- 701 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRLİĞİMİZ DİRLİĞİMİZ
İnsanın birbiri ile mücadelesi Habil ile kabil arasındaki kıskançlıkla başladı.Kabil’ in Habil’ i öldürmesiyle yeryüzündeki ilk cinayet gerçekleşmiş oluyordu.Bu cinayetin temeli neydi, geçerli bir sebebi mi vardı ? Hayır koskoca bir hiç…Habil’in kurbanının Allah (CC) tarafından kabul edilmemiş olması onu bu kıskançlığa itmişti.Sahi şeytanda kıskanmıştı değil mi? İnsanın yaratılması da o nun zoruna gitmişti.
İnsanlık tarihinden günümüze kadar baktığımızda hep zulüm, gözyaşı var. Filistin İsrail arasındaki son zamanların en orantısız güç kullanımının getirdiği içler acısı durum gerçekten insanın içini acıtıyor. Düşünce dünyamızdaki gelgitlerin farklı tonlarda olması, buna sebep kanısındayım. Beynimizdeki iletişim ruhumuzu da etkiliyor.Daha doğrusu beynimiz ile ruhumuz arasındaki farklı iletişim… Zeki insan her şeyi analiz eden, düşünce süzgecinden geçiren insandır.Bunun sonucunda da yapacak olduğunu binkez düşünür. Meseleye bu açılardan baktıktan sonra gelelim asıl konumuza…
Hepimizin fikirleri, düşünceleri yaşayış gayelerimiz farklı olabilir.Descartes’in ”Düşünüyorum öyleyse varım” dediği gibi…Birimiz A ‘cı diğerimiz B’ ci olabilir.Zaten farklılıklar varsa zenginlik vardır.Hiçbir zaman tek tip olunamaz.Bu ülke, Çanakkale savaşında, kurtuluş savaşında ve nice savaşlarda farklı kültürlere sahip insanların birleşimiyle zafer kazandı.Bizim bizden başka dostumuz yok.O yüzden bölmek isteyenlere karşı birlik ve beraberlik şuurumuzu eksiltmeyelim.Kıskançlıkları bir tarafa bırakalım.Bunun en güzel örneğini darbe kalkışmasında milletimizin kenetlenmesiyle gördük. Seçimin atmosferine girilen şu günlerde, birbirimize siyasi açıdan bakmadan ve birbirimizi incitmeden olaylara soğukkanlılıkla yaklaşmalıyız. Bu şuuru yarınlara taşımalı vatanımıza sahip çıkmalıyız. Kimse kimseyi hiçbir şekilde değiştiremez, her kişi vicdanını sorgulayarak bu işin üstesinden gelir. Yazımı Şair Cemal Safi’ nin birkaç mısra şiiriyle bitirmek istiyorum.Herkese selam ve sevgiler…
Gelin birlik olalım yarın çok geç olmadan,
Gelin dirlik bulalım vazgeçin öç almadan.
Nefreti yok edelim gel sen de katıl bize,
İntikam eşkiyası sevgiyle gelir dize.
Yedi düvel elinden kim kurtardı bu yurdu?
Mehmetçik değil miydi Lazı, Çerkezi, Kürdü?
CEMAL SAFİ
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.