- 723 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
İNSANIM MADEM...
Bir karanlığı sahiplenmek gibi belki de karanlığın sizi reddetmesi.
Göğün tanıklığında, hasbıhal ettiğimin bile farkında değilim. Mavi bir tufan az sonramı şimdiden sahiplendi ve dün mizaçlı gölgemi çoktan yuttu isli vatanı ruhumun.
Şerh düşmek filan istemiyorum bu küçük kıyamete aslında içimdeki yıkıntının tek mağduru olmak fazlasıyla üzüyor beni.
Görüntülerin karardığı ve mercek altına tutmaktan çok sıkıldığım aşikâr olup bitenleri.
Derin bir sessizlik hâsıl olan ve derme çatma hikâyelerin sancaklarını nereye dikeceğimi bilmediği…
Satırları yaftalıyorum işte ve zamansız tüm acıları bir övünç kaynağı görüp şaibeli yalnızlığın duvarlarına fırçayla darbeler yapıyorum.
Karanlık bir oda içimdeki eşyayı tıktığım aslında girmekten men ettiğim kendimi. Kolilerce yalnızlık yığılmış odaya ve bir transfer söz konusu: dünün mülkiyetinden kaynaklanan aslında kirasını peşin ödediğim ruhumun çetrefilli işlere hiç de aklının ermediği.
Posta kutumda sayısız mektup kimden geldiğini bilmediğim.
İçimin duvarlarına dayanmış sayısız mektup kime göndereceğimi kestiremediğim…
Kaygılarımı büyütürken ben sadece alımlı bir yürekle teşrif ediyorum evrenin merkezine.
Her neredeysem merkeze de uzağım.
Aslında kayıp bir acıyı daha evlat edinmek adına diğer acılarımı nüfusuma geçirip yer açıyorum yeni evladiyelik dokusuna ömrümün.
Anlatmaktan bıkmadığım ve her nedense anlaşılmaktan yana asla ümitli olmadığım.
O kadar çok teferruat var ki öncemde ve de an’ımda saklı ve işte geleceğimi kurgulamaktan acizim.
Yetim bir düş olduğumu biliyorum artık bilinmezin bile insanların rüyalarından kovaladığını ne de olsa varlık addedilen benlik bir söylem filan değilim sadece ve söyleyemediğim onca şey mesken ve zemin teşkil ediyor ne zamanki yolum yazıp çizmeye düşse.
Çok maharetli bir yalnızlık benimki ve üstüme kaç beden büyük gelen pijamalarımla, o odaya girişimi yapmak istiyorum.
Yüz metrekarelik bir yalnızlıktan bir odaya düşmüşken yolum.
Dipçiği midir ne hüznün, boyutsuzluğumun rüştünü ispatlamak adına ben dokunulmazlığımı lav edip mütemadiyen kendimi çimdiklerken ne de olsa gördüğüm kâbusların bir anlatı nezdinde bana olan yapışkanlığını azat etmek istiyorum.
Geniş mezhepli kimi insanın acısı.
Acımaklı gözlerle bakarken koyuveriyorum sözcükleri sanki ben de bir meşrebiyim bunca hakir görülmüş duygunum.
Sözcükler bitleniyor ve temizleyip hizaya getiriyorum her birini yine TDK nasıl buyuruyorsa hizmet etmeyi seviyorum sözcüklere.
Sevebildiğim kadar mutluyum ve insanım madem…
İçimdeki yokluk büyüyor.
Varlık adı altında atıl bir yürek sesine denk düşüyorum ve illa ki bağlanmalıyım birilerine ya da bir şeylere.
Bazen dokunuyorum bir dostun omzuna ve ürkerek tam cümleye başlıyorum ki…
Gerisi gelmiyor hiçbir şeyin çünkü yalnızlığımın çitlerinden atlayan rahvan atım illa ki sıkıntı yaratıyor ve rahatsızlık veriyor insanlara üstelik dostum ya da inandığım birileri bile olsa ne de olsa hakkım yok buna ve sessizliğini taciz edip varlığımla sıkıntı yaratmaya…
Ürkerek sever mi insan?
Dokunmadan ve görünmeden sever mi hele ki içindeki boşluk bir tabu kadar yoruyorsa insanı?
Kıtalar aştığım şiirler var.
Yollar aşıp geldiğim ve sığındığım yürekler.
İşte alt yazı geçiyor yüreğimin ekranından ve soyut bir imla hatası yapıyorum adeta ünlem yüklenmiş ruhumla ben mutluluğa taziyelerimi sunarken belki de bir başka mevsim düşecek yolum mutluluğa ne de olsa göreceli tüm duygular lakin acı ve hüzün çok derin çok da müşkülpesent ve ben, mütereddit ruhumun işgal edildiği her yeni günü ve geceyi nasıl oluyor da recm edemiyorum?
Zamana uyumsuzluğum.
