- 630 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BUNU YAZMAK ZORUNDA KALDIĞIM İÇİN ÜZGÜNÜM.
22.08.2018 Tarihi itibariyle, yani Kurban bayramımızın 2. Günü bana mesajlar bölümünden bir mesaj gelmiş. Mesajı gönderenin adını soyadını yazmayacağım.
Mesajın konusu yazdığım bir yazı:
O yazının linki de şu: www.edebiyatdefteri.com/175989-aptala-aptal-diyen-aptal/
Mesaj şöyle başlamış: ’bu yazıyı yazarken hiç utanmadın rahatsız olmadın hiç kendini sorgulamadın içine sindirdin ve astın okuttun yorum aldın ’
Bu satırları okuyunca işin doğrusu şok oldum. Zira yazdığım o yazıda utanmamı, kendimi sorgulamamı gerektirecek hiç bir şey yoktu. Kısaca Mahmut Efendi Müritlerinden 15-16 yaşlarında bir yeni yetmenin vaaz diye yaptığı bir saçmalıktan, bu arada o vaaza vatandaşın birinin yaptığı saçmasapan yorumdan bahsetmiştim.
İşin bir diğer ilginç tarafı bu yazıya sadece iki kişi yorum yapmış. Yorum yazanlara herhangi bir cevap dahi yazmamışım. Yani öyle binlerce kişinin okuduğu, yorum yazdığı bir yazı filan da değil bahsi geçen yazı.
Nesyse mesaj şöyle devam etmiş:
YAKIŞTI MI
60 KÜSÜR YAŞINDASIN ELİNDE KALEMİN VAR DİYE ADAMA YORUM YAZANLARA KÜFRETMEYİ MEZİYET SAYIYORSUN UYARANLARA DAHA AĞIR SÖVMEYİ ADAMLIKTAN SAYIYORSUN ÖYLE Mİ? TEBRİKLER!
’Evet yaşlaşık altmış beş yaşındayım. Lakin hangi adama yorum yazanlara sövmüşüm, beni uyaranların hangisine daha beter sövmüşüm anlayabilene aşkolsun. Neyse ki bir sonraki paragrafta konu biraz olsun anlaşılıyor:
M.........’e YORUM YAZAN HERKESE KÜFRETMEYİ KENDİNDE HAK GÖRÜYORSUN SENİ ULU ORTA UYARINCA DAHA AĞIR KÜFÜRLERİ SIRALAMAYI DELİKANLILIK SAYIYORSUN SEN KÜFREDİYORSUN YORUMLARDA DA KÜFRÜ ETMELERİNE İZİN VERİYORSUN
DOĞRU MU BU
O noktalı yerde de sitemizin bir üyesinin adı var. İşin doğrusu bahsi geçen üye ile hiç aramız yoktur. O beni sevmez ben de onu... Lakin ben onun yazdıklarına karışmam o da benim yazdıklarıma uzun süredir yorum filan yazmaz.
Allah da biliyor ki bahsi geçen kişiye ( M ) bugüne kadar bir kez olsun küfretmemişimdir. Dahası sitede - şimdi olmayan- bir bayanın şiirine yazdığım yorum üzerine beni telefonla arayan( Yani istesek telefonla da görüşebiliriz M ile ) bahsi geçen kişi ’ Sen, bize hakaret edilen bir şiiri beğenmiş, şairi olacak kadına övgü dolu bir yorum yazmışsın’ deyince ’ Şiirde sizlerden bahsedildiğini bilmiyordum. Özür dilerim’ Deyip yazdığım yorum silmişimdir. Yani bırakın küfretmeyi ve küfrettirmeyi bir seferinde silinen bir yazısı sebebiyle’ Seninle aramız olmasa da yanındayım bu sefer ’ demişimdir. Dolayısıyla o kişiye sövdüğüme ve sövdürdüğüme neye bakarak hükmedilmiş anlayabilene bir kez daha aşkolsun.
