- 875 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ACİL DURUMLARA ÇÖZÜM İÇİN RDS ÖZELLİKLİ RADYOLAR
ACİL DURUM KANALI (ADK)
veya
ACİL ARAMA KANALI (AAK)
Ülkemizde; bilindiği sık sık doğal afetler yaşanmaktadır. Bunlar genellikle Deprem, sel, kar vs. durumunda; afete maruz kalanları bilgilendirmek ve iletişim kurmakta zorluklarla karşılaşılmaktadır.
Tüm yörelerimizde kullanabileceğimiz, Sağlık yardımı hızır acil benzerini, FM kanallı RADYO lardan, afetin olduğu yerlere mahallî olarak ulaşmak mümkün olacaktır.
Şöyle ki; artik herkesin elinde, evinde veya otosunda dijital radyolar kullanılmakta, piyasa da bu tip radyolar çok ucuza satılmaktadır. Bu radyoların özelliği, istenilen frekansa ayarlanabilmesidir. Tüm motorlu araçlarda bu radyolar standart olarak verilmektedir.
RTÜK, TGM (TELSİZ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ), EGM (Heberleşme dai.Bşk) koordineli çalışmalarıyla, TGM’ce 112.0 frekansının tahsisiyle, Sivil savunma, Polis, itfaiye gibi kuruluşların telsizlerine 112.0 frekansının yüklenerek, ACİL DURUM’larda (örnegin, karayolunda kaza oldu veya kar nedeniyle kapandı) bu kanaldan mahallî olarak yayın yaparak, ilgili kişilerin, örneğimizde olduğu gibi, konvoyda bekleyenlerin bilgilendirilmesi, alternatif yollara yönlendirilmesiyle vatandaşın mağduriyeti önelenebilir.
Bu sistem yeni yapılan kapalı tünellerde zaten kullanılmaktadır. Herhangi bir masrafa gerek kalmaksızın simpleks verici; (rolesiz telsiz) kanalının kullanımıyla, insanların bilgilendirilmesinde bu kanal işlevi önem kazanacaktır.
Bu sistemin tüm ulusal iletişim kanallarında yayınlanarak, RTÜK organizasyonu, TGM frekans tahsisi, EGM desteklemesiyle, ACİL DURUM KANALI (ADK) veya ACİL ARAMA KANALI (AAK) adı altında dinlenmesi sağlanabilir.
B. BAŞARAN-17/10/2008
TRAFİK KURALLARI İNSANLAR İÇİNDİR...!