Sadece bir kaç satır...
Artık bitsin,sona ersin bu sefil esaret.Gölgesinde geçirdiğim her saniye için küfettim nefsime.Anlamı kalmamıştı hiç bir şeyin.Bu sadece bir yokoluştu.Ümitlerin yerini klasik bir drama bırakması nasıldır bilir misiniz?Muhtemelen evet diyeceksiniz.Doğru dünyada hiçkimse acıların en kötüsünü ben çektim beyanında bulunamaz.
Hayat bütün oyunlarını oynamış ve geriye sadece bir hiç bırakmıştır.Aslında oyuncu kimliği her ne kadar hayatta olsa bile,perde arkasında kelime katilleri bulunur.Bunun anlamı şudur;gerçek görünemeyecek kadar uzaktır bize.Aydınlığa ulaşma arzusu her denemede dile vurulan gem gibi hüsranla neticelenmiştir.Arzu yerini sessiz haykırışa bırakmıştır.Ses tellerini koparırcasına sessiz haykırmak.Aldatmacanın bir başka adıdır bu esasen.Kişi kendini var gücü ile aldatma çabasındadır.Çünkü kendisinde başka bir eylemde bulunma gücünü bulamamaktadır.Alışıldık cümlelerde geçrilen kahredici zamanlar.Burada sona ermiştir savaş.Hiç başlanamayan,cesaret dahi edilemeyen savaş.Sorunlar çözülmek istedikçe onları çözünülmesi zor hale getirmeyi kendimize vazife bellemişiz.Sorunlarda da vardır kurnazlık.Kendilerini en çıkmaz durumda bırakırlar.Öyle ya oyunu kurallarına uygun olarak başarı ile oynuyorlardı.Kızmak manasız olurdu onlara.Çünkü ortaya çıkış sebepleridir bu.Gerçekte sorun değildir sorunlar.Ondan çelişkiler devir alır bu görevi.Neticeye ulaşıldığı hissini verir insana sorun.Bunu çözmek zor değildir.Olumlu neticeye varıldığını yavaş yavaş empoze eder mantığa.Hemen akabinde çelişki girer devreye.Ve kurgular sıralanır serserice akılda.Tam kanaat etme noktasındayken,birden başa döner hepsi.Kemirgen bir hayvan gibi sinir uçlarını yok eder bu düşünme eylemi.Çelişki de görevini başarı ile bitirmiştir.Gereken tohumları ekmiş ve vazifeyi bir başkasına teslim edecektir.Bu eylem kurgudur.Belki de en hazin bölümdür kurgu.Zaman o kadar ilerlemiştir ki artık eylemlerin önüne geçilebilme gibi bir lüks kalmamıştır.Kişiye yapması istenilenler yordamı ile gösterilmiştir.Engel olma ihtimalinin konuşulması bile gülünçtür.Hedefine ulaşmanın verdiği rahatlıkla keyfini çıkarır bulunduğu anın sorun.Piyonlarını bulunmaları gereken yerlere bir ehil edasıyla sabırla yerleştirmiştir.Gayretinin meyvesidir bu kadar gamsız oluşunun sebebi.Veba gibi sarmıştır her zerresini vücut azalarının.Alın size başlı başına bir yokoluşun planlı ve kesin sonuç veren elem dolu hikayesi.Bitmesini beklemek ahmaklık olur.Akıllı insan daha da çoğalmamasını temenni eder.Hatırlarsanız akıl yerini kurguya bırakmıştı.Dolayısı ile çoktan terk i diyar etmiştir bile akıl.Mahkumiyet vardır kurgulara.Bu sebeple onları izlemek acizlik değil,mecburiyettir.Zamanı su gibi geçirmek ister insan.Unutulmayanlar zamana savaş açma cesaretini nereden bulacaktı.Hızı karşısında ezilmek isterler zamanın.Bu sancı iliklere kadar işlemiştir.
İlkler her zaman sancılı olmuştur.Kapılma riskinin hat safhada dolaştığı bir anda kendini belli eder sinsi sancı.Tekrar buluşmak dileği ile...
Dev-Kel.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.