- 606 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Avrupa kertmesi
Birçok ailenin hayalidir oğlu yada kızı Avrupa evliliği yapsın.
Onlara göre; artık Türkiye de hayat yoktur, yaşanılmaz.
Neden yaşanılmaz bunu anlamış değilim.
Emeği, bileği, yüreği güçlü olanlara her yer Avrupa değil mi... Kaldı ki bir yeryüzü cenneti vatanım.
Tamam, eşit şartlarda olmayabilir yaşam ama bilinmeyenden çok daha huzurlu olsa gerek.
Çok eskilerde beşik kertmesi yapılırmış.’ konusu açılsa da gülsek, kınasak ’
Düşündüm de onlar Avrupa kertmesi kurbanlarından daha şanslı geldi bana, en azından büyüme sürecinde birbirini tanıma imkanları var.
Ya Avrupa kertmesinde? Nasıl başlar, nasıl devam eder.
...
Şartnamesi bile varmış yaa...
Kurbanlıklar tek tek yazılır, itinayla en uygunu aranır. Meziyetli, çalışkan
güzel, körpe bir fidandır aranan.
Körpe olmalı ki; gözünü o kapıda açsın dünyaya. Yedi rengin varlığından habersiz, karanın her tonunu kabullensin çaresiz.
Olmalı ki; ezildiğinin farkında olmasın, sesini çıkarmadan yaşasın köleliğini.
***
Ah! ne hüzünlü, ne dokunaklı bakar çocuk gözleri, bakar da görmez, görür de anlamaz.
Birgün sen de büyüyeceksin çocuk, gördüklerini anlayacak yaşa gelecek,
farklı hüzünlerle tanışacaksın!
Binbir umutlarla çıkmıştın yola
Belki gönüllüydün belki de zorla
Pişmanlığın eli değince sola
Sinene hançeri vurur sözlerin
*****
Tabi ki her aday icin kötü son olmamıştır, mutlu olanlar da vardır ’ devede kulak misali ’ ama ya diğerleri?
Onların geleceğini kim hazırladı, çekilen acıların günahını kim üstlenecek?
Aileler mi, kurbanlar mı, kim? ... Yoksa kader deyip kaçalım mı gerçekle yüzleşmekten.
Yeni çıkan göç yasası Avrupa kertmesini vurdu!. Yakında tarihe karışacak inşallah.
Hoş geldin göç yasası, cehaletin önünü kestin!
Seni aşmak için yola çıkanlar, alacakları kültür dersi sürecinde olgunlaşacak, az da olsa ufku aydınlanacak, ezilenleri oynamayacak!.
Nurten Işılak
Kayıt Tarihi : 18.10.2007 14:31:00
YORUMLAR
İçinde yaşadığım sorun...
Ve aklıma... "Çorumlu Asiye" geldi... Kulakları çınlasın...
Kız, ya da erkek.. Fark etmiyor...
Genelde oğlu olmayanlara damat, kızı olmayanlara da gelin gerek...
Hangisi olsa "noksanı tamamlayan" olarak katılacak aileye, "damat şu işi, gelin akşama yemeği, aşı, temizliği" denecektir!
Asiye de gelinlik getirilmişti...
Ama Alman yasaları "önce okul" dedi, şansı varmış benim sınıfa geldi...
Ötesi yok...
Engelledim bir süre, sadece...
Hauptschule aşamasından sonra evlendirilmiştir, kesin...
Yaşı da elverdi nasılsa...
İlginç ama aşina olduğum bir "kertme türü" Nurten Hanım...
Bizdeki "beşik" gibi değil...
Düz yazıda da hünerlisiniz, bilirim.. İşte nişanesi.
Tebrikler, çokça..
KurşunKalem
Az çok tanık olmuşsunuz sizde, uzaktan göründüğü gibi hiç değil, gerçekten içler acısı durumlar.
Sayfamdaki varlığınız için çok teşekkürler Zeybek hocam, saygımla.