- 768 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SULUOVA ..EYLÜL 80..( 3 )
SULUOVA OYSA ÖYLEMİYDİ:
İki sinema biri pazar mahallesinde diğeri okul yolu dediğimiz cumhuriyet mahallesinde sinema yokuşu derdik suluova sakiinlerinin o yıllarda sosyal bir aile yapısı vardı. ilçenin üretim ve tüketim kaynaklı tek gelir sağlayan şeker palikesi ,kent merkezinde kuruludur.ama palikede ,sınırlar tel örgü ile çevrili idi.misafirliğe gidilecekse randevu talep edilir izinle dostlar ziyeret edilirdi. sanki bir karma devlet komüni, vardı.bahçelerinde yetişen o güzelim meyve çeşitlerini tel örgünün dışında içimiz ezilerek seyrederdik.bazende sınırları geçip bu meyvelerin tadına baktığımız azda olmadı.kampanya başladımı suluova esnafı bayram ederdi.palikenin karşısında laz kadir amca derdik kara lastikçi ( CIZLAVAT ) hem satar hemde tamiratını yapardı. birde rendeci işhanı, derdik mülki erkan burada görev yapardı eski yapısıyla içerden ve dışardan çıkışları olan bu işhanı aynı zamanda ahalinin çay sohbetlerinde ki anılarıyla dolup taşardı.şimdi suluova, oysa öylemiydi derken palike ile rendeci işhanının arasında kalan geniş aynı zamanda şehrin işlek caddesi olmasının yanında meydan olarakda, kullanılırdı.burada bayramlar kutlanır mitingler düzenlenirdi. gene böyle bir gündü dönem adalet partisi iktidarı başbakan süleyman demirel ,miting yaıyordu.davullar zurnalar çalınıp halay çekiliyordu.parti taraftarı diğer gurup ise ilçede deve gezdiriyordu.deve baş ipini göğüsleyen mindehor köyü patronu tangal osmandı, deveyide o getirtmişti.ama işin ilginç yanı deveyle fazla ilgilenen yoktu.rendeci işhanını köşesindeki manavın kürt niyazinin, manavı derdik.karşı taraftan umudumuz ecevit, sesleri geliyordu diğer tarafta ise birde ne göreyim belediyenin sucu serveti derlerdi bu benim babamdı kendisi adalet partisininde aynı zamanda delegesiydi.ben şaşırmıştım yaklaştığımda birde ne göreyim ayaklarında çarık yamalı bohçalı bir elbise bağırıyor çağırıyor işte chp nin yaşantısı demire,l gelecek dertler bitecek.bir elinde laz kadirden alınma yeni potin yani iskarpin giydiği çarık ayaklığı göstererek işte demirel, işte medeniyet sloganları arasında mitinde bitmişti.o dönemlerde umudumuz ecevit umudumuz karaoğlan sözleri arasında geçen dönemlerdi.suluova ahalisini ne ecevit, nede demirel, memnun edebildi.gelen hep gideni arattı .ben aklım erdi ereli suluova, halkı hacı abi destekli siyasi operasyonların yapıldığı bir emekli ilçesi.mahalle ve sokak baskısıyla aman eş dost üzülmesin zaten ağırlılıklı olarak muhafazakar yönü ağır basan halk terbiye edilmişçesine kendisine söylenen partiye, gider oyunu atar çokta sakindir rendeci, çay ocağında da çayını yudumlardı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.