- 848 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Balık Hafızalı Olmak
Balık Hafızalı Olmak
Düşünen adam beynini bir nevi sıfırlar. Düşündüğü an sıfırlar ve yeniden var eder. Bir nevi yeniden yaratır. Allah’ın bütün bir evreni yaratma kudretini deneyimler. Kendini bedensel olarak yeniden yaratamazsa da (haşa) kendini yeniden farklı bir biçimde yeniden ifade eder. Ve bu yeniden ifade oluş moda tarzında olursa görünüşünü de yeni bir tarzla ifade etmiş olur.
Düşünen adam düşünme ediminde beynini sık sık sıfırladığı için beyinsiz algılana bilir. Fazla düşünme kafayı yersin özdeyişindeki doğruluk bir düşünme anında beynini sıfırladığı zaman beynin yeniden var etmesi sekteye uğrayabilir. Deli dediğimiz, tımarhanelik dediğimiz bazı hastalar, başından geçen herhangi bir sebeple düşünme ediminden bir sonuçla çıkamayan beyinlerini yeniden var etmesi sekteye uğrayan insanlar olabilir. Burada beynini yeniden var etmek beynini yeni bir sistemle yeniden kuramamak demektir. Buradan da anlaşılacağı gibi insan çocukluğundan itibaren sistemli bir düşünme edimi kazanamadıysa yaşamının farklı evrelerinde karşılaşacağı farklı durumlarda düşünme edimi sekteye uğrayarak toplumla olan iletişimde olumsuzluklar yaşayabilir. Bu bağlamda eğitim öğretim çağın gerektirdiği yaşamsal faaliyetlere uyumlu bir şekilde insanın düşünme sisteminin gelişmesine yönelik olmalıdır. Bir öğrenci düşünme sistemi iyi kuramazsa alacağı yeni derslerde de düşünce sistemini yenilemeyerek başarılı olamaz. Ve de öğrencinin geliştirebildiği düşünce sistemine göre mesleki eğitiminde belirlemelidir.
Yaşadığı çağa göre değil de yetiştiği yere göre düşünce sistemini geliştiren bir öğrenciye dışarıdan yabancı bir ideolojide bir düşünme sistemi enjekte edilirse, bir nevi bir virüs gibi o öğrencinin düşünme sistemi de sekteye uğraya bilir. İdeolojik birey düşünmeden kendine enjekte edilen fikrin kontrolsüz eylemi içerisinde olabilir. Toplum dışında topluma karşı bir teröristte yetişebilir. Burada ideolojilere karşılıktan ziyade dünyamızın küresel konjonktüründe yerel yaşam içerisinde geliştirilen yerel düşünme sistemlerinin karşılaşacağı durumlara dikkat çekmek vardır. Tüm yerel sistemler her öğrenciye öğretilmeyeceğinden dolayı yerel düşünme sistemi içerisinde yetişen bir öğrenciye evrensel düşünme sistemi içerisinde yerel düşünme sisteminin ifadesi doğrultusunda evrensel düşünce sistemi anlatılmalıdır.
Balık beyinli olmak bir insanın düşünme ediminde boş bulunmak olarak değerlendirile bilinir. Bir balığın eğitim materyalleri yeme içgüdüsünde geliştiği için her benzeri yemi deneyimlemesinden ötürü oltaya düşer. Balık hafızalı olmak düşünme kontrolünde bir geçmişi olmamak anlamında bir balığın suyun dışındaki bir hayatı tasavvur edememesidir. Çoğu insanlarda böyle değil midir? Yaşadığı toplum içinde belir bir çerçevenin dışına çıkmamış, köylü tabir ettiğimiz kesim gibi. Köyden kente göçle garibanların paralarını alan kurnazlar da kendi cinslerini bir balık gibi avlayan insanlardır. Bu kurnaz insanlar özünden geri dönenlerdir. Ama insanlığından dönen benim gibi düşünen insan insanları kandıramaz, belki yardımcıda olamaz. Çünkü toplumun düşünme sistemi kendini yenileyen evrensel bir düşünme sistemine erişmemişse. Düşünen insanda yalnız kalacaktır. Ve şimdiki kurnazlara av da kalmış olacaktır. Nedeni ise dünyanın bir köy olmasındandır. Gelişen iletişim bilişim teknolojisinin bir sonucu olarak. Dolayısıyla düşünen insanda kendini bir düşünme sisteminde kilitleyemediğinden kandırılmaya da açıktır. Çünkü yalnızdır. Düşünen insan düşünme sistemini sık sık yenilediği için bir an boş bulunmasında balık hafızalı duruma düşerek düşünmeyen bir düşünme sisteminde mükemmelleşen kurnaz insanlar tarafından kandırılır. Bende çok kandırıldım. Buda bahanem sayabilirsiniz. Babam gibi. Ama ben gerçeğimin farkındayım benim gerçeğim bu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.