşamda bir şekilde..
Ya muhtaç değiliz ki yetime öksüze şehit yakınlarına, yoksula yardım etmek için dini öğretilere.
Muhtaç mısınız?
BIRAKIN hristiyanlığı, müslümanlığı ya hu..
Öncelikle doğru sözlü, dürüst, yalandan iğrenen, hırsızlık yapmayan, torpilden nefret eden, hak yemeyen İNSAN OLMAYA BAKALIM..
Temizlik zaten insani bir aidiyet, bir insanın temizlenmesi için bir dine ihtiyaçı yok ki..
Pis pis mi gezer medeni bir insan?
Niye doğruları söyleyince hakaret etmeye yelteniyorsunuz?
Veya niye ayrıştırmaya çalışıyorsunuz?
Veya niye düşmanlaştırmaya çalıştıryorsunuz?
Dini mabetlerin ne faydası var topluma..?
Onların yerine daha güzel daha faydalı kurumlar inşaa edilebilir?
Sistem kurulabilir? Biraz düşünmek iyi niyetle el ele vermek yetmez mi?
Aslında 1950 li yıllarda Türkçe ezan ve Kuran kabul edilseydi, dini tartışmalar bu zamana kalmazdı..
Kendi kendini yok eder Türk milletinin içinde islamiyet..
Lakin, arapça ezber ile her arap kelimesine bir kutsiyet atfedile atfedile internet çağına kalmış demek ki bu
dinin gereksizliği veya insanlık aleminin başına veya milletin başına bela olduğu gerçeğinin haykırılması..
çinli adam arap kadınla evlenecek ? eee o çinli müslüman olmalı.. Sana ne be adam!
Ya hu sevmişler birbirlerini, anlaşmışlar, kafaları uymuş birbirine..? Ne gerek var dini zorlamaya
Danimarkalı kadın Faslı adama aşık olmuş, illahi şehadet mi getirmesi gerekiyor yani.. niye aile baskısı, toplum baskısı??
Bırakın gençlerin yakasını..
Yazın bir kenara 10-15 yıla kalmaz?
Koku transferi ile ışınlama teknolojisi kaldı onların da eli kulağındadır yani...
İnternet üzerinden kamera, ses veya siteler üzerinden hac umre yapılır mı, yapılsa kabul olur mu diye tartışmaya başlanılacak??
Şimdiden hazırlık yapın, iyi para var hac umre organizasyonlarında.. Yalan mı?
Ya hu niye arabistanın şeyhlerine krallarına para akıtıyor milletimiz? Çok mu zengin bu millet..
Bunları yazdım diye kafamı mı keseceksiniz?
Evimi mi yakacaksınız, yapmadığınız şeyler değil.
Yaparsınız, dindarlardan her şey beklenir..
Vesselam.
YORUMLAR
Sanırım insanın en büyük ihtiyaçlarından biri inanmak. İnanmadan kendini ait hissedemiyor.
Din nedir? sorgulaması illaki yapılmalı. Yalnız inanç nedir sorusunu sorarsak, başka cevaplar bulabileceğimize inanıyorum.
İnanç, korkunun vücut bulmuş halidir. Özellikle insanı korkutarak her şeyi yaptırabilirsiniz. Dini yaymaya çalışanlara bakın; onlar bile Allah sevgisinden çok, Allah korkusuna vurgu yapmışlardır.
Saygılar.
Yinsani
insanın korkularından ve heveslerinden beslenen bir alem dinler..
saygılar hocam..
Epey kavga çıkartmış yazınız. Ama iyidir böyle beynimize arada böyle ritimsel titreşimler göndermek lazım. Belki de inandıklarımıza daha çok inanacağız, belki de yeni şeylere inanacağız. Ama durağan olmamalıyız.
Ben dindar olmasam da Müslümanım. Bunu şu yüzden söylüyorum. Her sorgulama yapanın ateist olduğunu sanıldığı yanılgısını görebilimeli insanlar.
Bu tanrı, inanç, kitaplar ve kitabeleri araştırırken Tanrı Amon ile karşılaştım ve şimdiki siyonizmin temelini atan inanış olduğunu öğrendim. Kutsal kitabımızda yazılı olmamasına rağmen sürekli olarak Amin diyor olmamızı fazlası ile ironik buldum... Bunun gibi kafamı karıştıran çok şey ile karşılaşıp sorduğum da ise sen Allah'ın neyi neden yaptığını nereden bileceksin, altı üstü bir kulsun sözü ile karşılaştım. O zaman neden düşünmeyi bizlere vermiş ki?
Ta en baştan bu Dünya yaratılmadan önce Allah tüm bu kıyametleri, ölümleri, vahşetleri zaten biliyordu değil mi? İyi de o zaman biz bir senaryonun canlandırması için buraya mı geldik? Madem ki zaten sonu başından belli bir filmin içindeyiz neden ceza ve ödül var? Ha idrak ve seçme şansı giriyor o zaman da devreye değil mi? İyi de neyi seçeceğim de zaten dünya kurulmadan önce bilinmiyor muydu? Seçimlerimden nasıl sorumlu oluyorum ki ben? Bir ateistin bunu seçeceğini zaten biliyorsa yaratıcı biz ondan daha mı iyi bileceğiz ki onu yargılıyoruz?
