- 791 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MİHMADLI YÖRÜK TÜRKMENLERİ DERNEĞİ ON YILLIK BAŞARISI
GAZİANTEP MİHMADLI YÖRÜK TÜRKMENLERİ DERNEĞİ
(Mahmatlı Hacı Ömerler Derneği) 10 YILLIK BAŞARISI
08.08.2008’de Gaziantep merkezli kurulan derneğimizin 10 yıllık başarı öyküsü ;
1) 2009’da Mahmatlı Oymakları kurultaylarını başlattık.Türkiye’deki Mahmatlı oymaklarının tanışmasını sağladık.Araştırmalar yaparak mevcut bilgilere yeni bilgiler ekledik.
2) 2010’da Kızık Boyu kurultaylarını başlattık.Bunun sonucu olarak Türkiye Kızık Boyu’nun uyanışına vesile olduk.Araştırmalar yaparak mevcut bilgilere yeni bilgiler ekledik.
3) 2011’de T.C.Milli Kültür Dernekleri kurultaylarını başlattık.Bu etkinliklerin sonucu olarak ; kurultay geleneğinin canlanmasını ve tüm Türkiye’nin hareketlenmesini biz sağladık
4) Kurultayları Gaziantep’te yaparak,önemli merkezlerden birisinin güney ve güneydoğuda olmasını sağladık.
5) Gaziantep derneklerini ilk kez Türkiye Yörük Türkmen Dernekleriyle tanıştıran biz olduk.
5) 2012’de Anadolu’nun doğu bölünün de Ertuğrul Gazi’yi anma etkinliklerine katılmaları gerektiği çalışmalarını başlattık ve bu çalışmadan sonucu olarak 2013’te karar alındı.2014’te Gaziantep’ten ilk kez 7 dernek birlikte etkinliğe katıldık.
6) 2014’te Gaziantep Şehitkamil sınırlarında yer alan Hacı Ömer Suluğu’nun tarihi eser listesine alınmasını sağladık.
7) Yavuzeli sınırlarında, Gemrik köyünde Roma dönemine ait yapının tarihi eser listesine alınmasına vesile olduk.
8) 2014’te Gaziantep Yavuzeli sınırlarında Araplı-Mahmatlı kesişim bölgesinde Çukuryurt obası bölgesinde,Roma dönemine ait yapının tarihi eser listesine alınmasına vesile olduk.
9) 2014’de İzmir merkezli kurulan Dede Korkut Federasyonunun kurucu dernekleri arasında yer aldık.
10) 2015’te Gaziantep Oğuzeli’nde yapılan Milli Kültür Dernekleri kurultayında başka boyların da - Bayındır Boyu’nun- ilk kurultaylarını yapmalarını sağladık.
11) 2016’da Gaziantep Şehitkamil sınırlarında yer alan Kınık Suluğu’nun tarihi eser listesine alınmasını sağladık.
12) 2018’de Kızık Boyu Dernekler Birliği (Fed.) kuruluşuna öncülük ettik.
NAFİ ÇAĞLAR MAHMATLI
08.08.2018 / İstanbul
GAZİANTEP MAHMATLI HACI ÖMERLİ OYMAĞI EĞİTİM KÜLTÜR
DAYANIŞMA VE ARAŞTIRMA DERNEĞİ
2010-2011 YILI ETKİNLİKLERİ
( 19 Kasım 2010 – 11 Kasım 2011 )
5 Şubat 2011 Cumartesi ; 19 köyün mezarlıklarına 500 kara çam ve 500 kara selvi dağıtıldı.
( Dernekçilikte Gaziantep’te ilke imza attık.)
6 Şubat 2011 Pazar ; Şehitkamil-Karayusuflu köyü mezarlığına 100 kadar fidan dikildi.
8 Şubat 2011 Salı ; 31 köyün mezarlıklarına 1000 kara çam ve 1000 sarı çam fidanı dağıtıldı.
27 Şubat 2011 Pazar ; İstanbul-Sarıyer’de ; Yörük-Türkmenler Derneği 3.Kurultayı
24 Nisan 2011 Pazar ; Bursa-Yıldırım-Derekızık köyünde ; Bursa Tarihi Kızık köyleri
Yardımlaşma Derneği’nin düzenlemiş olduğu “Bursa Kızık köyleri
buluşması” etkinlikleri.
8 Mayıs 2011 Pazar ; Gaziantep-Yavuzeli-Süleyman Obası köyünde ; Rışvanlar 4.Şöleni.
8 Mayıs 2011 Pazar ; Adana-Sarıçam-Mustafalar köyünde ; Yörük-Türkmenler 9.Kurultayı.
8 Mayıs 2011 Pazar ; Şanlıurfa-Siverek-Karakeçi köyünde “4.Karakeçili Şenlikleri”
21 Mayıs 2011 Cumartesi ; Şanlıurfa-Siverek’te ; Karacadağ Türkmenleri Derneği taziyesi.
22 Mayıs 2011 Pazar ; Konya-Çumra-Lille’de; Yörük-Türkmenler Yayla Şenlikleri.
30 Temmuz 2011 Cumartesi; Nevşehir-Avanos-Mahmat kasabası’nda ; Mahmat Belediyesi
ile iş birliği yapılarak;Türkiye geneli “Kızık Boyu 1.Kurultayı” ve
“Mahmatlı Oymağı 3. Kurultayı”
31 Temmuz 2011 Pazar ; Niğde-Çamardı-Mahmat köyü ziyaet edildi, köylüler ile görüşüldü
ve dernek yeri de belirlenerek, dernek kuruluş aşamasına getirildi.
25 Ağustos 2011 Perşembe ; Gaziantep Rışvanlar Derneği’nin iftar yemeği.
25 Ağustos 2011 Perşembe ; Bolu-Mengen-Mamatlar köyünün iftar yemeği.
10-11 Eylül C.Tesi-Pazar ; Bilşecik-Söğüt’te yapılan “Eğtuğrul Gazi’yi Anma Şenlikleri” ?
8 Kasım 2011 Salı ; Şanlıurfa’da Beğdili’lerin ( Badıllı’ların) ve Rışvanlar’ın iş birliği ile
Beğdililer’in ev sahipliğinde yapılan bayramlaşma töreni…?
Davet edilip te gidemediğimiz yerler…
7-8 Ağustos 2010 Ct.-Pz. Malatya-Arguvan’da yapılan “Atmalı Oymağı 1.Kurultayı”na
katılmıştık.Ancak 5 Haziran 2011’de Ağrı-Patnos’ta yapılan 2.Kurultaya katılamadık.
Ankara, Antalya, Isparta, Denizli,Bolu, Bursa, Balıkesir, Konya, Kırıkkale ve Sivas’ta
yapılan çeşitli şölenlere veya etkinliklere davet edildik ve katılamadık.
19 Haziran 2011’de Kayseri-Develi’de yapılan “Aşık Seyrani Şenlikleri”ne katılamadık.
24 Temmuz 2011’de Kayseri-Tomarza’da yapılan “Aşık Dadaloğlu Şenlikleri” ne katılamadık.
Şahsen davet edilip gittiğim ve katıldığım yerler de buraya yazılmamıştır.