- 879 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Ne çıkarsa bahtınıza
Hani yaşam denge üzerine kurulmuş ya; buyrun size denge!
suskuna zevzek
zeyreğe gerzek
zalime mazlum
mücrime masum
densize durgun
çapkına meftun
aymaza saygın
körpeye aygın
huysuza dingin
gamsıza sezgin
bencile cömert
yiğite namert
ayyaşa dindar
uysala kindar
çirkine güzel
yobaza özel
adile haksız
süslüye tipsiz
.................
Bu tablo kimileri için grinin hakim olacağı bir yaşantı gibi görünse de;
Sabır, direnmek, dayanmak, alışmak gibi kavramların katkısıyla; sarı, kara, nadir de olsa maviyi yaşamak mümkün.
Çoğunluğun kaderi ile eşleşmiş olduğu için denge olayındaki rolü büyüktür.
Birde tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş ekibi var...
Çayır yeşili, kahverengi, göz çevresi moru gibi vurgulu renklerin yanında beyazla da cebelleştikleri olur.
Her ne kadar azınlıkta olsalar bile denge olayına katkıları olur.
Şimdi gelelim dengi dengine vuran davullara...
Uçuk pembe, kırmızı, mavi, turuncu gibi renklerle sarmaş dolaş geçinir giderler.
Bu ekipte dengeyi koruyanlar kadar tekmeleyenler de olsa da;
Koruyanlar, saygın davranışları ile diğer iki ekibe örnek olmak açısından denge olayına katkı sağlarlar.
Artık ne çıkarsa bahtınıza!
Nurten Işılak
YORUMLAR
Küçük fotoğrafa bakarsak yazıda sıralananara ağıt yakmamız gerekir... Hem de bolca!... :)))
Ama bir de büyük fotoğraf var... İşte orada 'dengesizliğin içinde bir denge' var...
Bütün kullar Allah'ın... Yarattığını iyi tanıyor.... Hiçbiri diğerinden daha önemli değil onun için... Mizana kadar!....
Bir tanıdığım yıllar önce bana :"Allah her kötüyü bir iyiye emanet etmiş... Onlar da çekecekler!.." demişti... Yıllar bana bu sözün doğru olduğunu gösterdi....
iyilerin sınavı bu bence... Onlar, Allah'ın onlara sınav soruları...
Bunlardan birinin kötü olması da gerekmiyor... Eşitsizlik, ( ince ruhundan dolayı ) en çok iyiyi zedeliyor, en çok o mücadele veriyor, o yıpranıyor... Diğeri halinden memnun!... :)))
İşte böyle Sevgili Arkadaşım!.... Bu işin bir de sonu var!... Sonuna bakmak lazım!.... :)))
Çok hoş bir değinmmeydi... Yüreğine sağlık... Kutlarım....
Sevgilerimle...
“Ne düşerse payımıza
Hiçti!
Neye yetişsek
Geç!”
demiştim bir şiirimde...bahtımıza çıkanı özetliyor sanırım:) ama, “umut” hep var çiçeğim. Aynı renge bürünmeye, örtüşmeye, uyuşmaya dair...
Yeter ki, soluk da, silik de olsa o güzel renkleri fark edelim.
Bak ben senden sonra daha bi eflatun oldum mesela:)
Sevgimle kraliçem!..
KurşunKalem
Bir Çin atasözü der ki;
Bir dağı yok etmek küçük taşları taşımakla başlar...
Hayat bir dengedir...Denge doğada asla bozulmaz...Dengesiz olan insandır. Doğanın dengesini bozmaya kalktıkça kendi dengesini bozar.
Hayatta düşünü kurduğumuz her şey bir denge ile gerçekleşir...
Çok anlamlıydı yine saygılarımla...