Hani mesajda doğrudan doğruya benim yazımın linki olmasa kendi kendime ’ Sanırım başka adrese göndereceği mesajı yanlışlıkla bana gönderdi’ diyeceğim ama böyle bir durum da yok. Bahsi geçen yazıda çoğunlukla İsmail Ağa cemaatine giydirmişim lakin bana mesaj yazan kişi kesinlikle İsmail Ağa Cemaatinden değil. Yani ’ Herhalde cemaate çatmama alındı ’ Diyebileceğim biri asla değil.
’ 2005 yılında evlerde balkon mu vardı?’ diyen birine aptal dememi küfür olarak algıladı’ desem bunun da ne kendisiyle ne de savunmasını yaptığı kişi ile uzak yakın alakası var.
Ve işin daha da garip tarafı ’Aptala Aptal Diyen Aptal ’ Başlıklı yazımı 7 Ağustos 2018 de yani 17 gün önce yayınlamışım o günden bu güne kadar bekleyip de böyle bir bayram gününde ’ İNSANLARI GERÇEKTEN SEVMİYORDUM SAYENDE NEFRETİ DE ÖĞRENDİM ’ Konulu bir mesajı kesinlikle anlamadım.
Mesajda bunun dışında da paragraflar var ama ana konu bu.
Mesajda yer alan iki cümle de şöyle :
’HERKES BEZİ KADARDIR, SEN BU YAZIYI YAZIP ASTIN SANA YAKIŞANI YAPTIN SÖVDÜN
KİŞİLİK MESELESİ TABİ KENDİNE YAKIŞTIRABİLİYORSAN DEVAM ET ’
Gerçekten de şaşkınım.
Böyle bir mesajı hem de bir bayram günü-uzun süre çok iyi arkadaş olduğum bir arkadaştan- almış olmak beni oldukça şaşırttı ve üzdü.
’NEFRET GİBİ AĞIR BİR YÜKÜN ALTINA SOKTUN BENİ İKİ CİHANDA SENDEN DAVACIYIM ’ da demiş.
’İnsanları sevmiyordum...’ diyen bir insanı nefret gibi ağır bir yükün altına sokmuşsam Allah elbette soracaktır bunun hesabını ama ben kimseden davacı değilim. Herhangi bir hakkım varsa helal olsun.
Öte taraftan son satırları ’bana cevap yazma lütfen gerek yok ’ olmuş. Yani bana ne bir soru sormak ne de kendimi savunma hakkı vermiş. Oysa en adi cürümleri işlemiş olana bile kendini savunma hakkı verilir.
Evet, böyle özel bir konuyu sayfama taşıdığım için üzgünüm. Lakin mutlaka cevap vermem gereken bir mesajdı oysa arkadaş tarafından engellendiğim için herhangi bir cevap yazamıyorum.
Not: Eğer bu yazıya yorum yapacak olursanız lütfen ’Allah akıl fikir versin ’ kabilinden şeyler bile yazmayın. Çünkü bu dahi küfür olarak algılanıyor maalesef.
YORUMLAR
üzüldüm hocam..öncelikle sizin gibi bir tarih hocamıza bayramda üzmek deyil yazı yazan kalem tutan ellerden öpülür..veki sizde biliyonuzki meyve veren agaç taşlanır..haliyle olacak takmayın kafanıza bizler sizleri seviyoruz siz yazınki bizler okuyalım hocam....ve herkes dört.dörtlük olsa inanın kıyamet kopardı.aynı yöne gitsek dünyamız nasıl dönerdi....bazen ben bile o kadar haklı oldugum halde susmak zorunda kalıyorum...lakin korktugumdan filan deyil..edep ve terbiyem müsade vermediyi için..ALLAHA havale ediyorum..sizde öyle yapınız...tekrar bayramınız mübarek olsun.gül diyarından selam ve dualarımla..