Pilav Tarifi
Fikri ve vicdanı hür değerli arkadaşlar.
1-Markete gidiyoruz, prinç raflarını buluyoruz.
2- İri kıyım (baldo) prinç poşetlerini inceliyoruz. Kırık mırık fazla olmasın.
3-Markaların fiyatlarını karşılaştıryoruz. Her ünlü markaya veya reklamı çok olan markaya aldanmıyoruz.
4- Eğer mümkünce kominist başkanın üretimine destek verdiği Tunceli sahasından prinç varsa alıyoruz, yoksa Çorum Osmancık prinçi de kafidir. Yerli malı kullanıyoruz.
5- Kaç kişilik veya porsiyon yapacağımıza karar veriyoruz. ortalama bir su bardağı pirinç 3 kişiye yeterlidir.
6-Catelde sıcak su kaynatıp, bir kaba boça ediyoruz. o kabın içine prinçlerimizi de döküyoruz
7- Yıkıyoruz, yıkama işlemini 3-4 sefer yapıyoruz. Prinç suyunu mutfak giderinden dökmüyoruz, başka bir kapta biriktirip soğuyunca saksıdaki bitki ve çiçekleriniz sulamak için kullanıyoruz.
8-Yıkadığımız prinçlerin üzerine bir yemek kaşığı zeytin veya ayçiçekyağı döküp, güzelce karıştırıyoruz. Prinç tanelerinin parlak görünmesini sağlar.
9-Tencerenin dibini kaplayacak şekilde ayçiçek veya zeytinyağı döküyoruz. Koyuyoruz ocağa.
10- 1 dk falan bekleyin yağ kızsın kısık ateşte.
11-Ateşi tam konuma aldıktan sonra prinçleri boca ediyoruz tencereye ve karıştırıyoruz yağ ile güzelce.
12-Prinçler su altında kalacak şekilde , genelde kaç bardak prinç kullandıysanız o kadar bardak su ile prinçleri su altında bırakıyoruz.
13- 8-10 dk kaynamasına müsaade ediyoruz, kaynadıktan sonra kısık ateşte güzelce suyunu çekmesini bekliyoruz.toplam 15 dk diyelim..
14-Prinçler tam yumuşamamışsa biraz daha su ilave etmekte yarar vardır..
15- Tenceremizi alıyoruz ateşten ve soğumaya bırakıyoruz.Pilav hazır.
Afiyet olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.