- 1373 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
NİÇİN İMAM-HATİP ?
“NİÇİN” KALECİK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ VE İMAM-HATİP ORTAOKULUNU TERCİH ETMELİYİZ ?
1- Kalecik, 6000 yıllık şanlı mazisiyle tam bir kültür ve eğitim merkezi olup;okulumuz, ilçenin en köklü okuludur.
2- Kalecik İmam-Hatip Lisesi ve İmam-Hatip Ortaokulu yarının nesillerini, 5.sınftan alıp;8 yıllık yoğun bir eğitimden sonra hem üniversiteye hem de dünya ve ahiret hayatına hazırlıyor.
3- Okulumuz;bünyesindeki lise, ortaokul, 103 öğrencilik erkek öğrenci pansiyonu, taşımalı öğrenci merkezi, lise-ortaokul kurs merkezi işlevleri ile çağdaş külliye sistemine sahiptir.
4- Okulumuzun çok deneyimli idari personeli ve yüksek lisanslı ya da uzman öğretmenlerden oluşan geniş bir eğitim kadrosu vardır. Lise ya da ortaokulda öğretmenlerden biri ya da birkaçı izinli olduğunda derhal birbirine takviye yapılmaktadır.
5- Okul ve pansiyonun her tür ihtiyacını karşılayabilen teknik becerisi yüksek en az 10 kişiden oluşan hizmetli kadrosu vardır.
6- Okul, pansiyon ve kapalı spor salonumuzun dış cepheleri yalıtımlı olup; zeminleri, konumuna göre 1.sınıf fayans, granit ya da parke kaplı olduğundan kışları sıcak, yazları serin ve temiz bir eğitim ortamı oluşturur.
7- Okulumuza maddi ve manevi destekte bulunan STK’larımız ; Okul Aile Birliği, Eğitimi Destekleme ve Geliştirme Derneği, idaremizle uyum içinde çalışarak eğitime katkı sunmaktadır.Bu yıl STK’ların da yardımıyla okul ve pansiyon bahçesine 300 yeni fidan dikilmiştir.
8- İlçemizdeki bütün okullara önderlik eden Kooperatif kantinimiz, yasal ve sağlıklı ürünlerle öğrencilerimizin gündelik ihtiyaçlarını karşılamaktadır.
9- Pansiyonumuzda kendi imkanlarımızla pişirilen en az 4 çeşit yemekten okul ve pansiyonumuzda bulunan yemekhanemizde bütün personelimiz ve öğrencilerimiz yararlanıyor.
Kısaca Kalecik Anadolu İmam-Hatip Lisesinde hiç kimse istese de aç–susuz kalamaz.
10- Okulumuzun ön ve arka bahçeleri park gibi yeşil ve çok bakımlı olup; okuldaki bütün öğrencilerin teneffüs ya da öğle arasında dinlenebilecekleri bol gölgeli kameriyeler, piknik masaları, banklar ve beton kaplı oturma alanları vardır.
11- Okulumuzun bahçesinde, öğrencilerin kışın abdest alabilmeleri için sıcak ve soğuk su akan şadırvan; yazın piknik yapabilmeleri için çeşmeleri olup; ayrıca öğrencilerin bahçede evlerinden getirdiği yiyecekleri tüketebilecekleri kapalı alanlar mevcuttur.
12- Okul bahçemizin dört tarafı öğrencilerimizin emniyeti için duvar ya da panel çitlerle çevrili olup;okul servisleri öğrencileri bahçe içine kadar getirmektedir.
13- Bahçemizde futbol, voleybol, basketbol, badminton, bocce, bahçe satranç sahası, geleneksel Türk oyunları oynama alanı vardır.
14- Okulumuz 4 yıldır düzenlediği TÜBİTAK 4006 fuarlarıyla tam bir proje okuluna dönüşmüştür.Öğrencilerde karamsarlık oluşturacak kötü görünüme sahip hiçbir bakımsız alan yoktur.
15- Okulumuzun lisesinde okuyan öğrencilerimiz, mesleki olarak kendilerini geliştirirken; ilçe Müftülüğümüzün istekleri doğrultusunda, ilçe merkezi ve mahallelerdeki camilerde cuma ve teravih namazlarında din hizmeti vermektedir.
