- 725 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Benim Kedilerim İnsandan Öte
Hey gidi günler hey. Benim kediler bir zamanlar küçüktü. Bunlar kendisini bana sevdirmezdi. Dişlerini gösterirler cırmık atarlardı. Kavga ede ede bugünlere geldik. Kavga ede ede derken lafın gelişi. Kendime alıştırmam uzun sürmedi. Üç beş cırmık sonrası alıştılar. Cırmık atanda şu anki kedilerim. Şimdi büyüdüler. Hatta birisinin iki tane yavrusu var. Bu ayın üçünde yavrular bir ayını doldurmuş olacak. Yavrular bile yürür oldu. Yavruları zaptetmek zor yerinde duramıyorlar. Anaları büyük bir sabırla bakıp emdiriyor. Şu anda kediler ve yavrular evimin içinde. Daha dışarısı sıcak değil. Sıcaklar yükseldiğinde kedileri evin içine almayacağım. Sıcaklar yükseldiğinde dışarıda hem üşümezler hemde terlemezler. Kedi evinin içine de hayli alıştılar. Yavrular kedi evine zaten alıştı. Yavrular rahat girip çıksın diye kedi evinin kapısının önüne merdiven misali taş koydum. O taşların sayesinde rahat rahat girip çıkıyorlar. Kedileri sabah dışarı çıkarıp yavruları da kedi evinin içine bırakıyorum. Sabah karınlarını doyuruyorum. Artı kedi evinin içine tabaklarında mama veriyorum. Evin önünde her yere sıcak vurduğu için mamayı kedi evinin içine koyuyorum. Çünkü mama sıcakta bozuluyor. Kedi evinin içi gölge olduğu için orda bir şey olmuyor. Benim yokluğumda örneğin ben çalışırken kedilerime kimse dokunmasın. Kedilerime kimse bir şey yapmasın. Kimse gelip de kedi evinin kapısını falan kapatmasın. Çünkü kedi evinin içinde yavrular var, kedilerin de yiyeceği yiyecek var. Kapıyı kapatan olursa ana kedi yavrularını emdiremez yavrular da açlıktan ölür. Artı kediler de aç kalır benim gelmemi beklerler. Çünkü bu kediler evcil. Bu kediler sokaklar da büyümediği için sokaklara gitmez. Böyle yazdım diye kedilerimi tutup sokağa salıveren falan olmasın üçüncü dünya savaşı çıkar. Bu kediler benim ailem. Sizin ailenizden birisine bir şey olduğunda ne yaparsanız ben sizin yaptığınızın bin katını yaparım. Benim kedilerim insandan öte kıymetli. Uzun lafın kısası kedilerimden uzak durun. Kedilerime bir şey olursa ben kontrolden çıkarım. Kendimi kaybettiğimde ne yapacağımı ben bile bilmem. Haa kedi bakmak kedi sevmek bedava kedi sahibi olmak isterseniz evin önüne gelen dişi bir kedi vardı. O dişi kedinin karnı şişti. Son gördüğüm de karnındaki şişlik yoktu. Kesin bir yere doğuruk. O kedi benim mahallede geziyor. Onu takip edip bulun yavrularına bakın. Tabi şimdi de dokunmayın onlar daha yavru anasını emecek. Gidin bulun az büyüdüğünde temiz tabakta süt yoğurt verin ondan sonra zaten size alışır. Yalnız günde en az iki sefer kedilerin karnını doyurmanız gerekir. Yoksa o yavruları evcil yapamazsınız. Benim büyük kediler satılık değil. Ama yavrular büyüdüğünde tanesini yüz tlden satacağım. Bu paradan benim kârım falan olmaz. Çünkü bu parayla kedilerin kalan aşılarını yaptıracağım. Yani kedilerin sağlığına yatırım yapacağım.
Bir mayıs ikibinonyedi
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.