Ne bileyim böyle böyle süren şeyler fırtınası içinde aklım
Sevgilerimle...
Yinsani
asıl sıkıntı inanmak inanmamak değil, tarihi kabul görmüş yanlışları reddememek sanırım..zor bir süreçtir, inandığınız, savunduğunuz, değer verdiğiniz bir şeyin değerini yitirmesi, anlamını kaybetmesi..
yani kültürel olarak bende müslüman sayılırım, ömrüm bu kültürde, islami öğretiler ve nasihatlerle geçmiş,
lakin şimdi sorulsa "elhamdüllah müslümanlığı bıraktım" derim.
elhamdülillah: şükür içerir bilirsiniz, müslümanlğı, elhamdülillah diyerek bıraktım demek tezat taşır..
elhamdülillah kültür olarak dilimize pelesenk olmasından,
müslümanlığı bıraktım demek, inançsal olarak artık bir dine mensup değilim demek gibi..
aslında tartışılması gereken o kadar çok konu var k, lakin islamcılarla veya kendini tanrı allah yerine koyduğunun ve aslında kendi inacındaki değerlere sırt döndüğünün farkında olmayanlar ile tartışabilmek, fikir alıp verebilmek neredeyse imkansızdır..
ellerinden oyuncağı alınmış çocuk gibi kavga çıkarırlar.
ateizm deizm vb din karşıtı veya dinsizlik-inançsızlık gibi kavramlarında, herhangi bir dine bağlı olmanın da bir anlamı yok özümüzde..
iyi ve kötü, doğru ve eğri, dürüst ve iki yüzlü gibi kavramlardır asıl meselemiz..
iyi doğru dürüst iseniz, kendinize, çevrenize milletinize ve insanlığa karınca kararınca pozitif enerji veririsiniz..
diğer türlü, kötü, eğri-yalancı, iki yüzlü iseniz de ister bir dine mensup
olun ister inanın inanmayın sadece zarar verirsiniz hayatın ve yaşama dair herşeye..
alllah varmış veya yokmuş, cennet veya cehennem düşünceleri ile kendimizi yormaya ne hacet?
kendine hesabını verebilen herşeyin üstesinden gelir, bahsettiğiniz şekilde önceden yazılmış bir kader varsa da mecburdur akıbetini yaşamaya...
lakin özde çözülemeyen bazı şeylerimiz var.. mesela üzüntüden veya sevinçten bir damla gözyaşı veya gözlerin içinde beliren bir anlık mutluluğun veya hüznün kaynağı nedir gibi?
hem sevinçi hem de hüznü severek yaşayabiliyorsa bir insan geri kalan herşey o insanın düşüncesinde değerini yitirmiştir bence..
saygılar sevgiler deniz hanım..
katkınız için teşekkür ederim.
Cumhuriyetçiler ve Atatürkçülerin de çoğu inançlıdır ve namaz kılar ve bu Millet Çanakkale Allah Allah diye savaşa gitmedimi Atatürk önderliğinde Gazinin yanında hocalar yokmuydu Kuranı Kerimi Mealini Elmalılıya yaptırmadımı Arapçasını kaldırımı dedi yüce kitabında bende küfretmiyorum küfredenide hiç sevmem senin inançsızlığın sana yalnız inançlara saygı gerekmiyormu
Kendi fikirlerini kendine sakla bir sürü Metaryalist tanırım kendi inanmasada inanada karışmaz Allaha ve Peygambere %95 Müslüman olan bir ülkede Ağza alınmayacak şeyler söylüyorsun on tane üniversite bitirsem fikre saygı gerek bak anan baban inançlı ki adını Peygamber ismi Ekrem diye sana ad takmış Yalnız fikirlerini kendin gibi düşünenlere açıkla Allaha ve Peygamberimize saldırmayı ve hakaret yağdırmayıda bırak
Dikkatini bir şeye çekeyim Bizler gibi Atatürkü seven Cumhuriyete bağlı olan Sosyal demokrat olan başta iEkrem İMAMOĞLU olmak üzere bir çok Sosyal Demokrat arkadaşlarımda namaz kılmaktadır. Zamanın birinde bir inançlı Hatta Hz Ali olduğu bunun söylenir onun olduğu ne kadar doğrudur bilmiyorum lakin olmuş bir olay Hazreti Ali olduğunda söylenir inançsızlarla bir tartışmaya girer o günün Metaryalist leri yani ölümden sonra hesabın olmadığını dünyayı bir yaratanın bulunmadığını insanın ölünce toprak olup gideceğini dünyanın patlamadan kendiliğinden oluştuğunu ve Bir yaratanın Allahın olmadığını iddia ederler o dini kişi şöyle bir şey söyler o insanlara kesinlikle öyle değil ama bir an sizin dediğiniz gibi olduğunu varsayalım ben o zaman kıldığım namazları ve ibadetleri hareketten yani spor yaptım sayarım ya hesap ya Yaratan varsa ki var sizlerin hali ne olur bir düşünün der ve bırakır seninde daha önce inançlı olduğunu seziyorum benimde Metaryalist arkadaşlarım oldu hatta bana din sende saplantı olmuş diyenlerde oldu onlardan ve Annem babam isterse onları kırmamak için Camide namaz kılmaya gideriz diyorlar ve gidiyorlardı hatta bazı arkadaşların ayağınıda kaydırdılar onlar gibi düşünmeye başladı bir iki kişi lakin Yüce Rabbim ayağımı kaydırmaktan beni hep korudu ve korusun İnşallah onlarda
Senide doğru yola döndersin ıslah etsin
Benim Mustafa Kemal Atatürk akrostiş şiirimide okuyabilirsin benim diyeceğim bu kadar
Daha da sana cevap yazmayacağım
CENGİZ AKSU tarafından 5/26/2019 6:44:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
gereği mi arıyorsunuz, inancı mı, saygıyı mı?