16- Okulumuza gelen her öğrenciyi haddehaneye gelmiş kıymetli bir maden gibi görüp;onu işlemek için takım ruhuyla seferber oluyoruz.
17- Okulumuz belki akademik olarak imam-hatiplerin en hası değil ama tam huzur yuvasıdır.Yavrularımızı her tür zararlı akım ya da alışkanlıktan uzak tutmak için kılı kırk yarıyoruz.
18- Okulumuzun en temel bakış açısı; bedenleri disiplinli, zihinleri özgür, düşünceleri özgün öğrencilerin yetişmesi için uygun eğitim ve öğretim ortamı hazırlamadır.
19- Okulumuzda pansiyonlu öğrenciler sayesinde Türkiye’nin her yöresinden farklı kültürde öğrenciler Suriyeli ve Afkan öğrenciler de dahil kardeşçe yaşamayı öğrenmektedir.
20- Rehberlik servisimiz, erkek mescidimiz, kız mescidimiz, kütüphanemiz, bilgisayar sınıfımız, spor odamız her an
öğrencilerimize hizmet vermektedir.
21- Kalecik Anadolu İmam-Hatip Lisesi Kapalı Spor Salonu hafta içi gündüzlü öğrencilere; akşamları ve hafta sonları da yatılı öğrencilere her tür spor faaliyeti için hizmet vermektedir.
22- Okulumuz her yıl Ankara içine ve Ankara dışına; Akdeniz, Karadeniz, Konya- Kapadokya kültürel geziler düzenlemektedir.
23- Okulumuzun erkek öğrencileri isterlerse erkek öğrenci pansiyonumuzda; kız öğrencilerimiz de okulumuza çok yakın olan kız öğrenci pansiyonunda kalabilmektedir.
24- 24 saat açık kapılarıyla eğitim veren okul ya da pansiyonumuzu tercih eden her öğrencimiz, mezun olduğunda “ İYİ Kİ KALECİK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ / İMAM-HATİP ORTAOKULUNU TERCİH ETMİŞİM !” demesi için; gayret bizden, tevfik Allah’tandır. Allah yar ve yardımcımız olsun!
29.05.2018
( imza )
Ahmet TURANOĞLU
Kalecik Anadolu İHL ve İHO Müdürü
YORUMLAR
Sözüm ortayadır
İmam hatiplerde (ve diğer okullarda) okuyan tertemiz gençliğimizin hatrı için bırakın şu okullar üzerinden siyaset yapmayı..
Okulu bitiren bir genç ne olmalı ise o olsun
Arka bahçe olmasınlar
Beyinleri yıkanmasın
Siyasi propogandaya maruz kalmasınlar
Mental ve fiziksel olarak sağlıklı büyüsünler
Aynı yazıya herkes farklı cümlelerlel yorum yapmış fikrini belirtmiş... Yazının sahibinden 'şablon' gibi aynı cümlelerin kopylanıp gönderilmesi bile FARKLI DÜŞÜNCELERE NE KADAR KAPALI OLDUKLARINI YA DA YAZILANLARA VERECEK CEVAPLARININ OLMADIĞINI gösterir...
O nedele yazıya yorum yapmayacağım, YAZI SAHİBİNE VE AMACINA DİKKAT ÇEKMEK İSTİYORUM sadece...
( Muhtemelen otomatiğe bağlanmış 'ortak mesaj' bunun altına da düşecektir!... :))
vakti zamnında derdim ki imam hatip liseleri şart
nedne
okumuş irfan sahibi imamlarımız yetişir toplum neyi niye yaptığını bilirse daha muhkem olur
yıl 2018 aradan yıllar geçti gördük ki
ne imamlar ahlaklı ne imam hatip
imam hatiplari siyasi partilerin arka bahçesi olarak görüp ona göre davranan siyasetçiler cehaleti ve ahlaksızlığı yücelten sakallı şer odakları sayeyinde
toplum ahlaksız ve zayıf merhametsiz
öğrencilerinizi yüksek ahlâk çerçevesinde yetiştirebilecek misiniz?
misal sokak hayvanlarını taşlamak yerine onlarında ümmet olduğunu öğrencilerinize öğretebilecek misiniz, çünkü; ailelerinde küçüklğkten beri köpeklerle korkurtularak büyüdü o çocuklar?
