- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUTSAL GÜN
İNSANLIK TARİHİNİN EN KUTSAL GÜNÜ!!!
Bugün, Dünya İnsan Hakları günü.
İnsanlığın doğuştan hasletleri, vicdan, sevgi ve hoşgörü gibi değerleri dejenere etmeden ve insan olmanın asgari müştereklerini talep edenler ancak, insanı diğer canlılardan ayırır. Düşünme, düşünceyi söyleyebilme, toplanma ve örgütlenme, barınma, korunma, sağlıklı bir çevrede yaşama, yeterince ve sağlıklı beslenme, seyahat edebilme, inançlarıyla ya da inançsızca, ve de cinsel tercihleriyle yaşayabilme gibi haklardır.
Bu hakları, insanlık tarihinde, insanın yaşamında etkili ve belirleyici olduğunu söyleyen, kitaplı_kitapsız, peygamberli, havarili, halifeli hiçbir dinin aklının köşesine bile gelmemiş, insanlığa da sunmamıştır. Bu haklar, yine insanlığın özgürleşme talepleri ve mücadelesiyle, BM de, "İnsan hakları evrensel deklarasyonu" nun imzalanmasına müteakip, köleliğin ve satışının yasaklanmasıyla güvence altına alınmıştır. Bu nedenle, İnsanlık kutsal gün arıyorsa, köleliği kutsayanların doğduğu gün değil, köleliğin kaldırıldığı bugün insanlığın kutsal günüdür.
İnsanca yaşamak için talepleri olan, onları dile getiren ve elde etmek için de mücadele edenlerin insan hakları günü kutlu olsun.
Ne mutlu insanım diyenlere.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.