tarihte yaşamış insanlar öldü..
atatürk, ya hu orhan gazi devleti şöyle kurmuştu demiş mi, veya atilla şöyle devlet yönetmiş diye..ben hatırlamıyorum..
o yüzden her çağın gereksini mi farklı...
atatrük gibi insanlar kendinden öncekilerin yanlışlarını düzeltmiş güçleri yettiğince..
konu atatürk e nerde geldi, siznle bu konuda yazışmadık..
ben bir şey demiyorum ki, hakarete varan ithamlarda bulunan sizlersiniz..
ben ne diyorum;
bizlere öğretilenler yalanmış..veya yalan olduğu tek tek karşımıza çıkıyor..
akıl odur ki doğruyu kabul eder..değil mi?
güzeli kabul eder? iyiyi kabul eder?
islamiyetin veya genelde dinlerin güzelliği nerede??
varsa güzellikleri alalım, kötü yanları silme atalım..
bunun nesi kötü?
benim ismimle ne alakası var konuların.
siz istediğiniz ithamı yapacak sınız, karşılık verildi mi de başlayacaksınız tatavaya..
bu mudur ilkeli tartışma...?veya münazara veya müzakere fikri olarak..
bana ne sosyla demokrattan, bana ne farklı düşüncelerden..
saygı duyarım lakin yanlışı ortaya koyunca sen de saygılı olacaksın..
saygı karşılıklıdır..
bir çok dini hikaye bilrim, ali'nin o menkibesi de aklımda..
ya varsa diyor, nasrettin hoca gibi ya tutrarsa???
allah karışmıyor hiç bir şeye? karıştığını gördünüz mü, duydunuz mu, şahit oldunuz mu?
lakin allah'tan çok allah'ı savunanlar oooo herşeye karışıyor toplum nazarındai millet nazarında...yönetim nazarında...
benim özetle dediğim şu:
dinler komple olarak sadece karışıklık çıkarmış dünyada..
kan dökmenin, köleliğin, afaroz etmenin, kafir etmenin, cennet diyerek fakirleri kandırarak asker etmenin, dini mekanlara insanları toplayıp beyin yıkamaktan başka bir yanı yok dinlerin...
ben de diyorum ki, madem bana öğretilenler, toplum tarafından toplumsal kurumlar tarafından yanlış çıktı, çıkıyor...
demek ki bu milletin başı tekrar veya dünyanın başı tekrar belaya girecek..
insan insana zulmedecek, hükmetmeye çalışacak hukuksuz olarak veya kendi dini hukuklarına göre...
diyorum ki bunlar yanlış...
bana ne imamoğlundan erdoğandan...
hangisini dürüst doğru yalan söylemeyen vb görürsem giderim oyumu veririm o kadar...
lakin diyorum; çöküyoruz millet ve devlet olarak her konuda...
bu çökmenin nedeni de din imiş meğerse...dini öğretiler, dini uygulamalar, yasaklar, sevap günah ilişkileri..
yalan mı söylüyorum?
geçenlerde bir viideo izledim..
çok güzel bir soru buyurun bir cevap verin, veya vermeyin?
hz peygamber diyor, eşleri için bile ayet indirmiş veya vahiyle gelmiş, kuran oluşmadan önceki deriye taşa kemiğe kayıt ettirmiş...
lakin neden? ben öldükten sonra bunları kitap yapın, kitap yapacaklar da şu kişiler olsuın diye net bir ayet yok, veya yazılmamış... bu konu hiç mi ilginizi çekmedi efendim?
yeri geliyor kuran aile içinde bile şu şekilde davran diye ayrıntı veriyor, lakin dinin özü kitap hakkında insanlara bırakmış ne olacağını, ister kemikte kalsın ister mushaf olsun... sonradan da dediğim gibi ilk nüsha zaten yakılmış..
öyle değil mi? dinin islamın özü kuran.. doğru..
din yönetimleri de devlet yönetimleri gibi..
eskidi mi? yenisi gelmeli...
artık bu dinler ile bu dünyada yaşanamaz...
3. dünya savaşaı istiyorsak devam edelim, din budur, din şudur, emri nehyi gibi...
bana mantıksız, hakaret edici cevaplar yazacaksınız yazmayın Allah aşkına..
saygılar azizim.