- 616 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İÇİMDEKİ ESİNTİLERİN DIŞA VUURUMU
İÇİMDEKİ ESİNTİLERİN DIŞA VURUMU Dr. Sadık Özen
BAK OĞUL,
Bir yola çıkmadan önce, iyi düşün ve iyi karar ver. Kararını duygusallıkla değil, aklın ve vicdanınla al. Birilerine yarar ya da zarar vermek yerine sağduyunla hareket et.
Bir yolun inişi de vardır, çıkışı da. Hesabını iyi yap. Eğer dürüstlükle ve iyi duygularla yola çıkarsan önündeki bütün engeller kalkar, inişler ve çıkışlar dümdüz olur. Bu doğruluğunun mükafatıdır.
Hiç kimseye iyi düşünmeden söz verme. Verdiğin sözden de ne pahasına olursa olsun dönme ve pişmanlık duyma. Kimseyi aldatma, hiç kimseye de kanma.
Eğer armudun sapı, üzümün çöpü var dersen ulaşamazsın menzile. Her nimetin bir külfeti olduğunu unutma. Hak etmediğin hiçbir şeyi elde etmeye çalışma. Arzularına gem vurmasını öğren. Kimsenin malına ve ırzına göz dikme. Haram lokma ve yetim hakkı yeme.
Bir işe başlarken düşünerek karar ver. Senin amacın üzüm yemek mi, yoksa bağcıyı dövmek mi? . Eğer sindiremeyeceksen içine, üzüm yemekten de vazgeç, bağcıyı dövmekten de.
Kimseyle ortaklı kurma. Hele de yakınlarınla. Kaşa, göze, güzel söze inanma. Sağlam bas yere. Korkulu uyumaktansa korkusuz uyanık dur.
Her işte İnce eleyip sık dokuma, dersine iyi çalış, kararını doğru. Verdiğin sözün ve aldığın kararın arkasında dur. Dönme.
Hiç kimseyi küçümseme, hiç kimseyi hafife alma, hiç kimseyi kınama ve arkasından konuşma, hiç kimsenin yüzüne gülüp arkasından kuyusunu kazmaya kalkma.
İnsanların beddualarını değil, dualarını almaya çalış. Bir iyilik yap da istersen suya at. Hayır dile ki komşuna hayır gelsin başına. Kimsenin vebalini alma.
Mağrur olma, alçakgönüllü ol. İnsanları sev, say, zayıfları koru. Elindeki olanakları ihtiyacı olanlarla paylaş. Güçlülerin karşısında eğilme, ezilme. Başını her zaman dik tut. Sana kötülük yapanları Allah’a emanet et. Cezalandırılmasını Allah’tan bekle.
Bütün bunları ne zaman yapmalıyım diye sorarsan bana, her zaman diye yanıtlarım...
EĞER SÖYLEDİKLERİMİ ANLADIYSAN OĞUL, HAYDİ YOLUN AÇIK OLSUN, İŞİN GÜCÜN RASTGELSİN. YOLA ÇIKABİLİRSİN ARTIK…
ŞU ATASÖZÜMÜZÜ DE SAKIN UNUTMA; “NE EKERSEN ONU BİÇERSİN.”
İçten sevgilerimle…
26 Mayıs 2018 / ANTALYA
(SAAT: 24’E 28 VAR)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.