- 746 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
“YARATAN RABBİNİN ADIYLA OKU”
İnsanın bu dünyaya geliş amacı vardır. Bu amaca ulaşmak için çalışır, didinir, durur. Kendisine verilen ömrü en iyi ve faydalı bir şekilde devam ettirmeye çalışır. Hiçbir canlı, başıboş yaratılmamıştır. Her canlının gayesi kendisini yaratanın çizmiş olduğu hak yolda hayatını idame ettirmektir. Son peygamber, Hz. Muhammed (sav) de insanlara rehberlik etmiştir. O, insanların yanlışa sapmamaları için Yüce Allah’ın vahyini insanlara tebliğ etmiştir. Ayrıca kendi sünnetleriyle Kur’an-ı açıklamış insanların yaşamlarını kolaylaştırmıştır. Kendi yaşayışıyla da insanlığa örnek ve rehber bir insan olmuştur.
İnsan aklı ile diğer canlılardan ayrılır. Bu yüzden yapıp ettiklerinden sorumludur. İnsanın yaptıklarının karşılığı günah ve sevap olarak hanesine yazılır. Son peygamber Hz. Muhammed (sav) kendisine indirilen Kur’an ile insanları doğru yola çağırmıştır. Kendisine indirilen ilk ayet: “Yaratan Rabbi ’inin adıyla oku!” dur. İlk okumamıza, eğitimimize Allah’ın adını anarak onun nimetlerini konu edinerek başlamalıyız. Onun bizlere sunmuş olduğu nimetlerine her an şükretmeliyiz.
Kur’an ve sünnet şiarımız olmalıdır. Her aldığımız nefeste, her attığımız adımda onu zikretmeliyiz. İki cihanda da mutlu olmanın yolu budur. Hedefimiz iki cihanda da mutlu nesiller yetiştirmektir. Dünyanın nimetlerinden faydalanırken ahiret azığımız da hazır olmalıdır. Çünkü ölüm bize bir nefes kadar yakındır. Konuşmaktan öte yaşamalıyız, Kur’an-ı ve Sünneti Seniyyeyi yaşamalıyız ve yaşatmalıyız. Bütün bunların sonucunda da inşallah cennete girenlerden olacağız…
Çocuklarımız bizlere verilmiş en büyük nimetlerdir. Onların mutluluğu bizim mutluluğumuzdur. Onların refahı bizim refahımızdır. Onların sevinci bizim sevincimizdir. Onların üzüntüleri ve acıları da yine bizimdir. Onlar bizim ayrılmaz parçalarımızdır. Çocuklarımıza küçüklüğünden itibaren en güzel eğitimi vermek de bizim görevimizdir. Çocuklarımızın; Matematik, Fen vb. derslerine verdiğimiz ağırlığı onların Din ve Ahlâk derslerine de önem vermeliyiz. Eğer bunlara önem vermez isek ilerde söz dinlemez bir nesil olarak çıkacaktır karşımıza. En zeki ve en iyi okullarda okuyan öğrencilerin 15 Temmuz darbe girişiminde bulunarak ülkemiz için ne gibi hainlikler yaptıklarına bizzat milletçe şahit olduk…
Biz akademik başarının yanında Ahlâken de başarılı bir nesil hedefliyoruz. Namazını kılan, orucunu tutan, doğru, dürüst, güvenilir, erdemli ve ahlâklı bir nesil hedefliyoruz. Kötülüklerin insanları kuşatmaya başladığı bir dönemde, öğrencilerimizi bu tehlikelerden uzaklaştırmayı hedefliyoruz. Allah’ını, Peygamberini bilen; vatanını, milletini seven; Kur’an ve Sünnete bağlı ve bunları yaşayan bir nesil hedefliyoruz. Bilimden, teknolojiden uzak kalmayan, proje üreten, çevre bilinci gelişmiş, insanlığın kurtuluşu için mücadele veren bir nesil hedefliyoruz. Anne baba sevgisi bedenini sarmış; büyüklerine saygı, küçüklerine sevgi besleyen, bütün canlılara zarar vermeden onların yaşamları için mücadele veren bir nesil hedefliyoruz. Bütün bunların gerçekleşmesi içinde bu işe yaratan Rabbimizin adıyla başlıyoruz. Gayret bizden Tevfik yüce Allah’ (cc) tandır. Yüce Rabbim bu ilim yolunda yar ve yardımcımız olsun inşallah.
18.05.2018
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.