- 946 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KAHVE TELVESİ
KAHVE TELVESİ
Eğitimenstitüsi’nde okurken coğrafya öğretmenimiz Mustafa Uzun (Allah Rahmet Eylesin) enlem ,boylam ,ekvator,yerel saat hesaplamaları konularını işlediği dersin son dakikalarında sınıfa dönerek:
-Düğüne gider misiniz çocuklar?
-Evet öğretmenim.
-Düğün salonuna gelin ile yan yana kim girer?
- Damat öğretmenim.
-İşte boylam.
-Düğünün sonunda gelinin beline ne bağlanır?
-Kırmızı kuşak öğretmenim.
-İşte size ekvator.
Sözünü bitirmişti ki teneffüs zili çaldı. Öğretmenimiz sınıftan çıkmak üzere kapıya doğru yürümeye başlamıştı ki.
Bir arkadaşımız söz alarak:
-Öğretmenim enlemler nerede? Diye sordu.
Öğretmenimiz duraksamadan .
-Onu da siz bulun. Dedi ve sınıftan çıktı.
Bütün öğrenciler tebessüm ile bir birimize baktık.
Kahveyi içtikten sonra fincanın dibinde kalan tortuya telve denir.Bazı kahve severler kahvenin telvesini fincanda bırakıp da heba olmasına gönlü razı olmaz.Telvenin de gereğini yapar.
Sertavul’da önünde söğüt ağacının bulunduğu kahveye Söğütlü Kahve denir.Söğüt ağacı gölgesini ve serin havasını yaz sıcağında altında oturanlara karşılıksız sunar. Burada yapılan sohbetin , içilen çayın ve oynanan oyunun tadı başkadır.
Oyunlar oynananıp masa hesabı ödendikten sonra zamanda ikindiye yaklaşmıştır. İşi olanlar ,evine erken gitmek isteyenler, birer ikişer kahvehaneden ayrılırlar.
İşi olmayan sohbet arzusu olan arkadaşlar tekrar yeni bir masa etrafın da toplanıp kahve telvesi tadında sohbete koyulurlar.Bu sohbetin içinde çocukluk anıları, okul anıları,mesleklerle ilgili sorular ve yanıtları vardır.Bilgi edinmek isteyen bilgi sahibi olur.Ülke gündeminden dünya gündemine fikirler üretilir.Çalışma yaşamından anılar anlatılır.Hemen hepimiz aynı yaşdaşlar olduğumuzdan birbirimizi dinlemekten sıkılmayız.Tekrar istenen çayların da lezzeti sohbet kadar güzedir.
Hep merak ederdim. Yol boylarında yüksek gerilim hatlarında asılı duran renkli toplar ne işe yarar diye.Bu işte çalışanın biri sorumu yanıtladı .O renkli toplar uçaklara uçtukları bölgede yüksek gerilim enerji nakil hattı olduğu bilgisini vermek için yapılır imiş.
Yaz meyvesinin piri karpuzdur.Karpuz olmuş ise yaz da gelmiş demektir.Eskiden tarlasına karpuz eken geceleri beklerdi.Çünkü talibi çoktu.Evin lisede okuyan oğlu akşam evden ayrılabilmek için karpuz tarlasına bekçi olmaya gönüllü razı olur.Karpuz tarlasına uğramadan yaya şehre gider. Sinemada filmi izler.Filmin bitiminde tekrar yaya olarak geldiği karpuz tarlasında sabahlar.Çünkü evden sinemeye gideceğim dese izin çıkmayacak.
Anılarından kumanyası olan, yaşama dair anlatısı bulunanları söğütlü kahvede sohbete bekleriz..
Kahve tadında bayramlar.
Eyüp Uysal
24.08.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.