- 960 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
BEN DE YAZDIM SEKSENLERİ- 3
GARNAĞİSSİ
Şadiye hanım bugün yine heyheylenmişti. Ağzına geleni söylemekten geri kalmıyordu. Kızmakta haklıydı da. Kızı Saime yine komşuları Filizle kayıplara karışmıştı. Verdi veriştirdi adeta. Bir savaş tellalı gibi haykırıyordu avluda.
"Övle mehli oldu ğanım gettiği yerden gelmi. Anam yoğ yoğ ben de şans mı var? Taleh mi var? Ben bahan sölim gezim işte. Gıza bağ gıza. Ne ev bili ne barğ bili soytarı. Boşuna dememişler "Eşin bil, işin bil, aşın bil" diye. Bunun yanındaki de gendi gibi zağal anam. Demi ki gağ get even. Anan marak eder. Yaşlıdır, işi vardır, hastadır, beli buğtu ağrır. Yoğ anam yoğ. Elazığ gazan bu iki köçek kepçe. Gezi gezi duriler. Neçe galaları fethettiler."
Bu sızlanmayı andıran söylentileri duyan Nazlı hanım çabucak bahçe kapısına yetişmişti. Art arda kapı tokmağını vurdu. “Tak! Tak! Tak! Hu hu! Şadiye gız nedisin ele sölenisin noldu?”
_Gel anam gel nola benim her zaman ki halım. Gız getmiş ortada gezi. Gelin de ondan yüz almış anasına getmiş gelmi. Anam anam başımıza ataş yağacağ. Garılar gezmeksiz durami. O gıncik Filiz edi ha hepbi. Sen al Saymeyi götür küyaföre.
_Hih hih hih hi…Gız küyaför del Allah canın almıya senin yannış sölisin.
_Ne zuggumsa.
_Kuaför ha! Dorğu söle ele dorğu del…
_Ana p...lu i...liye gülmüş. E gız sen de çoğ bilisin sankim. Doğru de dorğu deme.
_Ne se ne anam sen bahan bağ hele. Bizim Selo nerde bilisin?
_Gız çatlağ nerden bilem siz de midim?
_He dinne! Bu getmişti ya mal getirmeye.
_E he demiştin. Bu gaçıncı baskı?
_Anam bacım orda bi garı düşmüş peşine. İllahım ki ben senin akrabanım bahan para ver diye yalvarmış. Gız ele ağlamış ele ağlamış ki…Nerde se gözleri çığacağmış. Benim herıf te ona tuti elinde avucunda ne varsa veri.
_E gız essağtan akrabazmış mı o garı?
_Yoğ anam yoğ ne akrabası garnağissi. Kene gibi yapuşmuş işte. Demi ki Irak sınırı nereeee Elazığ nere? Benim burda kimim ola ki? Biz bu kövden dışarı çığmamışığ bunca zaman.
_E saf ha! Akıl dağıtılan da o armut toplimiş.
Şadiye dizleri üzerine çömeldi yere. Başındaki yazmayı silkeledi ve özenle başına sardı. Ders veriri gibi söylendi:
_E valla bacım ben en eyisi mi sabbağtan övleye ten gendi derdime ağlıyam. Övleden ağşama gadar da senin derdine ağlıyam. Maştığ gumaş olduğ velhasılı işte.
Nazlı ona hak verircesine başını salladı ve:
_Sen de boş ver gız işleme köle gibi sabbah ağşam. Gel biz de kefimize bağağ. Güllügilin bağda eğlenti varmış. Garılar fısır fısır gonuşurken duydum yolda.
_Hımik Memetin gızı Güllü mü?
_He he. Dügünün de az oynamamıştın ğanım.
_E nedem ya. Bizim herifin asger arğadaşı ha!
_Ele miii?
_ Ele ya. Ne sanisin?
_Elese buyur gidek. Çağırdılar farzet.
_Ya çağırmadılar mı? Anam Güllü bensiz su içmez. Al şu mutfağtaki börek çıkınını da gidek. Bahçeden de eyi bi garpuz seç. Hassa ola! Kabağ çıhmıya maazallah…Güllünün dilinden gurtulamam sonra. Hele bir inne oyalı yazma ört başımıza dolaptan al. Anam gırılassı çerçi gelmedi bugün. Ne ğoş evin ilazımlılarını alidim işte. Noldu nere getti heç bilmim. Çamaşır ilacı bitmiş. Sabundan temiz olmi herifin pantolları.
_Gız sabundan pantol yığanır mı? Leke olur da…
_Torpağ başaaaan… Bilmimi mi sankim. Bilim bilim de ilacı bitmiş nedem ya?
_Hadı hadı ağşam olmadan gidek gelek eve. Gızdan gelin gelmeden evde olağ. Gezmeye gettigimizi de onlara sölemiyek. Evde oturduğ kukuman kuşu gibi hemde birbirimize bağtuk canımız sığıldı diyek.
_Burunlarından fitil fitil getürek he mi?
_He valla ya ne dek? Gız onlardan başgelemezük biz! Allah onlardan başgele! Bağ dünyanın işini gördüm. Ellerim erpidi suların içinde görisin?
_He gadan alam nedek ha bu da bizim gaderimiz. Alafıranga garılar gibi olamadığ.
_Bi daha söle hele bi daha söle! Anan öle anan öle!
_Gız öldü zaten neye öldürisin bi daha garıyı?
_Boşboğazlığ benimki de. Gız Nazlı o giden Nayile ablanın Şengül müdü?
_He ya ne ya?
_Nerden getmişlerdi onu?
_ Kortikoğlu mehellesinden.
_Şeherli he?
_He he. Asortiklermiş. Deyiler her sabbah üzünü gözünü badana eder gibi boyimiş, makyej yapimiş. Dırnağları gaşuğ gibi bi garış.
_Uyyy….Babaçığaaaa…Nehlet gelesice.
_Gız anam onun bişürdügü de yeyilmez heç.
_He gız valla. Üregim bulandı ve’.
Şadiye hanım eliyle bahçe kapısına dayandı. Biraz dinlendi. Yürümekten beline ağrı girmişti. Beyaz örtüsünü başına doladı ve bahçe kapısından “Bismillah”diyerek girdi.
_Selamün aleyküüümmm gomşular.
Bahçede serili kilimlerde minderlere yayılmış kadınlar ve genç kızlar sıra sıra ayaklandılar.
_Buyurun buyurun hoşgeldiniz.
_Buyur edenleriz çoğ ola!
_Sefalar getirdiz ne iyi ettiz de geldiz ŞAdiyem!
_E Güllüm sen beni çağırasın da ben gelmiyem nerde görülmüş anam?
_Bacım sen çoğ yaşıyasın. Kimin bacısı? Ben de tam ele diyecektim ha!
Kadınların içinden uzun boylu esmer tenli biri atıldı:
_Hele birbirizi ağırlamayın! Patlamıyassız hele geçin oturun1 Millet üzüzü göre biraz!
Nazlı merakla atıldı:
_Hele gelinler baştan gağsınlar oyuna. Ben ne zamandır düğün mügün görmemişim. Evde işlemekten canım çığmış. Biraz kefim gele valla billa.
Devam edecek…
Ayşe Ciplioğlu Kaş