- 714 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KAYDINIZ BİZDE MEVCUTTUR
* 2019 yılı kararımı açıklıyorum:
MİLYONER OLMAKTAN VAZGEÇTİM.
1990 Lı yıllarda KİM MİLYONER OLMAK İSTİYOR yarışması başladığı zamanlar cep telefonları ve internet henüz icat olmamıştı. Müracaatlar telefonla ve günün belli saatlerinde yapılabiliyordu. O saatte herkes telefolara hücum ediyor, telefonlar kilitleniyordu. Çok az müracaatçı telefonu düşürüp ön kayıt yaptırabiliyordu. Çünkü herkes Milyoner olmak istiyordu. Sonraki telefonlarda merkezden "Bugünkü yarışmacı kayıt kotamız dolmuştur" cevabı alıyordunuz.
Ben uzun süre telefonu düşürüp ön kayıt yaptıramayınca bir proje geliştirdim: Saati kurup gece saat 03.00 - 04.00 te uyanıp telefonu düşürüyor, ön kaydımı yaptırıyordum. Çünkü o saatte herkes uyuyordu. Kayıttan sonra 5- 6 soruluk ön eleme vardı. Soruları cevaplayıp ön elemeyi de geçiyorum.
Biz sizi çağıracağız, diyorlar ve beklemeye başlıyoruz.
Yeniden arama, yeniden kayıt, yeniden ön eleme, yeniden bekleme derken aradan aylar, yıllar geçiyor. Yarışmada format değişiyor, milyon değer kaybediyor, sunucu değişiyor, müracaat şekilleri değişiyordu...
Gazeteler her gün "Kim Milyoner Olmak İster" kuponu yayınlıyordu. Yeni müracaatlar bu kuponu doldurarak yapılıyordu. Farketmez. Ben de yeni müracaat şekline hemen adapte olup yeni müracaatlara devam ediyordum. Her gün gazeteciye giderek bir gazete alıyor, yanında yarışma kuponumu da istiyordum. Her gün kupon, her gün gazete derken derken adam beni iyice belledi. Bir gün yine Kim Milyoner Olmak İster kuponu istediğimde, al hocam, zaten senden başka Kim Milyoner Olmak İster kuponu isteyen de yok, hepsi senin olsun deyip tüm kuponları avucuma koymuştu. Aylar yıllar boyu da bu kuponlarla müracaat ettikten sonra yine format değişti. Enflasyon oldu paramız değer kaybetti, paradan 6 sıfır atıldı. Yarışmanın adı KİM BEŞYÜZ BİN İSTER oldu. Bu arada cep telefonları da hayatımıza girdi, iletişim biraz daha kolaylaştı.
Ben bu yarışmadan gelecek milyona ümit bağlamıyor bir yandan mevcut işlerimde de çalışmalarıma devam ediyorum. Onlar inatla beni çağırmıyor, ben de inatla yeni müracaatlar yapıyorum.
Derken 2010 yıllarında internet icat oldu. Kayıtlar internetle yapılmaya başladı. Ben de müracaatları internetle yapmaya başladım. İlk müracaatımın üzerinden birkaç yıl geçtikten sonra, hala çağrılmayınca,bu kadar çok müracaat eden mi var, sıra bana niye gelmiyor, yoksa unutuldum mu? diye yeniden bir müracaat formu doldurup gönderdim. Bu sefer ekranda bir yazı çıktı: Kaydınız bizde mevcuttur. Çaresiz yine bekleme moduna geçtik.
Bir gün kötü bir haber duyduk: Sunucu Kenan Işık kaza geçirmiş ve komaya girmişti. Onun yerine Selçuk Yöntem getirildi. Selçuk Bey sunucu koltuğuna yakışmıştı, Kenan Beyi pek aratmıyordu. Ben belki benim sıram Selçuk Yöntem zamanıdır deyip yeniden internetle müracaat edip beklemeye başladım. Tabii ki yine çağrılmadım.
Birkaç yıl sonra Selçuk Bey sunuculuk işini bırakınca ATV Selçuk Beyin yerine koyabileceği bir sunucu aradı. Eli ayağı düzgün, becerikli sanatçıları teker teker sunucu koltuğundan geçirdi. En sonunda Murat Yıldırım’da karar kılındı. Bildiğiniz ve gördüğnüz üzere birkaç yıldır da yarışmayı o sunuyor. Ben son şansımı deneyeyim dedim ve internetle bir müracaat daha yaptım.
Bütün Türkiye bu yarışmaya yazılmış olsaydı ve ben en sonda olsaydım, adaylar birer birer sırayla çağrılsaydı bana sıra gelmiş olmalıydı, ama ne hikmetse gelmedi.
Yine format mı değişti, eski müracaatları rafa mı kaldırdılar, deyip 2018 yılında 1689. müracaatımı yaptım. Yarışma formunu doldurup entere bastım. Yine karşımda o meşum yazı: KAYDINIZ BİZDE MEVCUTTUR...
MUSTAFA UZELLİ