"oku" diye başlayan kitabımızın mealini okuyup öğrenip onunla amel etmelerinin önemini öğretebilecek misiniz?
yanmayan kefen satanların peşinden gitmenin şirk olduğunu öğretebilecek misiniz
Bir Müslümanın ancak ve ancak Kur'an'dan sorumlu olduğunu ve kul hakkının Allah tarafından affedilmediğini öğretebilecek misiniz?
Mezheplerin İslam'a sonradan ve siyasi kavgalar eşiğinde dahil edildiğini peygamberimizin mezhebinin olmadığını bu nedenle mezhebi farklı olana kötü davranılmaması gerektiğini öğretebilecek misiniz?
peki Peygamberimizin Allah'ın sadece elçisi olduğunu ve Kur'an'da ki yasak ve haramlar dışında haram ve yasak koyma - kaldırma yetkisinin olmadığını öğretebilecek misiniz?
dinden çıkana ölüm cezası verilmesi gibi yalanın olmadığını öğretebilecek misiniz?
Recm gibi bir vahşetin İslamiyette olmadığını öğretebilecek misiniz?
hayvanlara işkence ve tecavüzün vahşet olduğunu öğretebilecek misiniz
kesilecek kol bizimse ve biz kesmekte tereddüt etmiyorsak bunun adalet olduğunu öğretebilecek misiniz?
Müslümanın cehalet gibi bir lüksü olmadığını öğretebilecek misiniz?
fitnenin cinayetten daha kötü olduğunu öğretebilecek misiniz?
İslamın saçla bacak arasına sıkıştırılamayacak kadar yüce ve tam bir din olduğunu öğretebilecek misiniz?
gibi gibi gibi daha bir çok ayetle sabit ama Müslümanların (!) bir çoğunun haberi dahi olmayan ama Müslümanda olması gerekenleri öğretemeyecekseniz lütfen tepelerinde deve hörgücü gibi yükseltileriyle, suratlarından bir ton boya ellerinde sigara orda burada izaha muhtaç hallerde dolaşan Müslüman kadına yakışmayan tipleri mezun edecekseniz dokunmayın lütfen
müslüman, elinden dilinden belinden emin olunan kimseye denilir.
selametle
Filiz Şahin.
AMACIMIZ KESİNLİKLE REKLAM DEĞİL;SADECE DAHA FAZLA MUHTAÇ ÇOCUKLARA ULAŞMAK,KİMSESİZLERE KİMSE OLMAKTIR.
*********************************** BEN EDEBİYAT ÖĞRETMENİYİM...4 YILDIR İMAM-HATİP LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPIYORUM...DAHA ÖNCE KALECİK ÖĞRETMEN LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPMAKTAYDIM...ÖĞRETMEN LİSELERİ KAPANINCA İLÇEMİZDE ÖĞRETMEN LİSESİNİ FEN LİSESİNE DÖNÜŞTÜRDÜK.YENİ BİNASINA 200 KİŞİLİK PANSİYONUYLA TAŞINDI...ESKİ BİNASI ATIL KALIP YIKILMASIN DİYE İMAM-HATİP LİSESİ PANSİYONUNA DÖNÜŞTÜRDÜK.PANSİYONUMUZ 103 ÖĞRENCİ KAPASİTELİ OLUP MEZUN ÖĞRENCİLERİN AYRILMASIYLA DA 47 ÖĞRENCİLİK AÇIK VARDIR.HALEN PANSİYONUMUZDA FEN LİSESİ, ANADOLU LİSESİ, SAĞLIK MESLEK LİSESİ,ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ VE İMAM-HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİ BARINMAKTADIR... AMACIMIZ TÜRKİYE'NİN DEĞİŞİK YERLERİNDE KALACAK YERİ OLMADIĞI İÇİN OKUYAMAYAN ÖĞRENCİLERE ÖZELLİKLE DE YETİM, ÖKSÜZ, PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARINA KUCAK AÇMAKTIR. DEVLETİN İMKANLARININ HEBA OLMAMASI İÇİN HERKESE DUYURU YAPIYORUZ.PANSİYONUMUZA KALECİK İÇİNDEN VE TAŞIMALI OLDUĞU İÇİN KALECİK KÖYLERİNDEN ÖĞRENCİ ALMIYORUZ... YİNE DE İKNA OLMADINIZSA BAŞKA YAZILARI OKUYUNUZ.
