- 1366 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Vefalı olmak en büyük bir insani erdemdir.
Vefalı olmak,kadir kıymet bilmek, kadirşinaslık en büyük fazilettir.hele her şeyin maddiyatla ölçüldüğü, değerlendirildi,maddiyatın her şeyin üstünde görüldüğü günümüzde... bu konuda beni çok etkileyen, hiç unutamadığım şöyle hatıralarım vardır.
Gönderilmemiş mektuplardaki kızın ne kadar vefalı olduğunu düşünüyorum.Örnek bir Davranış sergilemişti ve sevgiye verdiği önemi ve değeri ne güzel göstermiş ve çok çok şefkatli ve çok vefalı davranmıştı. Adamın,Kendisine olan sevginin büyüklüğünü anlamış ve çok acı çektirdiğini de anlayarak boynuna sarılmış,başını kendi Bağrına bastırmış çok acı çektirdiğinden dolayı da üzüntüsünü dile getirmişti. ve Adamın başı bağrında Birlik de Göz yaşı dökmüşler Hıçkıra Hıçkıra ağlaşmışlardı...
Bu çok Acıklı bir sahneydi.İnsanlar içerisinde sevgiye ve vefaya çok önem veren böyle bir Hanımın şu yalancı Dünyada olabileceğini de Göstermişti.Vefa denince İstanbul da vefa semtini değil,filim bile olsa bu Hanımın sevgiye verdiği önemle ve pişmanlıkla akan Göz yaşlarını Hatırlarım....
Birde ikinci Bahar filminde Yanmak üzere olan küs,dargın ve çok kırgın olduğu Arkadaşını kurtarmak için, gözünü kırpmadan yangına atlayan,kendisini ölümden kurtarmaya çalışan,Geldin dayan diyen vefalı arkadaşına,
(Ben zaten senin gelip beni kurtaracağını biliyordum.)
sözü ne kadar çok vefalı,ne kadar çok Güzel, ne kadar çok büyük bir Arkadaşlık sevgisi...)
zamanımızda yangından,kedisini,köpeğini hatta Kaplumbağasını kurtarmak için canını tehlikeye atan,canı pahasına onları yanmaktan kurtaran vefalı ve merhametli insanlarda vardır...
Vefalı,kadir kıymet bilir olmayı istiklal marşımızı Şairi Mehmet Akif Erssoy ne güzel Dile getirmiş,şöyle ki,
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdadıma saldırdımı, hatta boğarım! ...
-Boğamazsın ki!
-Hiç olmazsa yanımdan kovarım.
Üçbuçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam;
Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale;
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale!
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim!
Adam aldırmada geç git! , diyemem aldırırım.
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...
İrticâın şu sizin lehçede ma’nâsı bu mu?
Allah böyle candan vefalı Arkadaşları hepimize nasip etsin..Selamlarımla,Dualarımla.
ABDULKERİM KAYA.21.01.2019.ANKARA
YORUMLAR
İnsanoğlunun, insani yanı ağır basmadığın da ne değeri olabilir ki, ille de insanlık diyorum hocam.. Vefalı olmak maalesef herkesin harcı da değil.. Keşke olabilsek.. Kaleminize yüreğinize sağlık, saygılarımla..
ABDULKERİM KAYA
elbette hocam vefali kişiler erdem olurlar sadık olurlar kutlarım saygılarımla.