- 588 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT BİR SAHNE İSE VE BAŞROL BENDE-6 / ÖZEL BÖLÜM DEDEM ÖMER EFENDİ
HAYAT BİR SAHNE İSE VE BAŞROL BENDE-6
ÖZEL BÖLÜM DEDEM ÖMER EFENDİ
Dedem hakkında sizlerin bildiğinden pek fazla anlatacak bir şey bulabilir miyim bilemiyorum. Bana göre benim çocuk gözlerimle dev gibi bir adam. Esmerdi başında kasketi hiç eksik olmazdı. Dedemin bakkal dükkânı işletirken kapının kenarına yaslanıp dışarıyı seyretmesi beynimde bir fotoğraf gibi çakılıp kalmıştı. Yine hatırladığım kadarı ile koyu renk elbise ceket ve yelek giyerdi. ( Siyah, Kahverengi )
Tatilimin önemli bir bölümü bağımızda geçerdi. Bağın hemen önünde tezgâh kurar ve üzüm satardı. Bende yamaklığını yapardım. Çarşamba günleri Susurluk’un pazarı idi ama ne Pazar. Bir tarafta sucuklar pişirilir kokusu bize kadar gelirdi. Diğer tarafta ise etler pişirilirdi. Çarşamba günleri dedem eşeğin iki yanına iki sandık üzüm yükler pazara tezgâh açmaya giderdik. Bir zamanlar haznedarda bende pazarcılık yaptım. Kim bilir bu bana dedemden kalmış miras olabilir.
Bir keresinde gece bağa üzüm çalmaya girdiler. Bağ evinin zemininde bir kapak varmış o güne kadar bende bilmiyordum. Dedem kapağı açarak babaannemle beni bodruma indirdi. Sonrada ‘’ Sakın ben çıkın demeden dışarıya çıkmayın’’ diye tembihledi. Çifteyi kaptığı gibi bağa daldı. Bir ara biz merakla beklerken iki defa silah sesi geldi. Dedem yanımıza gelerek bizi bodrumdan çıkardı. Kendi kendine konuşuyordu, ‘’ Köpek soyları arkalarına bakmadan kaçtılar. Yine yanlış hatırlamıyorsam, bana sirke yapıyorum derdi ama şarap yapıyordu. Ben dedemi böyle tanıdım. Benim çocuk gözümle, yiğit babacan uzaktan korku veren yanında çocukla çocuk olan bir adam. Nur içinde yat dedem.
17.06.2018. PAZAR
Tuğrul Ahmet Pekel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.