- 448 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYAMIZ. FEZA VE HAFIZAMIZ
.
.
.İnsanoğlu Varlık âlemine adım attıktan sonra, karnını doyuracak birkaç lokma yiyeceğini temin etmenin ve başını sokabileceği bir barınağın derdine düşmüş, ardından gözlerini fezaya dikmiş, içindeki merak onu neredeyse yiyip bitirmiştir.
. Gözleri daima yukarılara kaymış, zihninde binlerce acaba birikmiş, milyon seneler geçmesine rağmen sorularına ve merakına cevap bulamamıştır. İnsanoğlu tekâmül ettikçe arayışlara girişmiş avcılıktan toplayıcılığa yükselmiş, ateşi bulup değerlendirmesiyle birlikte avcılıktan ve tarımdan elde ettiği nimetleri pişirip yemeye başlamış bunun üzerine düşünme ve tefekkür kabiliyeti artmıştır.
.İnsanoğlu bir merak anaforuna girerek, Kimi zaman Dünya yuvarlaktır deyip hayatından olmuş, kimi zaman kuş tüyü ve kanatlarından yaptığı aletle uçmaya çalışmış, kimi zaman fezayı seyretmekten gözlerini kör etmiştir.
İlahi ferman ile birlikte insanoğlu eşyanın adına vakıf olmuş. Rabbimiz insanın gözünün gördüğü ve ihtiyaç duyduğu her şeyin ismini Elçileri vasıtası ile insana talim ettirmiştir. İnsani tekâmül mükemmelliğe ulaşıp Rabbimizin elçileri vasıtası ile gönderdiği ve bildirdiği ilahi fermanlar incelenip tefsir edildikçe Kainatın insan aklına sığmayacak devasa bir büyüklükte ve sonsuz sayılabilecek biz boyutta olduğu öğrenilmeye başlanmıştır.Başta Peygamberler olmak üzere Alemi temaşa etmek ve sırlarına vakıf olup insanlara bildirmek öncelikler arasında yer almıştır.
.Çeşitli İslam bilginlerinin birçok kaynaktan elde ettikleri uzay ile ilgili bilgileri okuduğumuzda Rabbimizin Büyüklüğünü bir kez daha müşahede ediyoruz ve tabir caizse hafızamızın alamayacağı bir acziyete düşüyoruz.
.İslam âlimlerinden İbrahim Hakkı hazretlerinin Cennet, Cehennem, Kâinat ve Uzay hakkındaki tespitleri eşsizdir. Daha önceden MARİFETNAME den aldığım notlarda;
.Yedi kat semanın üzerinde Yüksek Cennetler bulunmakta, Cennetlerin altında 70 bin perde, bunun altında karanlıktan ibaret 70 bin perde daha, Bu perdelerin altında çeşitli melekler, Bu meleklerin altında 4 adet deniz bulunmakta, bu denizler Kızgın Ateşli Deniz, Rakkı Manşur Denizi Kumkan denizi ve hayvan denizi bulunmaktadır. Bunlar Allah’ın hazineleridir. Tüm bunların altında 7 adet gök mevcuttur,
.Kısaca anlatmak gerekirse, yukarıdan yeryüzüne doğru 7.Kat göğün ismi; ARİBAN dır, bu göklerin her birisinin bir özelliği vardır elbette, bu gök parlak nurdandır. Bu kısımda erkek yüzlü melekler vardır.
6.Kat göğün ismi RUKKA dır, Lü’lü den yaratılmıştır. Buradaki Melekler de genç erkek suretindedir.
5.kat göğün ismi DİNKA dır. Kırmızı altından yaratılmıştır. Melekleri Huri suretindedirler.
4.kat göğün ismi, ERKULUN dur, Beyaz gümüştendir. Melekleri Süvari Şeklindedirler.
3.Kat göğün adı MAUN dur Sarı Yakuttan yaratılmıştır. Mukimleri Kartal Suretindedirler.
2.Kat göğün ismi, KADYUM dur Melekleri deve suretindedir.
1.kat göğün adı BERKİA DIR Yeşil zebercettendir Melekleri inek suretindedirler.
Saydığımız Göklerin her birisi bir alem, devasa bir dünya hükmündedir. Her semanın birbirinden uzaklığı, 500 yıl mesafe uzunluğundadır. Cenabı Allah Dünya semasına bitişik Su denizi yaratmıştır.
Cenâb-ı Allah MÜLK Surei Celilesinde şöyle buyuruyor:
’Yedi göğü birbiriyle tam bir uygunluk içinde yaratan O’dur. Rahmân’ın yaratışında hiçbir uyumsuzluk göremezsin. Gözünü çevir de bir bak, bir bozukluk görebiliyor musun? Sonra gözünü tekrar tekrar çevir de bak; (kusur arayan) göz aradığını bulamadan bitkin olarak sana dönecektir.’ (Mülk Suresi, 67/3-4.
.
Fezaya çıkan insan bu kez yeryüzünün sırlarına ve güzelliğine vakıf olup resmetmiş ve biz insanların görümüne sunmuşlardır.
Atila Yalçınkaya Diyarbakır 2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.