Fotoğraftan İlhamlar 1: İsa’yı Seviyorum!
Fotoğraftan İlhamlar 1: İsa’yı Seviyorum!
Saliha Hanım İstanbul’un eski bir semtinde oturan kendi halinde bir kadındı. Kocası Ahmet Bey, emekli memurdu. Beş yıl önce felç geçirmiş yatağa bağlanmıştı. Yürüyemiyor, konuşamıyordu. Ağzından anlaşılmaz sesler çıkarıyor, kendinin ifade edemiyordu. Kocasının bu hali Saliha Hanım’ı çok üzüyordu. Her akşam ellerini göğe doğru açıyor, kocasının iyileşmesi için Allah’a dualar ediyordu.
Saliha Hanım’ın kızı Sevim evliydi. Fatih adında beş, altı yaşında bir oğlu vardı. Sevim bir fabrikada asgari ücretle çalışıyordu. Genç kadın her sabah oğlu Fatih’i daha hava aydınlanmadan annesine bırakır sonra da işe yetişmek için adeta uçarak evden ayrılırdı.
Saliha Hanım, bütün gün kocası ve torunuyla uğraşıyordu. Evin ihtiyaçları için bazen Fatih’le beraber çarşıya çıkar, kocasının yalnız bırakmamak için fazla oyalanmadan işini bitirir bitirmez evine dönerdi.
Saliha Hanım birkaç aydır para biriktiriyordu. Ahmet Bey’in evliliğinin ilk yıllarında O’na aldığı eşarp bayağı eskimiş, renkleri solmuştu. Yeni bir eşarp almanın vakti çoktan gelmişti. Güneşli bir yaz sabahı evinin kapısını kilitledi, torunu Fatih’in elini tuttu ve çarşıya doğru yürümeye başladı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.