- 495 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Her yeni gün ahirete doğru yapılan bir yolculuktur.
ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ
“Allah’ım, bizi doğru yola ilet” (Fatiha 6)
Yol; insanı, maddi ve manevi olarak belli amaçlara ulaştıran, imkândır. Ayette geçen ‘hidayet’ sözcüğü, doğru yol, Allah Teâlâ’nın yolu demektir. Bu doğru yol, bizi, dünyadan Ahiretteki yeni yaşam bölgemize götürdüğünden, önemlidir. Bu yol, manevi bir yoldur. Kur’an-ı Kerim’e göre yaşamak demektir. Allah Teâlâ’nın yolu Kur’an-ı Kerim’le temellendirilen Müslümanlıktır. Yolculuğunu Kur’an-ı Kerim buyruklarına uygun şekilde yapan her birey Allah Teâlâ’nın doğru yolu üzerinde hareket etmekte ve Cennetteki evine doğru emin bir şekilde gitmektedir.
İnsan aslında bir yolcudur ve her an yoldadır. Yol olgusu ve yolculuk fikri insan hayatının bir gerçeğidir. Her gün evle iş yeri arasında gidip gelirken yolun güvenli olmasına dikkat ederiz. Belediye yolumuz üzerinde bir çalışma başlatmışsa, ortalık toz-dumansa, eve ulaşmak için yeni, güvenli bir yol ararız. Allah Teâlâ’nın doğru yolu olan ‘sırat-ı müstakim’ ise, tabii ki, dairemizle evimiz arasındaki yolun adı değildir. Allah Teâlâ’nın yolu, ifade ettiğimiz gibi, insanı, dünya evinden ahiret evine götürecek yoldur; bu yol, Hz. Âdem’den beri büyük bir cadde olarak apaçıktır ve pırıl pırıldır. Dünya yaşantısının sona ereceği ana kadar Allah Teâlâ’nın yolu, yani Kur’an-ı Kerim, açık kalacaktır.
Sonuç: Alışkanlık edip her sabah uyanınca güne besmele okuyarak başlamalıdır. Sonra da yaşanacak günün yeni bir ahirete yolculuk günü olduğunun bilincinde hareket edilmelidir. Hatta farkındalığı sağlayabilmek için, niyet bile edilebilir: “Allah’ım; Şükürler olsun sana. Ölümün kardeşi olan uykudan bu sabahta beni sağ olarak uyandırdın. Yeni bir uyku saatine kadar geçecek zamanımda, armağan ettiğin günü, ahiret yolcusu olduğum şuuruyla yaşamamı nasip et. Mola yerlerine benzeyen dünyaya ait iş-güç ortamlarında bir yolcu olduğumu unutmadan meşguliyette bulunmamı, oturup kalkmamı, alıp satmamı, mümkün kıl. İnsanlarla ve dünyayla ilişkilerimde ahiret yolcusu olduğum gerçeğinin aklımdan çıkmasına izin verme…”
M.Talât Uzunyaylalı