Göreceli sıfatlara olan aşinalığım ve kabul görmediğim bir düzenek yine de ben hala sesimi duyurmaya çalışıyorum.
Merdivenlerinde aklımın ne çok cüce kelam az sonra uyanacak kainatın da tozunu atıp ben bir bir mübalağa dahi etmezken hala yaşamaya dair bir cümleyi kurarken zihnimde…
YORUMLAR
Reddetmek için, biraz olsun sahiplenmek gerekir..
İster aydınlık, ister karanlık...
Ürkerek de yaşanmaz, sevilmez de...
Hayatın merkezinde durmasan bile, alışmak lazım yaşadığın mekana..
Tebrikler Gülüm Hanım.
Gülüm Çamlısoy
bunu seviyorum işte.
göremediğim çok şeyi bana yansıtan yine sizlersiniz.
bazen çok emin olsam da...
bazen tutuk.
bazen çelişki yüklü...
çok teşekkür ediyorum özellikle eğitimci kimliğiniz ile bir öğrenciye ışık tutarken...
öğrenci kimliğimi de seviyorum.
gerçi yetişkin kimliğim ile çelişiyor ama...
çok teşekkür ediyorum değerli Mustafa Hocam.
sağ olun var olun, efendim.
selam ve saygılarımla...
ZEYBEK HOCA
Katkım oluyorsa.. Bir eksiği telafi edebiliyorsam..
Siz de sağ olun, var olun Gülüm Hanım.
Selam, saygı benden..
Gülüm Çamlısoy
yeniden çok teşekkür ediyorum.
eksik olmayın.
Biz ancak bize hayran olanları can ve yürekten överiz. LA ROCHEFAUCAULD
Günün sözüne ilişti de gözüm...
Asla katılmıyorum hele ki söz konusu başarı ve emek ise ve de iyi niyet bence bu adaletsizlik.
Hakkaniyet ilk sırada hem bu, dinimizin ve insanlığımızın bir ön görüsü değil mi?
Gerçekler ve gerçeklere vakıf olanlar.
Hayaller ise cepte saklı.
Umut mu?
Her daim.
Yüreğinizde yaşanan hissedilen bakir duyguların, yalnızlığın yarattığı etki ile dışa vurumu,bir nevi vicdan dökümü,vicdan muhasebesi
Değerli yürek ,yüreğinize hapsettiğiniz güneş ayan beyan ortada,acımasız hayatın size yüklediği görev size yüklediği misyon belli, bu gidişatta bazen tökezlediğiniz bazen düşe kalka menzil aldığınız anlaşılıyor ,içinizdeki tüm yalnızlığa rağmen
Lakin pes etmeyin direnin, hayata ,mutluluk tacını eninde sonunda giyeceksiniz
Yazınız manidardı,asıl mesaj imgeler arasında
Bilge yüreğinize,mahir manidar kaleminize
______________________________Selam olsun
Saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Artık daha bilinçliyim bu anlamda şükür doluyum.
Sunumu ne ise hayatın payıma düşen bariz.
Hayatla çok yeni tanıştım desem yeridir bu anlamda bir ara sudan çıkmış balık gibiydim hele ki herkesi kendim gibi bilip aldığım darbeler...
Sorun değil artık sorun da etmiyorum.
Saklı tuttuğum değerler var ve yaşama sevincim ve inancım.
Çok teşekkür ediyorum değerli hocam.
Saygı ve selamlarımı gönderiyorum: kabul buyurun lütfen.
şair67
Hani derlerya tuttuğunu koparan cinsten bağışlayın beni yani cesur hayata karşı dirençli görüyorum
bu tutumunuz bu azim ve kararlılığınız bence hemcinslerinize bir örnektir,ezilmişlikler adına evli olup olmadığınızı bilmiyorum lakin siz hayattaki bu ağır yükü gerek bilgeliğinizle gerek azminizle gerek imanınız ve inancınızla aşma eğilimindesiniz
Sizi kutluyor hayatınızın bundan sonraki sürecinde üstün başarılar ve mutluluklar diliyorum
saygı selam dua ile
Gülüm Çamlısoy
Bu, asla bir hırs değil sadece evveliyatımda her şeyi yarım bırakmışlığımın verdiği üzüntü ve pişmanlıkla kendime ve sevdiğim insanlara borcumu ödemek ötesinde beni mutlu ve huzurlu kılan...
Başım dik.
Aynı zamanda ben bu vatanın bir evladı, bir neferi olarak insan olarak da vazifem en azından aldığım eğitim ve bana sunulan bunca imkandan mütevellit bunu ifa etmeliyim.
Çokça zamanımı boşa geçirdim bir hiç uğruna.
Eşlik eden inanç ve umut.
Sağ olun var olun değerli hocam.
Gülüm Çamlısoy
eksik olma.
selam ve saygılarımla.