- 639 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BENİ BIRAKIP GİTTİĞİN
Korsan bir kentin insanıydık ikimizde.Kaldırımların yüzümüze sinen rengi,maviye çalan
düşlerimizin ayrılığa yenik düşeceğini bilemezdik.Uzaktık ayrılıklardan ikimizde...Ama ayrıldın.Bırakıp gittin nedensizce.
Ardından gecelerim buruk kaldı,yıldızlarım küskün,mevsimlerim anlamsız...Nedeni yoktu ayrılığımızın...Giderken yalnızca kokunu bıraktın gecelerime.
Beni bırakıp gittiğin o çıngırak saklı,karanlık gerili gecenin zemherinde ve yürek zemininde tepirdiğin tanrısal toy tayların,zamanın durak peygamber söylencelerinden daha kutsal,diz çökümü yalnızlığıma ve yalnızlığımın kalabalık zehir zemberek sakladığım bitmesi bir masal olan o toprak gözlerini unutamıyorum.
Sen gidince korsan kentimiz kayboldu,kaldırımların rengi silindi. Gecelerimin yıldızları kaydı birer birer.Sabahlarım solgun,günlerim anlamsız, sevgiden yoksun kaldı ardından.
Beni bırakıp gittiğin;sonsuz asılı o orijinsiz zamanda,o gölge renkli firari ve seyyah,siyahi anlarımızda sadece hüzünler bıraktın bana,birde özlemini...Ayrılırken yüreğime dokunan göz yaşlarını silebildin mi? Ben silemedim daha...
Beni bırakıp gittiğin, öylesine mihrabı halaylı alay,alay yalımlarla göğün aynasına astım yüreğimi.Olmadığın tüm anlarımı sildim.Ölüme zulaladım hislerimi.
ahh..
bir bilsen sensiz geçen zamana neden alışamıyorum.Bir boyutu yitik yaylı mekanın uyku oklarının yaylımı içinde düşlerimin kabuslarına esir düşüyorum her gece.Uzanıp dokunamadığın hasretini hangi zamanlar çalıyor,hangi düşler okşuyor bensiz saçlarını.
Beni bırakıp gitmeden önce inançlarımla sevmiştim seni.Senin istediğin sonsuz sevgi inancıyla sevmiştim.Bir baharın tazeliği kadar güzel,benzeri olmayan,dokunuşu doyumsuz,ipeksi en derin hazlar yaşatan inançla sevmiştim seni.
Şimdi yoksun,sonsuz olmayacaksın biliyorum.Eski tanımsız tanrılara adaklar sunar gibi,son sunak taşına bırakırken seni,son sunguyu yüreğime yazdım ardında.
Beni bırakıp gittiğin an / sanki şimdi
Öylesine uzak
Belirsiz zamanın yürek ağlayışında aratırsın kendini
Düş yaram gibi derin
Anlar mahpusluğunda beni
Ve yasaklı renkler cümbüşünde şen-şakrak
Sisli sütbeyaz yalnızlığımda gizlersin
Birde nefesimde,hasretimde ve mahpusluğumda unuttuğun
Bir bırakıp gitmediğin o toprak gözlerini
Beni bırakıp gittiğin an
--------bırakıp gittiğin an
--------an sanki şimdi
Şevket TEKİN