AHMET TURANOĞLU
*********************************** BEN EDEBİYAT ÖĞRETMENİYİM...4 YILDIR İMAM-HATİP LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPIYORUM...DAHA ÖNCE KALECİK ÖĞRETMEN LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPMAKTAYDIM...ÖĞRETMEN LİSELERİ KAPANINCA İLÇEMİZDE ÖĞRETMEN LİSESİNİ FEN LİSESİNE DÖNÜŞTÜRDÜK.YENİ BİNASINA 200 KİŞİLİK PANSİYONUYLA TAŞINDI...ESKİ BİNASI ATIL KALIP YIKILMASIN DİYE İMAM-HATİP LİSESİ PANSİYONUNA DÖNÜŞTÜRDÜK.PANSİYONUMUZ 103 ÖĞRENCİ KAPASİTELİ OLUP MEZUN ÖĞRENCİLERİN AYRILMASIYLA DA 47 ÖĞRENCİLİK AÇIK VARDIR.HALEN PANSİYONUMUZDA FEN LİSESİ, ANADOLU LİSESİ, SAĞLIK MESLEK LİSESİ,ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ VE İMAM-HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİ BARINMAKTADIR... AMACIMIZ TÜRKİYE'NİN DEĞİŞİK YERLERİNDE KALACAK YERİ OLMADIĞI İÇİN OKUYAMAYAN ÖĞRENCİLERE ÖZELLİKLE DE YETİM, ÖKSÜZ, PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARINA KUCAK AÇMAKTIR. DEVLETİN İMKANLARININ HEBA OLMAMASI İÇİN HERKESE DUYURU YAPIYORUZ.PANSİYONUMUZA KALECİK İÇİNDEN VE TAŞIMALI OLDUĞU İÇİN KALECİK KÖYLERİNDEN ÖĞRENCİ ALMIYORUZ... YİNE DE İKNA OLMADINIZSA BAŞKA YAZILARI OKUYUNUZ.
Değerli Hocam.
Ben devlette 28 yıl, özel sektörde beş yıl olmak üzere toplamda 33 sene öğretmenlik yaptım. Bu 33 senenin 13 senesinde iki ayrı değişik İmam Hatip Lisesindeydim.(Manavgat İmam-Hatip Lisesi ve Sandıklı İmam- Hatip Lisesi. Bu sebeple kendimi hep bir İmam- hatipli olarak görmüşümdür ve İmam hatipllerin, imam-hatiplilerin aleyhinde en küçük laf etmeye kalkanların karşısında dikilmişimdir hep.
Ancak değerli hocam her zaman adalet de en fazla hassas olduğum konuların başındadır.
Şimdi sormak lazım. İmam Hatipler dışındaki okullar ve o okullarda okuyan öğrenciler bu ülkenin üvey evlatları mı?
bana pansiyonu olan kaç tane düz lise ya da endüstri meslek lisesi gösterebilirsiniz? Düz lise öğrencisi olup da elbisesinden yiyip içtiğine kadar her şeyi devlet tarafından karşılanan kaç tane düz lise ya da endüstri meslek lisesi öğrencisi vardır.?
Öte taraftan şunu da merak ediyorum. Kalecik'teki bütün ortaokul ve lise öğrencileri sizin bu çağrınıza uyup kalecik İmam-Hatip Lisesini seçecek olurlarsa bu öğrenciyi nereye sığdıracaksınız?
Yani demem o ki İmam- Hatip ya da başka okul, bir okulun reklamı niçin yapılır ki? 1998,1999 Yıllarında - daha önceki öğrenci mevcudu 1000 ama 1998-1999 yıllarında 100 e düşmüş olan - okulumuza öğrenci bulmak için köy köy dolaşıyorduk ve bunun bir anlamı vardı. Lakin bugün İmam-Hatip Liselerinde böyle bir durum söz konusu değilken ve milletin İmam- Hatip Liselerine rağbeti bu kadar fazla iken ayrıca reklam yapmaya ne gerek var?
