- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ VE GELENEKLERİMİZ
Ne zaman çürümüş bir elma elime geçse hüzünlenirim nenelerimizin annelerimizin nasıl da sahip çıktıklarını eve giren her şeyin bir değeri vardır.
çünkü onlar yokluğu sevgiyi ve değeri en önemlisi de o değeri biliyorlardı.
İnsanlar yani o zamanın insanları hiçbir zaman bayat bir ekmeği çöpe atmazlardı. Mutlaka yediğimiz engüzel yemek olurdu.
unutuyoruz.
Daima diyorum unutuyoruz...!
şimdi bir ekmek iki gün dursa adı çöp yarım saat bekleyen çay dökülmeye mahkûm.artık o cümle de yok “ıslıt da içelim” sanırım bu insanların duygularına da sirayet etmiş gibi aşklar da artık mevsimler Ayrılmış durumda yaz aşkı, kış,aşkı bir de flört aşkı var.
Birisini sevmek uzun süre sevmek yani artık insanlarda psikolojik bir terim oluşturmuş durumda yani sen bir insana artık uzun süre sevemezsin sapkınlık “saplantılı”olmuş adı daha o sözcüğün anlamını bilmeden kısacası leyla ile mecnun aslı ile Keremle bu zamana göre psikolojik terimlere göre saplantılı kişileri ....
ama lafa gelince Leyla gibi mecnun gibi demesini biliyoruz kaç kişiye dediğimizi saymadan tutarsızca....
Bu zamana göre her şey bayat ekmek gibi iki gün bekledi mi çöpe gitmeli anladınız değil mi ne demek istediğimi o nesil öldü hatırlatırım.
Bayat ekmeği öpüp anlına koyan nesil öldü.
Hani misafir perverliğimiz vardı ya artık değiliz.
onlar öldü....!
kendimize olduğumuz gibi her şeye yabancız...!
Neyi nasıl isteyeceğimizi bilmiyoruz...!
Gülerek bir şeyleri gülerek çöpe atıyoruz....
ya da birileri gülerken bilmiyorum ya bu durumdan ne şekilde anlatacağımı bilmiyorum anlatmak istediğim şeyi anlattığımı da sanmıyorum yani ne istediğimizi insanlar ne istiyor hangi çağdayız.
toplum kültür evrensellik artık sadece bir kelimeden ibaret sadece sözlüklte olması gereken kelimeler ötesi yok daha söyleyeceğin çok şey var ama takatim yok Yorgun’um geçmişin ağırlığı geleceğin hüznü gibi hoşçakal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.