- 481 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şen Olası Bağım
Şen Olası Bağım
(Manzaraya hâkim yüksek bir noktadayım)
Yüreklerde yıllarca yaşatılan bir rüyanın tezahürüdür şimdilerimiz. Göçebe bir halkın Orta Asya’dan, Ergenekon’dan sonra çadırını kurup yurt edinmesiyle başlayan bir süreçtir. Göç yolunda seki seki oluşturulan küçük birliktelikleriyle var olup geldiler atalarımız. Rüzgârın kardeşliğinde, bunaltıcı ağustoslarına inat bulutların sunduğu serinlik, sıcak aynı zamanda güzel günlere kavuşma isteğinin tezahürüdür bu günlerimiz.
Vuslata eren yürek, kurak toprakla buluşan su misali kaynaşmanın, birlikteliğin verdiği hazzı yaşamak gerek doyasıya.
Yorulmuş, ihtiyarlamış bir insana vurulan gençlik aşısı gibi kıpır kıpır taptaze bir hayat bu. Neticede en izbe dimağlarda şenlendi yürekler. Uzak ufuklarında aranan umutlar ardından hayaller kendini buldu.
Yol yorgunu atalarımızın özlemleri, çocukların yürek atışlarıyla canlandı. Bundandır ki gelecektir umuttur çocuk. Hayaldir berekettir çocuk. Saftır temizdir.
Kur’an-ı Kerim’in oku mesajını yürekten dinleyip, bilimle sulamak gerek topraklarımızı. Böyle olagelmiştir asırlardır. Emeğin, başarmanın, kendine güvenin, hasadıydı şimdilerde alınan. Arzulanan sevincin harmanıydı. Gam yüklü dünlerin, hırpalanan bedenlerin bayramıydı bugün. İlk çentiği heyecanla düşülen, ak günlere sunulan bir meydi.
Özgürce dalgalanan bayrağım. En güzel alıyla en narin hilaliyle dâhil olsun bu şenliğe. Toprağımın mağrur meşe ağaçları ilk kez bu kadar dik, ilk kez bu kadar gülen yüzüyle kendine yaslanan insanı karşısında buldu dağlarım. Nane kokuları, ceviz yapraklarının salınımı, başakların dik duruşu, kızaran tarlalar, uçuşan kelebekler ilk kez bu kadar görkemli bir musiki oluşturdu vatanımda. Süzüldü yürek imbiğinden can evine
güzel güle bülbül olmuş şakıyor
nakış nakış sevgiler dokuyor
sevdiceğine nağmeler okuyor
yaşama sevincin solmasın gönül
Ana sütü gibi temiz, sevenlerin yürek atışları gibi şen, sazın tellerinin tınısı kadar huzurlu aksın ırmaklarımız. Kulak pasını silen en güzel ninniler çocuklarımızın olsun. Şemsler doğsun zifiri gecelerimize artık. Güneş bugün bir başka gülümsesin bize.
Zemherinin en çetin anlarında
gebe kalsın yeni geleceğe bütün nevbaharlar
iple çekelim güzellikleri.
İlkay Coşkun
04.02.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.