Ve değerli hocam: Burası bir edebiyat sitesi. Yazdığınız yazının ise maalesef hiç bir edebi tarafı yok.
Selam ve saygılarımla hayırlı ve bereketli bir Ramazan diliyorum. Allaha emanet olun.
AHMET TURANOĞLU
*********************************** BEN EDEBİYAT ÖĞRETMENİYİM...4 YILDIR İMAM-HATİP LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPIYORUM...DAHA ÖNCE KALECİK ÖĞRETMEN LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPMAKTAYDIM...ÖĞRETMEN LİSELERİ KAPANINCA İLÇEMİZDE ÖĞRETMEN LİSESİNİ FEN LİSESİNE DÖNÜŞTÜRDÜK.YENİ BİNASINA 200 KİŞİLİK PANSİYONUYLA TAŞINDI...ESKİ BİNASI ATIL KALIP YIKILMASIN DİYE İMAM-HATİP LİSESİ PANSİYONUNA DÖNÜŞTÜRDÜK.PANSİYONUMUZ 103 ÖĞRENCİ KAPASİTELİ OLUP MEZUN ÖĞRENCİLERİN AYRILMASIYLA DA 47 ÖĞRENCİLİK AÇIK VARDIR.HALEN PANSİYONUMUZDA FEN LİSESİ, ANADOLU LİSESİ, SAĞLIK MESLEK LİSESİ,ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ VE İMAM-HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİ BARINMAKTADIR... AMACIMIZ TÜRKİYE'NİN DEĞİŞİK YERLERİNDE KALACAK YERİ OLMADIĞI İÇİN OKUYAMAYAN ÖĞRENCİLERE ÖZELLİKLE DE YETİM, ÖKSÜZ, PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARINA KUCAK AÇMAKTIR. DEVLETİN İMKANLARININ HEBA OLMAMASI İÇİN HERKESE DUYURU YAPIYORUZ.PANSİYONUMUZA KALECİK İÇİNDEN VE TAŞIMALI OLDUĞU İÇİN KALECİK KÖYLERİNDEN ÖĞRENCİ ALMIYORUZ... YİNE DE İKNA OLMADINIZSA BAŞKA YAZILARI OKUYUNUZ.
AHMET TURANOĞLU
*********************************** BEN EDEBİYAT ÖĞRETMENİYİM...4 YILDIR İMAM-HATİP LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPIYORUM...DAHA ÖNCE KALECİK ÖĞRETMEN LİSESİNDE MÜDÜRLÜK YAPMAKTAYDIM...ÖĞRETMEN LİSELERİ KAPANINCA İLÇEMİZDE ÖĞRETMEN LİSESİNİ FEN LİSESİNE DÖNÜŞTÜRDÜK.YENİ BİNASINA 200 KİŞİLİK PANSİYONUYLA TAŞINDI...ESKİ BİNASI ATIL KALIP YIKILMASIN DİYE İMAM-HATİP LİSESİ PANSİYONUNA DÖNÜŞTÜRDÜK.PANSİYONUMUZ 103 ÖĞRENCİ KAPASİTELİ OLUP MEZUN ÖĞRENCİLERİN AYRILMASIYLA DA 47 ÖĞRENCİLİK AÇIK VARDIR.HALEN PANSİYONUMUZDA FEN LİSESİ, ANADOLU LİSESİ, SAĞLIK MESLEK LİSESİ,ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ VE İMAM-HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİ BARINMAKTADIR... AMACIMIZ TÜRKİYE'NİN DEĞİŞİK YERLERİNDE KALACAK YERİ OLMADIĞI İÇİN OKUYAMAYAN ÖĞRENCİLERE ÖZELLİKLE DE YETİM, ÖKSÜZ, PARÇALANMIŞ AİLE ÇOCUKLARINA KUCAK AÇMAKTIR. DEVLETİN İMKANLARININ HEBA OLMAMASI İÇİN HERKESE DUYURU YAPIYORUZ.PANSİYONUMUZA KALECİK İÇİNDEN VE TAŞIMALI OLDUĞU İÇİN KALECİK KÖYLERİNDEN ÖĞRENCİ ALMIYORUZ... YİNE DE İKNA OLMADINIZSA BAŞKA YAZILARI OKUYUNUZ.