- 1028 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Gerçek olgun müminin özellikleri
Bu konuda Yüce Allahımız Enfal suresi 2.ve 3.Ayeti kerimelerde ( Müminler ancak,Allah anıldığı zaman yürekleri titreyen,kendilerine Ayetleri okunduğunda imanlarını artıran ve
yalnız Rablerine Güvenip dayanan kimselerdir.3.Ayet (onlar namazlarını dosdoğru kılan ve kendilerine Rızık olarak verdiğimizden Allah yolunda harcayan kimselerdir.)
Sevgili Peygamgamberimizde,
( sizden biriniz kendisi için istediği iyilikleri mümin kardeşi içinde istemedikçe gerçek olgun mümin olamaz.)
( Müslüman o kimsedir ki,Elinden ve Dilinden diğer kardeşlerinin emin olduğu kimsedir.)
( Müslümanlar bir vücudun azaları gibidir.Başı ağrıdığı zaman bütün azaları rahatsızlık duyar,Gözü ağrıdığı zaman bütün azaları rahatsızlık duyar . ve müsülümanı o sıkıntısını gidermek için birlik de gayret gösterir.)
( Bir keresinde sevgili Peygamberimiz,Ashabına şöyle seslendi.( sizlere en büyük günahları Haber vereyim mi? Evet buyur Ya Resulallah dediklerinde, ( Allaha eş ortak koşmak, Allahı inkar etmek,yalan konuşmak,yalancı şahitlik yapmaktır.) mübarek Sahabe,Allahu Tealanın Elçisi bunu o kadar çok tekrar etti ki,hepimizin aklından,keşke Allah Elçisi daha fazla tekrar etmese de kendisini daha fazla üzmese diye hepimiz aklımızdan aklımızdan geçirdik...
( Vahiy meleği Hazreti Cebrail,her gelişinde komşuluk Haklarından o kadar çok bahsetti,o kadar çok bahsetti ki,ben komşuyu komşuya mirasçı yapacak sandım.)
( Vallahi, iman etmiş olmaz,vallahi iman etmiş olmaz,vallahi iman etmiş olmaz,ashabi kiram, kim iman etmiş olmaz ? Ey Allahın Elçisi, dediklerinde,Komşusu kendi şerrinden Emin olmayan kimse iman etmiş olmaz ,) buyurdu.
Ve bir keresinde de, ( Komşusu aç iken tok olarak yatan bizden değildir.) buyurdu.Müslüman Hanım kardeşlerimize karşı şu Peygamber sözleri ne kadar güzel ve kalplere sevinç ve mutluluk vericidir.( Müslüman bir Hanım beş vakit namazını kılar,Ramazan orucunu da tutar,iffetini de korur,muhafaza ederse,cennetin sekiz kapısının hangisinden isterse oradan girer.) ( cennet Anaların ayağı altındadır.) Buda,Yavrusunu binbir türlü zahmetlerle besleyip büyütmesin den dir.Allahu Tealanın bir lutfu olarak da Anaları cennetle mükafatlandırmasındandır.
ABDULKERİM KAYA . EMEKLİ VAİZ. 01.07.2018. ANKARA .
YORUMLAR
Hocam Merhaba!
Gerçek olgun müminin özellikleri başlığıyla yazdığınız, ayetlerle bezeli yazınızı dikkatle okudum.
Çok anlamlıydı!
Sonra kendi kendime sordum.
Abdülkerim Hocamın çerçevesini çizdiği olgun müminler nerede?
Sahi hocam bizde kamil insan var mı?
İsterseniz sorumu biraz daha açayım, özellikle devlet erkanı içinde tanımladığınız mümin var mı?
Selam saygılarımla