- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARS MALAKANLARI.
KARS MALAKANLARI,
ÇAR 2. NİKOLAY döneminde dinlerini değiştirmek, ya da sürülmek arasında, bir tercihte bulunmaya zorlanan,çok sayıda MALAKAN, dini inançlarından taviz vermeyi ret etmeleri üzerine, Rusya’nın çeşitli bölgelerine sürgün edildiler. Sürgünlerinden biri de, Rusların elinde bulunan Kars bölgesiydi.
1880-1881 yıllarında, Kars’a yerleştirilmeye başlanan MALAKANLILAR, burada 35 köy kurmuşlardır. Kars’ta hayvancılık ve çiftçilik yapan MALAKANLAR kapalı bir şekilde yaşayarak, Ortodoks Rusları ile.ne de Müslüman Türkler ile kaynaşırlar.
Rus Ortodoks kilisesinden ayrılmış bir mezhep olan MALAKANLAR, eski AHİT-İ kutsal olarak kabul ederler. MALAKANLAR için ruhu besleyen süt gibidir. Zaten MALAKANLARIN adı da, Rusça süt anlamına gelen “MOLOKO” kelimesinden gelir. Ayrıca MALAKANLAR Ortodoks kilisesine bağlı Hıristiyanlardan farklı olarak, büyük oruç zamanında süt içerler.
MALAKANLAR Kars’ta hayvancılığı ve çiftçiliği yöre halkına öğretmişlerdir. MOLOKO Diğer bir anlamı ise SÜT içenler tarikatıdır. Anlamı adam öldürmeğe ve askerliğe karşı tarikattır. ASKERLİĞE KARŞI ÇIKTIKLARI İÇİN, 2 NİKOLAY DÖNEMİNDE SÜRÜLMÜŞLERDİR. DEĞİRMENCİLİK ONLARIN OLMAZSA OLMAZLARIDIR.KARSTAKI BÜTÜN DEĞİRMENLER ONLARIN ESERLERİDİR.
Fehmi TAZEGÜL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.