- 1404 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH AŞKINA,ALLAH,PEYGAMBER, İSLAM VE KURAN SEVGİSİ ÜZERE YAŞAYALIM.
Zamanımızda kalpler çok sertleşti.Aşırı Dünya sevgisi mal mülk sevgisi çok arttı.Lüks hayat ve mal biriktirme hırsı namaz ve niyazdan uzaklaştıracak derece de maalesef çok arttı.sanki insanlar Teknolojinin bir esiri hale geldi,son model araba,son model oturma,gurubu,televizyon,akıllı telefon,buzdolabı,çamaşır makinası ,insanımızı kendisine maalesef köle yaptı.birde KALİTELİ YAŞAM diye bir şey icat ettilerki,insanın hayatını bunlar yok ediyor,çok büyük israflara sebep oluyor.ister istemez Haram kazançlara düşmeye sebep oluyor...işte çok Sertleşen kalplerimizi yumuşatacak bazı tavsiyeler.
Evliyalar ( sen doğduğunda sen ağlıyordun herkes gülüyordu,öyle Allah,Peygamber aşkı üzere bir ömür yaşa iki,sen cenneti alayı görüp sevinirken etrafındaki sevenlerin ölümünden dolayı ağlasın demişlerdir.) ve yine (birisi öldüğü zaman gök dekiler ne getirdi,ne getirdi,cennetlik olması için ne gibi güzel amelleri var derken,yerdeki,hısım akraba tanıdık bildik kimseler,mirasçılar ne bıraktı,ne bıraktı,mirasından ne koparabilirim,derler.) diye uyarıyor. yine ( insan doğarken her şeye ben hükmedeceğim der gibi ellerini yumruk yapmış olarak doğar,ölürken de elleri açık olarak,hiç bir şey götüremiyorum işte der gibi ölür.)ibret almak lazım demişlerdir.
Ahirete hazırlamakla ilgiili,Allahımız,Hadid suresi 20.Ayeti kerimede ( Bilin ki,dünya hayatı ancak bir oyun,eğlence,bir süs,aranızda bir övünme ve daha çok mal ve evlat sahibi olmaktan ibarettir.Tıpkı bir yağmur gibidir ki,bitirdiği ziraatçilrin hoşuna gider.sonra kurur da sen onun sapsarı olduğunu görürsün.sonrada çer çöp olur.Ahiret de ise çetin bir azap vardır.Yine orada Allahın mağfireti ve RIZASI vadır.Dünya Hayatı aldatıcı bir geçiimlikden başka bir şey değildir.) buyurur.
Düşündüm de,kalpler Allahımızın bir Nazargahı ve değişkendir.Hazreti ömer gibi,bir çok Allah Peygamber Aşıkları önceki yaşantıları islami olmadığı halde,imanla müşerref olduk dan sonra bin canları olsa dahi islam yolunda feda edecek şekilde Allah,Peygamber,İslam ve kuran Aşığı olmuşlardır.Kuran öğütlerinin insan kalbinde tesir ettirecek olan da Yüce Allahdır.bu düşünceden hareketle bazı hatırlatmalarda bulunmak istiyorum.
Unutmamak gerekir ki,Dünya fani,ölüm Anidir.Yüceler Yücesi Allahımız ( sana ölüm gelinceye kadar ibadetinde devam et,..Hicr s.ayet.99.) buyurur.Sevgili Peygamberimizde ( bu dünyada ne ekerseniz Ahiret de onu biçersiniz,buyurur)Gerçek şu,dünya işimizi şansa bırakmadığımız gibi,Ahiretimizi de şansa bırakmamalıyız.Namazımıza niyazıma dikkat etmeliyiz.
Padişah Sultan Süleyman Han ın şu öğüdü ne kadar güzel ve insanı sadede getirici, (Tabutum kabre doğru giderken bir kolumu açıkta bırakın da,herkes,işte Sultan Süleyman da kefenden başka hiç bir şey götüremiyor,,desin ve ibadetlerini ve iyiliklerini artırsın,kötülüklerden,gurur ve kibirden aşırı mal mülk yığma hırsından uzaklaşsın,manasındaki islama ve insanlığa son hizmeti gibi...)
Yunusumuzun bu konudahi hatırlatması ne kada güzeldir,ne
kadar manidardır.
Biz Dünyadan gider olduk,kalanlara selam olsun,
bizim için hayır Dua,kılanlara selam olsun
Ecel büke belimizi,söyletmeye Dilimizi,
Hasta iken Halimizi,soranlara selam olsun.
YÜCE ALLAH HEPİMİZE ACISINDA LUTFEN VE MERHAMETEN İMANIMIZI,KURANIMIZI YOLDAŞIMIZ EYLESİN...Amiiiin.
ABDULKERİM KAYA..EMEKLİ VAİZ.10.08.2018.ANKARA
YORUMLAR
çok ibretli ve mesaj yüklü. hocam ellerinize sağlık. Allah razı olsun. selam ve hürmetler.
ABDULKERİM KAYA
Allah Razı olsun,Dualarımla,Selamlarımla.